Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, December 26, 2012

UMNO YANG BAGI TANAH PADA DAP DI KELANTAN?


Bila setiausaha akhbar Nik Aziz memberi press statement berkenaan isu pemberian tanah di Kelantan, maka berbondong-bondonglah pencacai2 PAS share di facebook. Walhal satu bukti takde pon ditampilkan itupun hanya ada surat kelulusan menteri yang dijadikan cubaan mengaitkan BN dengan isu ini. Yang lain hanya kenyataan semberono sahaja. Kalau mcm tu pencuri yang dituduh mencuri bolehla buat press statement dan tulis di FB untuk mengatakan yang dia tak mencuri!

Rakyat tidak mudah diperbodohkan. Berikutan kenyataan akhbar oleh S/U akhbar Nik Aziz, banyak persoalan timbul...antaranya:


1) S/U akhbar Nik Aziz kata projek tersebut DITAWARKAN kepada Upayapadu...apa maksud tawar? Tak buka tender kah?

2) Kata syarikat upayapadu yang sign agreement JV dengan Yayasan Islam Kelantan pada tahun 2006 telah gagal pada 2007...kenapa kerajaan Kelantan masih teruskan JV dgn upayapadu lagi?

3) Bila Tengku Wong, iaitu bos asal upayapadu tinggalkan syarikat tersebut, DAP bersaudara Ngeh & Nga datang menyelamatkn upayapadu dan jadi bos upayapadu...bukankah ini namanya kroni? Kenapa tak kroni? Sebab DAP geng PAS lah..Bila Ngeh dan Nga jadi pemilik syarikat yang ada bisnes dengan agensi kerajaan negeri, sepatutnya MB kena la ambil tindakan..sebab nanti sudah pasti ada conflict of interest...

Terbaru setiausaha akhbar nak alihkan isu ini kepada Awang Adek yang dulu Timbalan Menteri Kemajuan Wilayah dan Bandar. Dia kata Awang Adek luluskan dulu.



Dah dia kata alasan permohonan tersebut untuk kemajuan ekonomi negeri Kelantan, dah tentu lah dia lulus. Kalau masa tu dia tak lulus..nanti kata Kerajaan Pusat berat sebelah pulak!

S/U akhbar Nik Aziz juga kata projek itu bukan projek rahsia..kalau bukan rahsia..apa pasal Ngeh Koo Ham menggelabah gila sampaikan tuduh PAS dedahkan dokumen keluar nama dia dan sepupu dia?

Nampak tak cara diorang nak pusing...dasar penipu!

Terbaru menurut laporan blog semalam [sini], kenyataan Fadli Shaari berkenaan pajakan tanah kepada Upayapadu adalah selama 50 tahun, tapi dalam dokumen kata 70 tahun..mana satu yang betul ni??


SUMBER: sini, sini dan sini

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages