Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, November 7, 2012

ISLAM ITU PILIHAN, KETURUNAN TAK KIRA?


Dulu isu nama Allah...kini puak-puak liberal Pakatan menyerang Islam dengan kebebasan beragama untuk orang Melayu pula. Sedikit demi sedikit agenda Islam diserang, ditekan oleh puak-puak liberal ini demi untuk mendapatkan kuasa.

Menurut kata Khalid Samad, keislaman seseorang bukan ditentukan oleh keturunannya, tetapi pilihanya. Bermakna, jika sepasang muslim melahirkan anak, anak itu tidak tentu lagi Islamnya. Bila dia dah dewasa dan boleh buat pilihan, maka terpulanglah pada diri anak tersebut untuk memilih jalan mana...Tak percaya? Tengok video kat bawah ni..



Tak ke samdol si Khalid Samad punya ayat. Dia ni barua puak liberalisme ke? Seharusnya ditanya kepada samdol ini jikalau ada Melayu yang nak PILIH nak murtad apa dia nak buat? Puii!!!

1 comment:

  1. Khalid: Islam bukan atas baka...keturunan, paksaan...bla..bla..bla

    maksudnya: anak org Islam tak boleh di"PAKSA" oleh ibu bapanya/ pihak sekolah utk belajar ttg Islam sehingga anak org Islam itu matang & boleh buat pilihan sendiri (18 tahun ikut barat).

    Azmin....tetiba je kata "org bukan Islam dipaksa utk terima Islam tapi org Islam wajib terikat undang2 syariah"

    maksudnya: org bukan Islam ini di"paksa" utk menerima Islam...yg tak dinyatakan, paksaan yg bagaimana...mungkin ada kaitan dgn undang penjagaan anak, pengkebumian, pembahagian harta pusaka etc....sbb ada perkataan "undang2 syariah" di situ.

    baguslah...yg seorang dah jelas ttg pengislaman seseorang sejak lahir...yg seorang lagi menentang hak2 org Islam di dalam negara Islam yg majoriti rakyatnya Islam....mereka ingat kita ada di Amerikakah?

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages