Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Friday, September 28, 2012

BAJET 2013 TAK MESRA RAKYAT


Berdasarkan tajuk di atas..itulah sebenarnya apa yang diinginkan oleh pemimpin-pemimpin dalam Pakatan Rakyat, terutamanya Anwar Ibrahim dan DAP.Bagi rakyat pula, tanpa mengira ideologi politik (dah nama pon demokrasi, dapat ambik, lepas tu kutuk..itu kan demokrasi!), semua mengharapkan bajet yang benar-benar memberi kesan positif terutama dalam kos sara hidup masing-masing dan keluarga.

Menurut maklumat dalaman, bajet kali ini akan menumpukan kepada rakyat berpendapatan menengah ke bawah, di samping kurang menumpukan kepada prestasi kewangan keseluruhan yang lain-lain yang telah disentuh dalam bajet-bajet sebelum ini.Pakatan pasti sudah siap sedia dengan alasan "Bajet pilihanraya" jika rakyat mendapat banyak manfaat dari apa yang akan dibentangkan sebentar nanti. Namun, mereka sendiri sudah ada negeri yang ditadbir sendiri dan sepatutnya menunjukkan contoh yang lebih bagus dengan menunaikan semua manifesto-manifesto mereka yang lalu di negeri seperti Selangor, Pulau Pinang dan Kedah. Orang kata "Peringkat negeri pon tak boleh nak tunai janji, macamana nak tunai janji di peringkat negara!"...Fikir-fikirkanlah..

1 comment:

  1. buatpun bising, tak buat lagi la bising. so, apa nk kira sgt mulut pembangkang. tak kiralah nk kata bajet pilihanraya ke, bajet beli undi ke, bajet mak bapak najib ke, pedulikan. teruskan transformasi ekonomi utk rakyat terbanyak terutamanya yg berpendapatan sederhana dan ke bawah. bravo najib, kasi rakyat senyum, nanti rakyat kasi undi...

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages