f PLAT WWW 1 : NIZAR JAMALUDIN HINA SULTAN JOHOR.! ~ Ikrar Pemuda

Tuesday, May 29, 2012

PLAT WWW 1 : NIZAR JAMALUDIN HINA SULTAN JOHOR.!



Barua DAP ini buat hal lagi, kali ini bekas MB Perak 11 bulan Nizar Jamaluddin telah mempertikaikan pembelian no plat kenderaan WWW 1 oleh Tuanku Sultan Johor di laman twitter miliknya semalam. Tindakan Nizar ini telah menimbulkan kemarahan banyak pihak terutama dari rakyat negeri Johor.
Lebih memalukan, Nizar cuba mempersoalkan kewajaran pembelian nombor yang bernilai RM520,000.00 tersebut yang sepatutnya digunakan untuk membantu rakyat, katanya. Ternyata tulisan yang dibuat oleh Nizar ini adalah biadab dan secara tidak langsung telah menghina kedudukan Sultan Johor dan beliau jelas tidak membuat kajian terlebih dahulu sebelum membuat kenyataan ini.


Rakyat Johor secara keseluruhannya mengetahui bahawa baginda Sultan Johor adalah seorang raja yang berjiwa rakyat, prihatin dengan masalah rakyat dan kaum kerabat Baginda diketahui umum mempunyai empayar perniagaannya sendiri sejak dari Almarhum Ayahanda Baginda Tuanku Sultan lagi . Jadi jelas Baginda seorang yang berkemampuan tanpa menggunakan dana dari Kerajaan Negeri dan tanpa menggunakan hak rakyat. 


Jadi kepada Nizar Sengal sebelum nak meroyan tak tentu pasal nak jadi hero Pakatan Rakyat tanpa buat sebarang kajian, baik lah duduk diam. Kat Perak dah buat hal, ni nak buat hal plak kat Johor. Nak kena pelempang dan kena halau dengan rakyat Johor, silakan datang Johor. Bodoh punya Nizar.!


Inilah rupa melayu badut upahan DAP yang dimintak untuk menjadi hanjing. Bila disuruh menyalak, dia akan menyalak, terutama bila bab menderhaka kepada Raja-Raja Melayu. Good job Nizar..! 


Lihat kenyataan kurang cerdik dari Nizar tanpa buat kajian terlebih dahulu.


                
                                                      Kenyataan dari Tunku Mahkota Johor
               
                                                  DYAM TUNKU ISMAIL IBNI SULTAN IBRAHIM
                                                        Tunku Mahkota Johor Darul Takzim
Keluarga Diraja Johor tidak pernah mengambil apa-apa Wang daripada kerajaan sejak zaman Almarhum Sultan Ibrahim. Selesa untuk tidak meminta dari MB atau dari mana-mana pegawai Kerajaan. Wang yang diperuntukkan kepada Bapa saya dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim. Ini bertujuan (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) untuk membantu rakyat dan Kerajaan Negeri Johor. Sejak saya menjadi Raja Muda, tidak sekali-kali saya mengambil 1 sen daripada kerajaan hingga ke hari ini. Ia Wang Rakyat saya. Jadi sebelum Anda buka mulut anda, sila selidik.

DYAM Tunku Ismail ibni Sultan Ibrahim
Tunku Mahkota Johor

13 comments:

  1. Apa nak kecoh sangat. Wang tu dari RAJA pergi kepada keRAJAan. Akhirnya kembali kepada rakyat juga.

    Aku rasa Nizar ni BELUM SEBATI lagi kemelayuannya. Mungkin ada yang tak tahu yang emaknya bangsa Cina, walaupun bapanya Melayu. Mungkin semangat Cinanya lebih tebal dari semangat Melayunya....sebab itu tidak tahu menghormati Raja-Raja Melayu.

    ReplyDelete
  2. kurang ajar si nizar tuu....mohon tuanku haramkan beliau masuk ke neheri jajahan tuanku selamanya...ampun tuanku..

    ReplyDelete
  3. Salam Bro,Nizar ni belajar tak habis lagi.Dia mungkin tak tahu adat istiadat melayu.Dia lebih faham adat istiadat Cina DAP.Tahniah Nizar.Tapi nik ajis tetap kata `itu semua salah UMNO`

    ReplyDelete
  4. Padan muka nizar!!!
    Melayu yang tak pernah sedar diri.
    Masih gunakan YB. Tak malu ker??

    ReplyDelete
  5. hoi! raja /seltan mana boleh niaga..kalau nak bisnes turun tahta la

    ReplyDelete
  6. BAGINDA TARUK DI KERETA TERMURAH BAGINDA.

    BUGATTI VEYRON.

    BAGINDA MEMANG PEMURAH. SILA TURUN JOHOR UNTUK LEBIH TAHU.

    ReplyDelete
  7. Baru dia ada akai..kalau tak budak Nizar ni dok sangka apa yg dia cakap org sokong la..nah!! ni mana nak tak muka,..tu laaa org kata, kalau nak berpolitikpun biarlah ILMU tu cukup dlm diri..

    ReplyDelete
  8. manusia paling bodoh dan biadab... serbu x pakai helmet..sama cetek mcm adam adli..

    ReplyDelete
  9. Saya pasti Tuanku Murka.Siapa pun akan marah bila bercakap tanpa fakta. Tuanku haramkan Nizar masuk ke tanah jajahan Johor. Tuanku Sultan Johor sangat kaya kerana dia ada ladang kelapa sawit yang sangat luas.Beliau pakai duit sendiri mengapa nak jealous. Nizar kalau dah tidak ada isu untuk berpolitik bagi pembangunan negara buatlah kerja lain. Ladang Tuanku kat Johor rasanya memerlukan pekerja angkat buah kelapa sawit.Itu pun kalau Tuanku perkenankan untuk memijak bumi Johor. Daulat Tuanku.Daulat Tuanku.Daulat Tuanku.

    ReplyDelete
  10. Nizar ini kadang kadang celupar.Bagi satu penampar tutup kes.. sibuk buat lapuran polis itu buang masa saja. untuk publisiti murah

    You idiot idiot, the next time you open your mouth ...think 100 times
    A fish never get caught if it knows when to open the mouth.

    RS

    ReplyDelete
  11. law ade depan muke aku pecah beb aku kje kan .

    ReplyDelete
  12. salam brader, sultan pun manusia biase jek, x kan x leh tegur, pemimpin x leh tegur??? kalu x leh , x payah la jadi pemimpin..darah sama merah/// kalu sultan yg kita gelar pembela islam x yah la nk membazir kan...betul gak apa yg nizar kata tue.... ramai lg rakyat johor yg papa kedana... jalan kluang ke batu pahat x siap2,,, dari aku darjah 6 sampai masuk kuittho(uthm) x penah siap2... pe cer bro??? duit bocor ke mana????
    lagi satu kosmo pun ada kutuk sultan johor tapi x ambil tindakan??? front page bro... siap kartun lg kutuk sultan...korang x caci plak kosmo??? nape nizar je yg kene?? padahal nizar nak beri nasihat... tapi kosmo hanya kutuk semata2 sultan kite, xde nasihat.... wat de hel bro???

    ReplyDelete
  13. sebenarnya sultan dan semua raja2 tak terlibat dengan politik kerana kedudukannya lebih tinggi dari politik.sinizar dah parti dap[pr] telah merendah rendahkan kedaulatan dan mertabat sultan dan raja2 melayu negara ini.kita semua mesti ingat sultan dan raja2 melayu adalah penaung orang melayu,rakyat malaysia dan bumi malaysia ini.tanpanya orang melayu negara ini pasti akan menerima nasib macam orang melayu singapura kerana kerana singapura mengguna pakai sistem presiden.

    ReplyDelete