Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Thursday, May 17, 2012

DOKUMEN NEGARA ISLAM ATAU BUKU JINGGA?


Pusing punya pusing...rupa-rupanya PAS dah tak mau perjuangkan hudud dan negara Islam...

PAS lebih suka memperjuangkan negara kebajikan kerana haji hadi kata dalam al-Quran tidak disebut negara Islam...tapi negara kebajikan ada..tengok video kat bawah ni..




Padahal dia sendiri yang merasmikan Dokumen Negara Islam pada tahun 2003!!

Sumber ada kat SINI dan DI SINI

DOKUMEN NEGARA ISLAM ADA DI SINI.


Sekarang DOKUMEN NEGARA ISLAM yang dilancarkan oleh Hj Hadi boleh DIBAKULSAMPAHKAN kerana HJ HADI mahu PAS ikut Buku Jingga yang berpaksikan Anwar dan bukan Dokumen Negara Islam yang dikatakan menggunakan al-Quran sebagai rujukan..

NAMPAK TAK SEKARANG PAS DAH SEWEL?

DIA SENDIRI LANCAR BUKU, TAPI DIA SENDIRI KATA TIADA DALAM AL-QURAN?

5 comments:

  1. matlamat asal penubuhan PAS sendiripun berunsur perkara JAHAT, jd biasalah DULU, KINI & SELAMANYA mmg hancur Islam dikerjakan Penganut2 Parti Ajaran Sesat = PAS

    Islam kalau diberi pada PAS utk dijaga, maka PASTI mereka bakul sampahkan.....pemimpin dgn pengikut sama ja....HANCURRRRrrrrr

    ReplyDelete
  2. Pandangan sy bhw ssuatu pndekatan,methodology atau konsep itu boleh berubah mngikut situasi asalkan ianya masih dipandu oleh syariat.konsep ngara islam berubah kpd konsep negara berkebajikan keduanya tidak bercanggah dgn syariat.jika dilihat dlm konsep ngara berkebajikan turut disentuh tentang kewujudan negara islam. Ianya tetap wujud.adakah ianya ditolak dan dibuang sdangkn ianya disebut dan dinyatakan dlm konsep negara berkebajikan?persoalan penulis mnekankan ianya ibadat wajib tidak timbul kerana ianya tetap wujud dalam pndekatan konsep negara berkebajikan.apatah lg pas tidak pernah mngubh dasar parti mltakkn islam,alquran sunah ijmak dan qias sbg panduan parti y tertinggi.

    Tentu penulis bersetuju dgn knyataan diatas sekiranya penulis melihat bagaimana konsep islam hadhari itu didowngradekan kepada konsep 1malaysia y dikaitkn dgn konsep 1israel ciptaan APCO..bagaimana sanggup dan tergamak umno mnghapuskn 10 prinsip islam y ada dalam islam hadhari itu dan digantikan dgn konsep y cacamerba hingga toiletpun ada dinamakan toilet 1 malaysia? Kalau inilh sifir penulis maka umno telah mnjadi apa y dkatakan penulis iaitu pembenci islam kerana menghapuskan konsep ISLAM hadhari itu sendiri..

    ReplyDelete
  3. Perbincangan tentang negara islam itu sendiri tidak disebut secara khusus didlm alquran tetapi memperincikan ttg sebuah kerajaan y mltakkn islam sbg panduan ulung dlm plembagaan, alquran sunah ijmak dan qias.ini hnya ada pada satu2parti iaitu pas dan tidak pd umno.

    Penulis harus jujur dan blajar untuk tahu bhw konsep atau pndekatan negara islam itu dibincang oleh para ulamak y brrijtihad ttg takrifan negara islam membuktikn walaupun tdak disebut scr khusus kalimah ngara islam itu di dlm al quran ianya menepati sumber syarak yg empat iaitu IJMAK.

    Harus diingat bhw negara islam diperincikan juga didalam konsep negara berkebajikan mmbatalkan tuduhan liar penulis bhw ianya dibuang dan dihapus bahkan ia terkandung ddlam konsep negara berkebajikan yang diperincikan didalam surah al baqarah ayat yang y ke 177>>

    Wajib diingat sesuatu pndekatan atau konsep itu mempunyai fleksibliti atau murunah asalkan masih berpandukan sumber hukum utama y 4 iaitu al quran,sunnah,ijmak dan qias.

    Jika penulis menolak perkara di atas maka persoalan yang wajib dijawab oleh penulis mengapa menghapuskan konsep ISLAM HADHARI dan 10 PRINSIP ISLAM YANG MAUJUD DLM NYA DAN DI GANTI DENGAN KONSEP 1MALAYSIA y dipalit persamaan oleh APCO iaitu 1ISRAEL?
    BERMAKSUD PENULIS MENCIPTA SIFIR DAN TERPAKSA JAWAB SENDIRI kerana niatnya memang begitu..

    ReplyDelete
  4. YB SATIM WAJIB MEMBERSIHKAN TUDUHAN PNJUALAN TANAH BERNILAI JUTAAN RINGGIT SEMASA MNJAWAT JAWATAN EXCO DULU?KAMI SUARA BAWAH MNENTANG HABIS HABISAN YB SATIM DIMAN DICALANKON UNTUK PARLIMEN PUCHONGGG!!! CARI WINABLE CANDIDATE Y BERSIH! !

    ReplyDelete
  5. Ambil contoh:
    Pemuda Kristian kalau masuk Islam, takkan kita nak tuduh dia pemuda Kristian lagi?
    Umat Islam yang berfahaman sekular dan nasionalisme, pastu dia masuk Islam sepenuhnya, takkan nak tuduh dia nasionalisme dan sekular lagi kot?

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages