f BILA ULAMA GILA KUASA BUAT FATWA ~ Ikrar Pemuda

Sunday, April 29, 2012

BILA ULAMA GILA KUASA BUAT FATWA


Seorang pemimpin mahupun ulama seharusnya memikir lebih kehadapan dari rakyat biasa...mereka harus berfikir dan bertindak lebih matang dari khalayak...apa yang mereka nasihatkan haruslah merangkumi dan menjaga kebajikan kesemua rakyat dan bukan untuk memenuhi tuntutan peribadi mahupun partinya..

Apa tah lagi apabila ianya melibatkan keselamatan malah nyawa rakyat mahupun anggota keselamatan yang bersabung nyawa menjaga keselamatan dan keamanan negara..

Tapi cuba fikirkan fatwa Nik Aziz meWAJIBkan kehadiran ke BERSIH 3? Lihat apa jadi..


Umat Islam hampir berbunuhan satu sama lain...nyawa anggota Polis jadi taruhan rakyat-rakyat yang termakan FATWA nik aziz...Apa jenis WAJIB yang Nik Aziz cakap ni? Adakah ini kaedah Islam yang Nik Aziz ajar? setelah 22 tahun jadi MB Kelantan Nik Aziz masih kata pilihanraya tak bersih dan tidak selari dengan Islam..Adakah memperjuangkan pilihanrya bersih itu melayakkan sesama Islam bergaduh dan 
hampir berbunuhan?

Fikir-fikirkan lah..saudara-saudara ku...

8 comments:

  1. ni bukan ulama...tak faham agama punya orang tua

    http://www.youtube.com/watch?v=XDVgwV566rg

    ReplyDelete
  2. Bagi aku sehingga sekarang Nik Aziz berada didalam keadaan sesat,selagi beliau belum bertaubat.Walau pun aku bukan ulamak,tapi aku dapat mengensan beberapa perkara yg di katakan oleh Nik Aziz adalah salah dan tidak Islmik.Misalnya dalam kes 'tuhan mencarut dan tuhan samsing'.Tak usah nak hujah ikut mana pun ,perbandingan yg Nik Aziz buat tetap salah dan sesat.

    ReplyDelete
  3. Nik aziz dengan ayah pin lebih kurang jer. Sesat dan menyesatkan. Dua2 are hell occupier.

    ReplyDelete
  4. sape2 nak sesat, ikutlah ajaran Nik Ajis...gunakan akal fikiran anda, sape2 pun boleh pakai serban dan berjanggut, pastu hafal bbrp potong ayat suci...konon2 nampak mcm warak...padahal lagi menyesatkan...

    ReplyDelete
  5. Menurut ajaran rasulullah orang2 macamnie bila mati kita tidak boleh doakan untuk mereka , kalau boleh jangan di tanam di kuburan orang2 MUSLIM.

    ReplyDelete
  6. Mahluk bernama Nik Aziz Nik Mat ini adalah spesis mahluk daranya bersamaan DNA khinzir... lupakan petua dia ini!

    ReplyDelete
  7. ini oolamak gila...nyanyuk dah org tua ni

    ReplyDelete
  8. Ramai org taksub dengan Nik Aziz, sampaikan apa yang dia ucap semua betol..padahal dia pon manusia jugak...boleh buat salah...tapi penyokong2 PAS puja nik aziz macam nabi...tak berdosakah itu?

    ReplyDelete