f EXCO PELABURAN SELANGOR SIBUK SHOPPING BUKAN TARIK PELABUR ~ Ikrar Pemuda

Tuesday, March 6, 2012

EXCO PELABURAN SELANGOR SIBUK SHOPPING BUKAN TARIK PELABUR


Itulah yang diperkatakan oleh Ketua Pembangkang Selangor Dato' Dr. Hj Mohamad Satim Diman terhadap Exco Selangor yang ke luar negara bukan menarik pelabur..tapi hanya pandai bershopping sahaja...tetapi menidakkan usaha kerajaan pusat menarik pelabur-pelabur besar melabur di negara kita...

"Lynas hanyalah sebuah syarikat  asing yang berminat untuk melabur di negara ini biar pun banyak syarikat lain menuju ke negara China sebagai destinasi pelaburan. Pastinya bukan senang untuk menarik pelaburan besar ke negara ini memandangkan situasi ekonomi dunia sekarang yang kurang menentu tetapi usaha bersungguh-sungguh yang dilakukan oleh MITI dan agensi dibawahnya telah mencapai banyak kejayaan. Usaha sebegini bukanlah semudah pergi melawat pameran di China sambil membeli belah seperti yang dilakukan oleh exco Selangor. Dengan usaha yang dilakukan oleh MIDA, kerajaan Selangor turut menerima keuntungan dari segi pelaburan. Itu pun pemimpin pakatan berkokok menjaja bahawa itu adalah kejayaan mereka!"

Cuba tengok aktiviti Pusat Pelaburan Negeri Selangor (SSIC) pada 2011..kosong!


Sedangkan sudah ditulis disitu.."For the latest on our activities, visit these pages often."

Kalau pelabur dari luar negara tengok website SSIC macam gini..mana la mereka ada selera nak melabur?

Kalau ada aktiviti..kenapa TAK UPDATE?

2 comments:

  1. Macam sial je...berseronok nyonya tua ni.Ini bukan cari pelabur gaya nak cari jantan je kot ada yang nak kan dia.MELUAT aku tengok.


    Kalid Tak Gagap

    ReplyDelete
  2. ni la time nk enjoy sakan..time ni semua ditanggung beres..lpas pru 13 blum tau lg..

    ReplyDelete