Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, February 6, 2012

PAS BAKAL DAPAT PRESIDEN BARU?


Ada kemungkinan..ini kerana menurut Hassan Ali, 72 peratus PAS sekarang sudah dikuasai oleh golongan yang boleh kowtim dengan agenda yang dibawa DAP dan PKR.

Bermakna, kalau lah dah majoritinya macam tu, golongan-golongan ulama dalam PAS berkemungkinan tersingkiar dari memimpin parti tersebut..ini kerana, golongan yang berpendidikan di timur tengah susah nak berkompromi dengan agenda DAP dan PKR, kerana ianya memang terang bertentangan dengan perjuangan PAS sejak dulu lagi..contoh-contoh pemimpin PAS berpendidikan timur tengah dan berpaksikan perjuangan Islam sebenar adalah seperti Hassan Ali, Nasharudin Mat Isa, Harun Din, Harun Taib, Haji Hadi..manakala yang pro DAP dan PKR dan bersifat liberal adalah pemimpin seperti Mat Sabu, Dr Dzulkefly Ahmad, Salahudin Ayub, Husam Musa, Kamaruddin Jaafar (ini jelas orang Anwar) dan Mahfuz Omar..

Jika dilihat pada barisan yang pro DAP dan PKR, tiada pon yang benar-benar memperjuangkan Islam sebenar..cuba tengok pada Mat Sabu, komunis pon dia julang dan dia juga ditaja oleh DAP, Dr Dzulkefly Ahmad dah lama tolak hudud, Salahudin Ayub, Husam Musa, Kamarudin Jaafar, dan Mahfuz Omar adalah penjilat tegar Anwar dan DAP..jadi mana tinggal lagi Islam pada PAS dengan kepimpinan sebegini?

Tak pun, golongan-golongan ulama PAS yang tinggal sikit tu mungkin masih boleh memimpin PAS, seperti Nik Aziz, tetapi hanya sebagai boneka untuk menipu umat Islam di Malaysia...

1 comment:

  1. Aku menyuru kpd ustaz2 yang masih ada dalam PAS, tunggu apa lagi, belah la, kalau korang tunggu pun apa yg korang boleh buat untuk membela Islam di situ. Kalau PAS masuk gear reverse korang masuklah balik pas.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages