f DATO' @satimdiman DI BUAL BICARA TV3 11 MLM INI ~ Ikrar Pemuda

Wednesday, February 15, 2012

DATO' @satimdiman DI BUAL BICARA TV3 11 MLM INI

Dato' Dr Hj Mohamad Satim Diman sekarang di rancangan Bual Bicara TV3 bersama Datuk Sohaimi Sahadan, Exco Pemuda Malaysia.

3 comments:

  1. Saya rasa Dato' Satim wajar lebih membentang fakta secara ilmiah, kelihatan seperti ucapan2 SSDE di pentas2 politik.... Tidak ada salahnya, ttp agak kurang meyakinkan...
    Nampaknya belum ada lagi pengganti Dr Khir sebagai ketua pembangkang di Selangor. Beliau ttp dilihat sebagai pemikir dan pentadbir dlm melontarkan pandangan dan perbincangan isu...
    Sekadar pandangan IKHLAS utk penambahbaikan BN Selangor. NSK

    ReplyDelete
  2. Bagi aku apa yang penting ialah benda yang nak disampaikan tu sampai kepada audiens..undi bukan kira cara..tapi benda yg nak disampaikan..cara Dato Satim itu lebih dekat pada rakyat..smua rakyat faham tak kira status dan latarbelakang pendidikan..kalau cakap pandai macam Anwar..tapi tak buat kerja buat apa..

    ReplyDelete
  3. Mmg betul... kalo sekadar ckp jer tapi tak buat nak buat ape ye tak... Mcm Anwar.
    Tapi kita kena gunakan pendekatan yg lebih baik bila diberi ruang dlm TV.. Tulah sebabnya mengapa kenyataan2 pemimpin kita dilihat longgar bila bercakap dgn media.seolah2 tak study ttg sesuatu isu. Rakyat hari nie nakkan sesuatu yg konsisten dan bermaklumat.
    Bukan hanya sekadar cakap2 pentas politik... Dulu sewaktu Dr Khir jawab isu air di TV3 nampak jwpn yg berfakta dan jelas, malah tak berulang... Minta maaflah sekiranya pandangan nie dilihat tdk menyenangkan, harapan agar pemimpin kita tdk lena. Apatah lagi pemimpin seperti Dato' Satim menjadi tunjang harapan rakyat yg menyokong BN Selangor, utk melihat kembali BN mengambil alih tampuk pentadbiran kerajaan Selangor.
    Tapi apa2 pun tdk dinafikan, mlm tadi Dato' tlh memberikan yg terbaik.Bukan berniat membezakan antara pemimpin, ttpi yg baik harus kita akui dan contohi dan kurang kita kasi perbaiki.. barulah cerah masa depan BN Selangor, dan tidaklah ia sekadar retorik politik.
    Sekadar pandangan ikhlas.... NSK

    ReplyDelete