Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, January 30, 2012

SELANGOR DAN ISRAEL ADA HUBUNGAN ? #SaveSgor


Di atas adalah kenyataan Anwar ketika diwawancara oleh WSJ.  Kiranya Penasihat Ekonomi negeri Selangor ni sayang betol bumi Israel? Bila nak ajak mereka lawat Selangor dan buat hubungan diplomatik?Ada dua hal boleh dibincangkan disini.

1. Ini lah kenyataan yang dibuat oleh seorang yang digelar ANUGERAH TUHAN oleh isterinya, dan IMAM MAHDI oleh ustaz PKR. Ya, dia menyokong usaha mempertahankan keselamatan negara Israel. PAS pelik? PAS tak pelik..sebab kenyataan ini dibuat oleh Anwar, bukan Najib. Kalau Dato' Najib atau mana-mana orang BN buat statement begini, maka gerombolan bahlul-bahlul PAS sudah pasti akan berdemo dan hantar memorandum bagai....tapi kerana Anwar yang buat statement...itu tidak mengapa..

2. Anwar juga kata langkah untuk membuka ikatan diplomatik dengan negara Yahudi itu bergantung kepada bagaimana Israel menghormati aspirasi orang-orang Palestin. Anwar sepatutnya dengan mudah kata TIDAK, tapi biasalah Anwar, disebabkan nak jaga sangat hati orang-orang Yahudi yang menyokongnya. 

Tapi, THE ISRAEL HAS NEVER RESPECTED AND NEVER WILL RESPECT THE ASPIRATION OF THE PALESTINIANS!!

Jadi kenapa Anwar masih simpan idea untuk buka hubungan diplomatik dengan Israel?

Sayang betol Anwar pada Israel, kalau tak, takkanlah mereka war-warkan Anwar jadi PM ye tak?

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages