f #SaveSgor : TOK GURU PON BELIT ~ Ikrar Pemuda

Thursday, December 8, 2011

#SaveSgor : TOK GURU PON BELIT

Pelik jugak bila ada yang dikatakan sebagai Tok Guru, tapi segala apa yang dicakap mesti dibelit asal bagi keuntungan politik. Cuba baca statement Nik Aziz bawah ini.



Dah terang-terang video ustaz kecik tu berceramah di belakangnya ada bendera PAS. Takkan dia berceramah untuk UMNO kot? Seharusnya dia betol2 lah bagi nasihat bkn pada ustaz tu sahaja..bahkan kepada semua penceramah2 PAS..

Tapi akal Nik Aziz panjang..sempat juga dia selit ayat ni.."Maka orang Islam tolak Islam juga kufur"..

Anda faham kan maksud tu dan dituju pada siapa? Baik punya belit..

3 comments:

  1. tuju pada anwar dan pkr lah tu...

    ReplyDelete
  2. Sebuah madah perjuangan demi menegakkan keutuhan agama Islam?

    Tapi sokong pihak yang tolak n beri alasan laksanakan hukum Allah. Hee. Lawaknya :)

    Tak ada alasan nak tolak atau taknak laksanakan hukum Allah. Kalau alasan ada non muslim, ini negara Islam! Mereka non muslim wajib ikut apa yg negara ni tetapkan (undang2) termasuklah undang2 jenayah Islam seperti hudud n lain. Dikecualikan pd mereka bagi hukuman minum arak n makan babi.

    Banyakkan membaca. Kalau berkata ja byk tp tak usha buku agama n Al Quran tak guna gak. Akan memakan diri sendiri. Isu skrg nape nak tolak apa yang Allah tetapkan? Tanyalah diri anda.

    “Barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan oleh Allah maka mereka itulah orang-orang yang kafir.”

    (Al-Maidah: 44)

    Yg pasti dalam Islam ada politik (rujuk subjek Institusi2 Islam n Pendidikan Islam). Tujuan? Untuk cari n pilih pemimpin yang menegakkan n jalankan perintah Allah :)

    Rujuk pemimpin2 skrg mana yg jalankan atau tak jalankan perintah Allah :) Hee.

    Teguran tanda sayang. Wassalam.

    ReplyDelete
  3. Aku Wahidah..

    PAS pon tolak hudud dalam Pakatan Rakyat..ko ni tinggal dalam gua ke?

    ReplyDelete