f PAS sama macam penyokong Indonesia ~ Ikrar Pemuda

Friday, November 25, 2011

PAS sama macam penyokong Indonesia


Petikan dari sebuah coretan dari Indonesia oleh orang Indonesia yang melihat kekalahan Indonesia dalam bolasepak SEA games dari satu perspektif yang berbeza:


Ada apa sebenarnya? Kenapa Indonesia selalu kalah dengan Malaysia di partai puncak? Banyak yang beranalisis tentang masalah teknis seperti teknik, team work, mental dan lain-lain. Tapi saya mencoba menganalisis dengan cara lain. Kenapa Indonesia tidak bisa mengalahkan Malaysia di GBK? Jawabannya adalah karena motivasi Indonesia untuk menang adalah motivasi kebencian dan dendam. Seperti diketahui benci dan dendam adalah dua energi yang sangat NEGATIF. Maka begitu berkumpul di stadion yang penuh dengan aura kebencian dan dendam energi negatif itu terakumulasi besar sekali. Dan percaya atau tidak energi negatif itu akan menular ke dalam lapangan. Dan permainan pun kacau sekali, ditambah seluruh stadion yang menyumpah serapah i negara lawan. Maka doa yang didasari oleh energi negatif tidak akan sampai dan diterima oleh Tuhan. Justru doa penonton Malaysia yang datang ke GBK dikabulkan. Kenapa? Karena mereka termasuk orang-orang yang teraniaya,sebagai tamu mereka bukannya dihormati tetapi malah disumpah-serapah. Padahal mereka belum tentu salah, maka saat mereka berdoa meminta kemenangan, dengan cepat Tuhan mengabulkan. Doa orang-orang teraniaya lebih makbul.

Bukan untuk mempolitikkan isu ini, tetapi keadaan di atas kita boleh kaitkan dengan parti PAS. PAS sentiasa memaki, mencaci termasuk mengkafirkan orang-orang UMNO. Hanya mereka sahaja yang betol, sedangkan dalam Pakatan, PAS lah yang paling dungu sekali, dengan senang dikerjakan oleh Anwar dan DAP. 

PAS kononnya memperjuangkan Islam yang suci murni, tetapi pesaing-pesaingnya yang sama agama dimaki, difitnah, diperburuk-buruk, dan penyokong-penyokongnya juga bersemangat dengan nilai-nilai negatif ini dan bukan dengan nilai-nilai Islam. Islam hanya menjadi kosmetik untuk mereka meninggi diri, menaikkan darjat mereka di mata ahli parti, dan rakyat. Namun, cara mereka menyulusuri perjuangan mereka penuh dengan cara yang negatif dan kotor..Adakah ini perjuangan Islam sebenar? Atau mereka sama sahaja dengan penyokong-penyokong Indonesia yang ditanam sifat kebencian yang amat sangat kepada UMNO dan BN...

Namun mereka harus tau juga, sepertimana penulis artikel itu kata, elemen negatif bila bergabung tidak akan memenangkan perjuangan mereka..itu lah yang berlaku pada PAS.

2 comments:

  1. Salam Perjuangan

    Saya rasa saya dah lama linkkan blog ini dengan Blog Sungai Rapat Online cuba check balik

    Ikhlas

    Sungai Rapat Online

    ReplyDelete
  2. Blog ini juga telah dilinkkan. Terima kasih.

    ReplyDelete