f Janji-janji pakatan untuk PRU 13 di Selangor? ~ Ikrar Pemuda

Wednesday, November 2, 2011

Janji-janji pakatan untuk PRU 13 di Selangor?

Sebelum mereka bagi janji baru untuk PRU 13 di Selangor jom kita dengar balik janji-janji Pakatan di Selangor PADA PRU 12..jom dengar balik!


Hassan Ali yang mewakili geng PAS, PKR dan DAP pada tahun 2008 (kira-kira 48 jam sebelum PRU 12) berkata dalam setiap janjinya yang seperti berikut:

Kalau mereka menang...

1) Mulai 9hb Mac 2008, cukai pintu akan turun 20%..sekarang dah 2011 nak masuk 2012..ada turun ke cukai pintu?
2) Mulai 9hb Mac 2008, bil-bil air berjumlah RM25 ke bawah free...sekarang ni yang free RM11 je pon, itu pon kena desak baru buat..sampai kering duit kerajaan negeri..dan ramai masih tak dapat air free..apa cer?
3) Setiap anak di selangor masuk nursery dapat RM75 setiap bulan..siapa dapat?
4) Kerajaan negeri akan tanggung belanja kawin..ada ke?
5) Setiap anak di selangor yang masuk tadika dapat RM50 setiap bulan
6) Setiap anak di selangor yang dapat tawaran masuk unversiti dapat RM1000 cash!
7) Perangi kegiatan pelacuran HABIS-HABISAN..Nik Aziz pon tak mampu kat kelantan tu weii!! Rumah urut makin banyak kat Selangor ni!

Satu janji pon mereka tak tepati..tapi mereka ada hati pula nak janji lagi dengan rakyat nak pegang kerajaan pusat pulak..ini dah boleh panggil munafiq dah ni..ye lah..kalau tau tak mampu atau belum mampu..buat apa janji pada rakyat?

Rakyat harus ingat janji-janji mereka ini, selagi mereka tak tunai semasa mereka memerintah di Selangor..tak guna mereka ini memimpin negeri Selangor..kalau nak janji siapa pon boleh!

Lepas tu dalam video ini juga Hassan Ali gebang calon-calon mereka belajar tinggi ada PhD dan sebagainya..tapi tengok sekarang yang ada dalam kepimpinan PAS siapa..

1) Mat Sabu
2) Mahfuz Omar

Mereka pelajaran tinggi? Hassan Ali sekarang pon diketepikan oleh PAS..Fikir-fikir kan lah..

0 comments:

Post a Comment