Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, October 17, 2011

Ramai Melayu dah nak kurang ajar dengan Sultan...

Wajah terbaru SYAITAN..


Prof. Kangkung telah dilabel sebagai kurang ajar oleh Tun Dr Mahathir Mohamad. Dalam laporan mStar semalam, Tun M menyifatkan tindakan Prof. Aziz Bari mempertikai tindakan Sultan dalam isu kes murtad Gereja DUMC. Aziz Barbie ni kata tindakan Sultan Selangor sebagai tidak lazim. Adakah Aziz Barbie ni lazim orang nya? Mempertikai keputusan Sultan itu sendiri adalah tidak lazim apatah lagi jika Sultan mempertahankan akidah umat Islam di negeri jajahannya, adakah itu pon salah? Yang Aziz Barbie ni nak pertahankan gereja berkenaan kenapa plak?  

Di Kedah pon sama...PAS dah kurang ajar sampai pi tanya soalan dalam DUN macam ni:
"Soalan (a) ialah Sejauh manakah bidang kuasa KDYMM Tuanku Sultan sebagai Ketua Agama Islam Negeri ini dihormati oleh Kerajaan Pusat dan (b): Setakat manakah tahap tidak boleh campurtangan Kerajaan Negeri Kedah dalam pentadbiran hal ehwal agama Islam, nyatakan perkara tidak boleh tersebut."

Ini orang PAS bahalol yang tanya, seolah-olah mahu melaga-lagakan pihak Kerajaan Pusat dan KDYMM Sultan Kedah. Menteri Besar pon pi sokong soalan tu. Namun, apabila ADUN BN mempertikai soalan tersebut dan menyatakan ianya sudah termaktub dalam perlembagan negeri, barulah speaker tarik balik soalan tu....

Ini lah antara didikan Pakatan Haram terutamanya PAS..sampai Sultan payung negeri pon nak dilanggarnya...kalau mereka berkuasa tak tau lah macamana..

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages