f ISA mansuh: Dah mansuh pon Azmin meroyan ~ Ikrar Pemuda

Sunday, October 2, 2011

ISA mansuh: Dah mansuh pon Azmin meroyan


Sejak bosnya dihimpit sana isu liwat dan video seks, pemikiran Azmin juga tertekan sampai ke tahap yang paling bengap. Dulu Pakatan bising suruh buang ISA, tapi bila ISA dah dibuang oleh PM, Azmin kata undang-undang yang bakal ganti juga akan ditentang.

Masalahnya, undang-undang baru belum pon ada bentuk tapi Azmin dah tentang. Ini kerja gila namanya..tak tau apa-apa tau-tau tentang..

Lagi satu, siapa yang kerajaan ni? Azmin ke BN? Walaupun Azmin dan konco-konco Pakatannya berhak bersuara, tetapi nak bangkang pon, biarlah ada bendanya nak dibangkang, ini apa pon takde terus kata tak setuju.

Kalau ikutkan, negara-negara lain pon ada jugak akta-akta untuk membanteras keganasana dan kegiatan subversif, contohnya akta Patriot dan Homeland Security Act di US, dan Akta Anti Keganasan di UK.

Lepas tu siap dia pulak nak reform pasukan Polis...bukan tak boleh, Azmin boleh buat benda ini sebagai manifesto, tapi tidak sebagai kerangka untuk kerajaan ikut sebab bukan Pakatan yang memerintah. Yang dia ni syok sendiri tu apahal? Bos dia si Anwar tu nak pertahankan diri dalam kes liwat pon takot kena soal siasat, kau nak cerita pasal reform pasukan Polis? Puiihhh!

Memang sedih mengenangkan rakyat Malaysia ada pembangkang sebengap macam gini.

0 comments:

Post a Comment