Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday, October 23, 2011

Bukti Pakatan pandai tadbir IPT

Barangkali mungkin kita masih boleh ingat tentang berita ini:

"(Bernama) - Datuk Dr Rosti Saruwono mengambil keputusan meletakkan jawatan selaku Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) dengan notis 24 jam berkuatkuasa esok.

Beliau mengesahkan peletakan jawatannya menerusi khidmat pesanan ringkas sebagai membalas SMS yang dihantar oleh Bernama bagi mendapatkan pengesahan berita tindakannya itu.

"Ada keputusan yang saya tak sanggup laksanakan iaitu untuk melucutkan jawatan tiga pegawai Unisel tanpa proses sewajarnya," katanya ketika menjelaskan antara punca beliau meletakkan jawatan.

Berasal dari Klang, Selangor Rosti pernah berkhidmat sebagai Timbalan Presiden Bahagian Pendidikan Petronas dan rektor pertama Universiti Teknologi Petronas (UTP) sebelum dilantik sebagai Naib Canselor Unisel pada 2 Mac, 2009. 

Beliau menggantikan Prof Datuk Dr Mohd Razali Agus yang mengosongkan jawatan itu pada Julai 2008."

Kerajaan Negeri campur tangan dalam hal ehwal akademik universiti untuk lucut 3 pegawai menyebabkan Naib Canselor letak jawatan nak dipanggil apa ni?

Aziz Bari yang baru sahaja diberi surat tunjuk sebab tapi Pakatan Haram menjerit macam anjing gila..kes Dr Rosti Saruwono mereka pandang sepi sahaja...

Yang peliknya, kenyataan Aziz Bari langsung tak mencerminkan kenyataan akademik, tetapi lebih kepada kenyataan politik dalam mempertikaikan tindakan Sultan dalam isu serbuan JAIS ke atas gereja DUMC..sebagai umat Islam juga..adakah apa yang Sultan Selangor titahkan tempohari itu salah? Sedangkan dia lah pelindung agama Islam di Negeri Selangor? Adakah Aziz Bari melindungi Islam di Selangor? Sedangkan buku penulisannya pon ditaja oleh gerakan pro-Kristian dari Barat? 

Umat Islam harus sedar...jangan mudah dipermainkan dengan nama demokrasi, bahkan nama Islam juga begitu sedap dilacurkan oleh PAS..

PAS mahu dapat kuasa di negara ini guna nama Islam, tapi perhimpunan untuk tegakkan akidah, mereka haramkan..mungkin Pemuda PAS yang bersetuju hadir ke perhimpunan HIMPUN ada kesedaran lebih sedikit dari pemimpin-pemimpin atasan PAS. Namun, ia juga menunjukkan yang PAS sebenarnya tidak sekata bila pimpinan tertinggi PAS lebih rela dengar cakap DAP dan Anwar dari nak jaga umat Islam di Malaysia.

2 comments:

  1. pas semakin menjadi lembu yg bodoh & rela dicucuk hidung oleh dap. bagi pas untuk aqidah "no", untuk kuasa "yes". tp sebagai lembu paspun tidak tahu jika ditakdirkan dpt kuasa, perangai lembu tidak akan berubah. kerja pas akan buat, tukang arah tetap dap.

    ReplyDelete
  2. apa boleh buat..PAS hanya tahap macai je..mereka dipegang telo mereka oleh DAP..itu sebab sampai nak berhimpun sesama umat Islam pon depa haramkan...baghal!

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages