Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Tuesday, August 16, 2011

Gereja vs JAIS: Tahniah umat Islam negeri Selangor

Ya kedua-dua kepala lutut saya memang besar ni..tu yang saya pakai untuk mentadbir Selangor..

Pegawai MBPJ sendiri dah perakui ada masalah dengan pendaftaran gereja DUMC yang kantoi dalam kes murtadkan orang Islam, sebab ia didaftarkan sebagai pusat komuniti.Tetapi ini jawapan MENTERI BESAR SELANGOR, KHALID IBRAHIM yang berAGAMA ISLAM.

SHAH ALAM, 15 Ogos — Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata kerajaan negeri Selangor tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama walaupun didakwa telah melanggar syarat MBPJ buat masa ini.

Manakala beberapa blogger dah dedahkan laporan sulit dari MBPJ, berkenaan dengan ugutan Ronnie Liu terhadap MBPJ untuk tidak mengambil tindakan.

Antara kandungan laporan tersebut ialah:
"11 Ogos 2011/11.18 pagi - Terima panggilan daripada YB Ronnie Liu minta batalkan operasi dan memaklumkan akan melakukan penukaran kakitangan Jabatan Penguatkuasaan dan Keselamatan secara besar-besaran sekiranya operasi diteruskan."

MBPJ kena ugut? Beginikah cara pentadbiran yang rakyat mahu kan? Maruah Islam letak di tangan Ronnie Liu ke? Khalid Ibrahim sebagai seorang Islam jadi apa kat atas tu?

Yahooo..tahniah umat Islam seluruh Selangor!!!

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages