Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday, August 7, 2011

Bukti PAS dan PKR pembela Islam di Malaysia...

Mula-mula PAS ber "candle light vigil"...



Lepas tu..PAS kata kafir boleh guna kalimah Allah...


Lepas tu ada yang berbuka puasa di gereja dan dapat bible..adalah sorang orang PAS menentang tapi seluruh PAS dan Melayu PKR bantah..
dan untuk kes ini yang kena bagi laporan siapa? JAIS jugak yang kena..siapa suroh?Orang Melayu PKR jugak..

"SHAH ALAM 4 Ogos – Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengarahkan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) mengemukakan laporan penuh kepada kerajaan negeri berhubung serbuan pihak berkuasa agama itu terhadap majlis makan malam di Gereja Methodist Damansara Utama, Petaling Jaya malam tadi.

Sambil menyatakan kekesalan terhadap insiden itu, beliau dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini menyatakan, kerajaan negeri memandang serius perkara tersebut.

Abdul Khalid berkata, beliau telah menghubungi paderi kanan gereja berkenaan, Pastor Daniel Ho bagi menyatakan pendirian kerajaan negeri mengenai insiden serbuan itu." (Utusan 8/5/2011)

Nampak tak satu pergerakan rentetan dari laporan-laporan di atas? Dan juga watak-watak yang endorsed gerakan ini lebih menular?..
Tiada niat mahu permusuhan agama berlaku..namun, respect terhadap di antara agama terutamanya agama Islam sebagai agama rasmi negara ini haruslah difahami seluruh rakyat Malaysia...

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages