Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday, August 28, 2011

Bukti Anwar pon tak sokong JAIS



Setelah lama diam, Penasihat Ekonomi Selangor baru keluar statement pasal isu gereja DUMC. Nak tau apa dia kata?

"Umat Islam tidak harus menghalang kaum lain daripada menghulurkan bantuan kepada Muslim yang miskin kerana menjadi kewajiban kepada semua bagi membantu mereka yang memerlukan bantuan, kata Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

“Kita tidak harus menghalang mereka... sesiapa sahaja, mana-mana kaum, mana-mana agama daripada menjalankan atau mengambil inisiatif untuk membantu sesiapa,” kata beliau kepada pemberita di ibu pejabat PKR di sini hari ini. 

Gereja minta agar mereka diberi kebebasan untuk membantu golongan miskin tanpa mengira kaum, di sebalik dakwaan bahawa masyarakat Kristian berusaha untuk menukar agama umat Islam menerusi kerja-kerja kebajikan. "

Kalau nak bantu, kenapa sampai nyanyi lagu Alhamdulillah dan Allahuakbar dalam gereja? Kenapa ada soalan ujian tanya macam-macam pasal Islam? Kenapa nak buat majlis pon dalam gereja? Kita sebagai umat Islam yang bijak jangan jadi bodoh macam Anwar ini...kalau setakat nak bantuan, kenapa Umat Islam sampai nak ke gereja? Tapi Anwar memang suka pada pluralisme agama..dan Mufti Perak pon sedia maklum yang Anwar pernah kata semua agama adalah sama..
"Mufti Perak juga turut ditanya berkenaan dengan agenda pluralisme agama seperti yang terkandung dalam ucapan Anwar di London School of Economics (LSE), bertajuk “‘Religion and Pluralisme in a Divided World” pada Mac tahun lalu.

“Itulah masalahnya. Anwar tidak pernah menzahirkan (sebelum ini), sekarang baru (dia) zahirkan (sebut).

“Kalau dulu dia (Anwar) kata, dulu lagi saya (dah) kata (dia) murtad. Orang yang kata semua agama sama (adalah) murtad. Pasal, Tuhan kata “Inna Din ind Allah al Islam”. Tuhan kata satu sahaja agama Allah iaitu Islam."

Begitulah nilai Islam di mata Penasihat Ekonomi Selangor ini...kalau dia jadi pemimpin negara, agaknya macamana lah Islam itu agaknya?

Ikrar Pemuda: Anwar sudah tahu umat Islam tidak akan undi Pakatan..

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages