Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Saturday, July 23, 2011

Sebab Pakatan menyerang SPR



Apabila timbul desas-desus pilihanraya makin dekat, Pakatan haram sudah mula mencongak strategi. Mereka bukan sahaja mencongak strategi untuk menang, tetapi juga kalau mereka kalah nanti. Jadi, untuk strategi yang bisa memenuhi kedua-dua hasrat tersebut, maka mereka akan cuba memburuk-burukkan SPR.

1) Untuk menang
Mereka akan saja memburuk-burukkan kerajaan seolah-olah kerajaan dan SPR tidak adil. Maka rakyat akan menyokong mereka untuk menumbangkan kerajaan dengan tujuan untuk mereka dapat ubah SPR. Menang bermaksud, mereka menang semua termasuk membentuk kerajaan pusat. Selagi tidak menang sebegitu, SPR tetap tidak bersih bagi mereka.

2) Untuk cover kalah
Imej Pakatan Haram lebih-lebih lagi di kalangan orang Melayu dan India amat tercalar ketika ini. Antara isu-isu yang menyebabkan terjadinya masalah tersebut ialah:
1) PAS menukar hala tuju dari negara Islam ke negara kebajikan
2) Skandal video seks Anwar yang sampai sekarang Anwar tidak buktikan ia fitnah
3) Kaum India banyak tertipu dengna kerajaan pimpinan Pakatan Haram; sebagai contoh isu Kampung BUah Pala di Pulau Pinang
4) Prestasi negeri-negeri pimpinan Pakatan Haram yang teruk; Selangor mengalami defisit kewangan, di Kelantan, tanah rakyat diambil kerajaan

Jadi untuk jadi alasan mereka kalah nanti ialah, mereka akan dengan mudah menuduh SPR sebagai penipu, pengundi hantu, berpakat dengan BN dan sebagainya.

Di mata penyokong Pakatan, selagi Pakatan Haram tidak menang keseluruhannya, tiada yang betol dibuat SPR, dan Pakatan tiadalah buat salah.

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages