Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, July 13, 2011

PAS pejuang anti murtad sejati sejak dari dulu? Ni buktinya...

Puak-puak PAS kalau pandang Ambiga jadi macam ni, suci sesucinya..sebab dia geng PAS..dia pernah perjuang murtad boleh tolak tepi

PAS sendiri pernah menggesa untuk perangi murtad dengan melangkaui sempadan politik. Siapa tulis?Harakah jugak tulis:

Gesaan perangi murtad langkaui sempadan politik

Thu | Mar 23, 06 | 05:13:49 PM
Oleh Wan Nordin Wan Yaacob
KUALA LUMPUR, 23 Mac (Hrkh) - Kerajaan dan parti politik umat Islam digesa sepakat mempertahankan akidah Islam kerana mutakhir ini umat Islam diserang dengan isu gejala murtad dan rosak akidah, kata Salahuddin Ayob (PAS Kubang Kerian) di Dewan Rakyat sebentar tadi.
Beliau yang bercakap semasa mencelah perbahasan menjunjung titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, anggota Parlimen Barisan Nasional (BN), Dato'Mohd Alwi Che Mat (BN Ketereh) berkata, sudah sampai masanya hari ini PAS dan Umno bersatu dalam memerangi gejala murtad.

"Setuju tak jika saya katakan, murtad hari ini boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tak kira PAS mahupun Umno. Gejala ini datang untuk meruntuhkan akidah umat Islam. Lebih-lebih lagi, dalam keadaan adanya gerakan yang bernaung di atas nama kebebasan dan hak asasi manusia cuba menginjak Islam dengan pelbagai kaedah termasuk membela yang murtad, katanya.

Justeru beliau menyeru umat Islam tanpa mengira fahaman politik atau perbezaan pendapat segera bersatu memerangi kumpulan atau gerakan yang menyeru ke arah murtad.

Mohd Alwi yang mengulas cadangan Salahuddin itu menegaskan, yang kemudiannya mengulas cadangan Salahuddin itu berkata, beliau bersetuju kerana isunya adalah maruah dan hak umat Islam.

TAPI ITU DULU TAHUN 2006, ketika PAS belum menang banyak dalam PRU 2008. Tapi sekarang, PAS bukan sahaja sanggup gugurkan perjuangan negara Islam, tetapi sanggup pulak bersekongkol dengan pejuang Murtad!!Apa sudah jadi gesaan perangi murtad oleh PAS di dalam Dewan Rakyat dulu tu?

Adakah kerana mabuk kuasa kini PAS sanggup tutup sebelah mata dan mengajak rakyat sama join berjuang bersama Ambiga si pejuang murtad?

PAS memang bukan pejuang Islam sebenar, kerana mereka ini ibarat chameleon..sama macam Anwar Ibrahim..bertukar mengikut keadaan janji menang...haakk tuiihh!!

2 comments:

  1. Comel Siti NurAmbiga ni berkain tudung, semoga mendapat hidayah untuk menjadi seorang muslimah dan memperjuang hak hak muslimah yang tertindas mengikut hukum hakam islam yang benar, Islam itu benar dan dapat agar Siti NurAmbiga membela mereka.... bersama sama lah kita berdoa.

    ReplyDelete
  2. mengharapkan pejuang murtad untuk memperjuangkan hak hak muslimah?..apa ke bodoh anon 9:49 ni?

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages