f Nik Aziz yang mulakan perbankan Islam di Malaysia? ~ Ikrar Pemuda

Tuesday, May 24, 2011

Nik Aziz yang mulakan perbankan Islam di Malaysia?


Mari kita dengar apa kata nik Aziz berkenaan dengan kewangan Islam, pahala ngundi PAS dan lain-lain...


Nik Aziz sekarang dok pusing cerita pulak dah..dia kata dia tak pernah kata undi PAS masyuk syurga..tapi dia kata boleh dapat pahala. Pahala tu bukan untuk ke syurga ke pok nik?

Lepas tu dok membebel pasal kewangan Islam di Kelantan, kononnya dia kata kerajaan kelantan yang Islamkan kewangan negeri kelantan. Wang-wang kerajaan negeri semua dia pindahkan ke Bank Islam, dan salahkan UMNO tak tau beza wang haram dan halal.

Err..pok nik..bank Islam di Malaysia datang dari mana Pok nik?

"BIMB was established after the enacting of the Islamic Banking Act (IBA) in 1983, the IBA permitted the establishment of the first Islamic Bank in Malaysia. BIMB with a paid up capital of RM 100 million and an authorised capital of RM 500 million is carrying out its activities on an interest free basis. Tengku Razaleigh , the then Finance Minister described the Islamic bank as the:
First step in the government's efforts to instill Islamic values into the country's economic and financial systems as a replacement for the current Western-base economic system (NST 6 July 1982) "


Cuba baca ayat kat bawah sekali, "..government's effort to instill Islamic values into the country's economic and financial system as a replacement for the current western-based economic system".

Tuan-tuan dan puan-puan, Kerajaan BN dah lama dah serapkan kewangan Islam dalam negara ini sebelum Nik Aziz jadi Menteri Besar Kelantan lagi. Ada pujian dari Nik Aziz? Tiada. Yang dia tau, pindah duit dari bank konvensional ke bank Islam, itu adalah cukup bagi Nik Aziz dengan bangganya mengatakan dia sudah jalankan kewangan Islam dan dengan ini dia ada cukup lesen untuk maki UMNO.

Nik Aziz pon ada kutuk Tun M. Dia kata Tun M dulu pernah kata jangan libat hukum kalau dalam politik. Masalahnya ialah, contoh yang paling terbaik ialah bila PAS dan Nik Aziz kata undi PAS dapat pahala, undi BN dapat dosa. Jadi adakah ini benar? Bermakna PAS itu sendiri telah melabel bahawa PAS itu baik baik belaka tiada cacat cela hanya kerana PAS itu Parti Islam. Sedangkan dalam PAS itu sendiri adalah manusia yang sentiasa terdorong untuk mengikut nafsu. Contohnya tengok lah sekarang ini PAS dah melalut dalam banyak perkara, sama lah macam NIk Aziz tu. Bila sudah berkuasa, semua boleh, konsert tunjuk bontot boleh, Anwar zina boleh, Elizabeth Wong bogel boleh, arak pon boleh. Jangan lupa la kisah rumah pelacur yg dekat je dengan rumah Nik Aziz tu. Tu belum lagi cerita cara PAS berkempen dengan cara maki hamun, cerca mencerca, fitnah sana fitnah sini.

Jadi adakah boleh kita simpulkan sekarang mereka boleh jatuh hukum undi PAS dapat pahala atau masyuk syurga?

2 comments:

  1. pahala memang boleh dapat, tapi tengok niat nya juga, sokong PAS belum tentu boleh dapat, atau dapat yang lain, tapi kalau memuji Allah dalam hati tanpa di ketahui makhluk lain, yang itu memang dapat pahala sebab tak seorang pun tahu, yang ini Ustad saya yang ajar walaupun tidak glamor sebab tak ada perhatian langsung. Excuse Me! saya nak pergi belajar samapai pandai

    ReplyDelete
  2. org yg payah nak di ajar macam tu la..dah sedap pegang kerusi MB 20 tahun, takde siapa berani tegur..dia ingat dia betol je..mungkin dia tunggu TEGURAN dari Allah S.W.T..

    ReplyDelete