Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Thursday, March 17, 2011

Kata pejuang Ketuanan Rakyat, sekarang Rakyat mahu DNA diserah, amacam?


Anwar dan Pakatan Haram memang sangat sinonim dengan demonstrasi. Bukan sahaja di kerusi pembangkang, ketika mereka berkuasa pon mereka gila berdemonstrasi. Terbaru, Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar bersama haprak-haprak Pakatan yang lain berdemonstrasi di Kuala Lumpur ingin menyerahkan memorandum kepada Yang di Pertuan Agong berkenaan isu air. Anwar juga dulu aktif berdemonstrasi ketika mudanya semasa isu kemiskinan rakyat di Baling. Anwar juga selalu menyertai demonstrasi Bersih dan macam-macam lagi.


Namun semuanya berubah apabila rakyat seluruh negara berdemonstrasi menuntut Anwar untuk menyerahkan DNAnya untuk membuktikan sama ada dia bersalah atau tidak dalam kes liwatnya. Anwar melalui peguamnya Karpal Singh, berkata ini merupakan tindakan menghina mahkamah. Padahal rakyat ingin menuntut keadilan maka wajarlah mereka bersuara. Kenapa mahu tutup suara mereka? Anwar selama hari ini boleh pulak berdemonstrasi tetapi bila kena batang hidung sendiri, rakyat kena tutup mulut ke? Yang kelakar dan bodohnya ialah, sampai ada yang buat laporan Polis sebab marahkan rakyat berdemo minta Anwar serah DNA. Namun, mungkin kerana sudah jelik dan bosan dengan perangai Anwar, ada pemimpin Pakatan sendiri sertai demo tuntut Anwar serah DNA di Perak.



Lihatlah betapa hipokritnya Anwar. Apa sahaja yang menuruti keinginan dia, boleh, tetapi apa yang boleh mengancam kedudukan dia, semuanya tidak boleh. Padahal, adalah hak rakyat untuk berdemo selaras dengan demokrasi yang sering dia laung-laungkan.

2 comments:

  1. Helo! dulu DSAI dan penykong2-nya selalu melaungkan "Civil Society" Now Sir Rakyat or civil society has spoken and they have the right to know the outcome of ownership of Mr. Y. So apalagi be a Man of substance give your DNA and prove them wrong....Ingat Allah maha mengetahui segalanya that nobody can deny...Kesianlah dekat Karpal...pening dia turun naik mahkamah END with your submission of DNA kebenaran akan berpihak kepada yang HAQ .

    ReplyDelete
  2. yang tak tahan tu ramai plak penjilat-penjilat Anwar tak mahu Anwar serahkan DNA..kenapa pulak?sedangkan serahkan semua rakyat mahu kes ini selesai dengan secepat mungkin! dengan ada DNA, Anwar ada peluang untuk buktikan dia tidak bersalah..kenapa perlu takot?yang peliknya..bila rakyat mahu semua ini dibuktikan..dikatakan menghina mahkamah pula...

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages