Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Tuesday, January 11, 2011

Layakkah Teresa Kok jadi Exco Pelaburan Perdagangan dan Industri Selangor?


Teresa Kok kata Ketua Pembangkan Selangor yang baru Dato Satim bukan seseorang yang layak jadi Ketua Pembangkang. Pelik betul dia ni, baru jadi Ketua Pembangkang beberapa jam terus kata tak layak? Macamana dia buat penilaian? Dalam beberapa jam sudah boleh ka?atau dia ahli nujum?


Sepatutnya kita patut tanya balik Teresa Kok, selepas hampir 3 tahun, dia layak ke jadi Exco Pelaburan Perdagangan dan Industri Selangor di Selangor? Layakkah dia menjadi Exco bila ditanya sumbangan kerajaan Selangor menaiktaraf kawasan perindustrian Selangor pada 2009, dia boleh jawab "Tiada statistik". Bernama melaporkan:

Seorang berjawatan exco tiada statistik? Malunye!

Itu belum tanya berapa banyak pelaburan yang dia sudah tarik ke Selangor lagi. Cuba tengok jadual di bawah ni
Bole rujuk di sini. Jadual di atas menunjukkan aktiviti Pusat Pelaburan Negeri Selangor. Pada tahun 2010, hanya satu sahaja aktiviti, itu pon pada Januari 2010. Isu ini telah pon disentuh oleh blog satulimatiga tahun lepas. Mana aktiviti-aktiviti lain? Takkan satu je kot?

Teresa Kok kata Selangor mencatat pelaburan tertinggi tahun lepas, tapi siapa yang tarik? Kerajaan Pusat atau negeri? Takkan dengan satu aktiviti terus dapat tarik berpuluh juta pelaburan untuk satu tahun?Jadi apa Teresa Kok buat?

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages