Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, December 29, 2010

Dua Khalid di Selangor nak lawan perkenan Sultan Selangor?Kurang ajar betol!


Kurang ajar punya Khalid Ibrahim dan Khalid Samad sanggup membelakangi Sultan dalam perlantikan Datuk Muhammad Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor. Padahal, perlantikan itu sudah pon mendapat perkenan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor dengan penuh kurang sopan mengatakan perlantikan itu belum muktamad. Dengan muka tak tau malu dia bagi pulak surat pada Sultan Selangor beritahu Duli Tuanku yang dia tak dihubungi bagi perlantikan tersebut. Lepas tu dia bagi plak 3 nama yang dia fikirkan sesuai untuk jadi Setiausaha Kerajaan Negeri.

    KENYATAAN AKHBAR
    27 DIS 2010
     ____________________________________________________________________

    PELANTIKAN SUK SELANGOR BELUM MUKTAMAD

    Pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor sebenarnya belum muktamad.

    Ini kerana cadangan pelantikan Dato’ Khusrin Munawi oleh Ketua Setiausaha Negara tidak pernah dimaklumkan kepada YAB Dato Menteri Besar, Tan Sri Dato Seri Abdul Khalid Ibrahim.

    Justeru itu, Dato Menteri Besar telah menghantar surat kepada DYMM Sultan Selangor memaklum bahawa beliau tidak dihubungi tentang cadangan tersebut.

    Dalam pada itu Kerajaan Negeri Selangor telah mengadakan proses pemilihan bagi jawatan tersebut dengan menubuhkan sebuah panel temuduga sejajar dengan nota amalan (practice note). Panel tersebut telah memilih tiga nama yang difikirkan sesuai untuk menjawat jawatan tersebut.

    Dato’ Menteri Besar kemudiannya telah menghantar tiga nama tersebut kepada DYMM Tuanku Sultan untuk  mendapat perkenan. Sehubungan itu, Dato Menteri Besar akan mengadap DYMM Tuanku Sultan pada 29 Disember 2010.

    Sekretariat Akhbar
    Pejabat Dato’ Menteri Besar Selangor

Menurut seorang bekas pegawai awam tertinggi, perlantikan Datuk Khusrin tidak menyalahi peraturan. The Star melaporkan:

“Even the Selangor state constitution stipulates that the appointment is finalised by the Public Services Commission (PSC) which falls under the auspices of the Yang di-Pertuan Agong. This means that the appointment is not a federal government appointment. The Chief Secretary to the Government is merely announcing the decision of the PSC,”

Dulu masa Pakatan Haram nak lantik wakil rakyat BN jadi Pengerusi PAC Negeri bukan main hendak, tulus la konon, konon tak main politik lah apa lah. Baca sini.

Tapi apasal tetiba takut pasal perlantikan S/U negeri ni pulak? Datuk Khusrin bukan ahli politik pon.

Tapi rupa-rupanya diorang ni memang pon fikir politik. Tak caya tanya mulut P.A si Khalid Gereja James Samad, Ahli Parlimen Shah Alam punya statement lagi sengal. Khalid Gereja mempertikaikan dalam SelangorKini.

"Melalui pengalaman saya dalam berurusan dengan dia,  jelas beliau bertindak mengikut kepentingan Umno dan dia mempunyai hubungan yang jauh lebih rapat dengan pimpinan Umno di peringkat negeri dan Pusat yang saya sendiri saksikan, ” kata Khalid.

“Semasa tauliah saya ditarik pun, saya rasa yakin ia adalah atas permintaan Nawawi(Ketua Umno Bahagian Shah Alam) dan beliau bertindak mengikut kepentingan Umno-BN dan tidak prosesional dari segi itu,” tambah Khalid.

“Ini merupakan sebab mengapa beliau (Mohd Khusrin) dipilih oleh Kerajaan Persekutuan… ini juga  menunjukkan Kerajaan Persekutuan tidak menghormati kehendak rakyat Selangor yang telah memilih Pakatan Rakyat,” ujar beliau."

Khalid Gereja hanya reti menuduh bukan-bukan tanpa bukti, dan mengaitkan perlantikan ini dengan hal-hal yang di RASA YAKIN..tapi mana buktinya! 

Padahal ini semua sudah diperkenan Sultan. Memang samdol dua-dua Khalid ni, sanggup plak nak pertikai apa yang sudah dipersetujui Sultan. Pakatan Haram memang dasar penderhaka!

p/s: Khalid mulut P.A? P.A tu apa?..tanya GAPS hahahaah!

2 comments:

  1. Para penontoooonnnnn...

    bapak khalid..
    ibu faekah...
    semuanyaaaaaaaa...

    jgan heran klu Eli sedang goyannnng...
    rada panas.... agak belukar... maafkanlahhh...

    kehkehkeh....

    ReplyDelete
  2. siapa MB ni?Khalid Ibrahim ke Faekah?

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages