f PAS: Dah kalah pon masih angkuh... ~ Ikrar Pemuda

Saturday, November 6, 2010

PAS: Dah kalah pon masih angkuh...

PAS sememangnya sebuah parti yang penuh dengan keangkuhan, bongkak dan sombong. Dah la kalah..tak mengaku kesilapan sendiri, dituduhnya Barisan Nasional macam-macam plak. Tok-tok gundu (bukan guru) PAS dengan senang hati menuding jari kekalahan mereka kepada UMNO. Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS, Kelantan, Abdul Fatah Harun menuduh orang-orang Asli tidak sokong mereka sebab dibantu oleh jentera kerajaan seperti JHEOA dan lain-lain. Dalam Harakahdaily dia berkata,

"Abdul Fatah yang juga Adun Bukit Tuku berkata, faktor peningkatan ketara pengundi Orang Asal kepada BN kerana  penglibatan secara langsung agensi kerajaan terutamanya Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA), tentera dan Rela di penempatan mereka.Katanya, penglibatan secara langsung agensi kerajaan terbabit dengan mengawal sepenuhnya masyarakat Orang Asal menyebabkan mereka tidak berani memberi sokongan kepada calon PAS."

La..dah la ko tipu orang Asli ni, ko amik tanah dia..tetiba nak suroh diorang undi PAS?Nak kata lembab kang, marah plak PAS ni. Yang nik aziz bagi duit kat orang asli tu bukan satu bentuk kawalan ke?

PAS tak habis-habis salahkan orang Asli dalam hali ni. Kali ni Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman, juga menyalahkan rakyat di Galas termasuk orang-orang Asli kerana isu tanah. Dalam Harakahdaily juga dia berkata,
Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman berkata, masalah tanah masih menjadi rungutan sebahagian rakyat dan mereka juga terpengaruh dengan dakyah yang disebarkan pihak lawan.
“Usaha kerajaan negeri menyelesaikan masalah tanah tidak difahami mereka. Sedangkan usaha ke arah menyelesaikan hak milik sedang dilakukan dan tentunya mengambil masa untuk diselesaikan.
“Keadaan menjadi tambah keliru kerana ada pihak membangkitkan pelbagai isu mengenai tanah biar pun penjelasannya mengenainya sudah diberi kerajaan negeri,” katanya di sini, malam tadi.
Selain itu juga faktor beberapa agensi kerajaan termasuk Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA), tentera dan  Rela yang berkampung di penempatan Orang Asal sejak 15 Oktober lalu menyebabkan pergerakan penduduk tempatan terbatas.

Apa ke lembam diorang ni..nak tunggu apa lagi nak selesai?Tanah dah gondol, macamana mereka nak cari hasil?Geran tak dapat, setakat sijil tak laku diberi..duit bulan2 tak seberapa?Pencemaran lagi..
PAS memang tak sedari diri walaopon dah kalah..dah lah tak tolong rakyat, jahanamkan tanah rakyat, bila kalah p/raya, dia salahkan rakyat pulak lagi. Ini ke parti Islam yang dibangga-bangga kan? Mereka hanya pandai menggunakan Islam untuk memancing undi, bukan berjuang berlandaskan Islam. Sikap mereka tidak yang menerima kekalahan atas kesilapan diri sendiri, dan menyalahkan orang lain pula, mencerminkan betapa angkuhnya PAS dengan ideologi politik sempit mereka.

0 comments:

Post a Comment