Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, November 22, 2010

Haji Hadi kata orang UMNO tak sembahyang

Bersedia dan jangan terkejut. Ini bukan orang kafir yang kata, dan bukan orang yg tiada agama (atheis) yang kata. TETAPI, seorang yang dianggap seorang TOK GURU oleh anak-anak buahnya dan seorang PRESIDEN parti ISLAM..diulangi PRESIDEN..bacalah dibawah ini..lihatlah KEINDAHAN kata-kata sang presiden ini..

1) MENUDUH UMNO TAK SEMBAHYANG

Dalam ucapan sebelum itu, beliau menggariskan tiga perkara bagi membina kekuatan dalam PAS agar parti itu mampu memerintah negara.

Pertama, katanya adalah kekuatan aqidah Islam di kalangan setiap ahli.

Ianya termasuk persoalan akhlak, ibadah dan tarbiyah yang mantap untuk melalui perjuangan yang penuh liku.

"Kalau sama sahaja kita dengan Umno, sama-sama tak sembahyang, sama-sama tak berjemaah, dan tak kuat hubungan dengan Allah, kita tidak akan menang," katanya yang juga Ahli Parlimen Marang.


2) MENGATAKAN UMNO GILA DAN BODOH

Antara sebab kawasan PAS kalah pada pilihan raya, katanya adalah kerana tidak mempunyai cawangan yang banyak dan tidak bergerak.

"Berlawan dengan Umno ni lebih teruk berlawan dengan orang gila dan bodoh.

"Orang gila dan bodoh tak boleh buat undang-undang, tapi Umno boleh buat apa sahaja untuk menangkan mereka. Sebab itu kita kena kuat," tambahnya lagi.


3) TAK FAHAM ISTILAH DEMOKRASI, TAPI NAK MENANG FREE

"Sebab itu kita mintak secara terhormat dan demokratik seperti berlaku di negara-negara lain, pilihan raya adil dan bebas di mana parti pemerintah yang mengalami masalah, sedia berundur. Tapi keadaan ini tak berlaku dalam negara kita," katanya.

Itulah antara isi ucapan presiden PAS, Haji Hadi Awang dalam Seminar "PAS Sedia ganti UMNO" baru-baru ini. Seminar ini yang diadakan seperti mahu cover akan kekalahan PAS di Galas. Kalau dikaji-kaji kata-kata Haji Hadi, kosong fakta. Lebih menunjukkan kedangkalan akal dan kebodohan dari menyatakan perjuangan mereka yang sebenar. Patutlah senang ditipu hidup-hidup oleh DAP dan Anwar gonjoli.

Dari segi keji-mengeji dan fitnah memfitnah Haji Hadi dapat markah penuh. Kita semua bayangkanlah kalau sang presiden pon dah mulut macam ini, bagaimana pula dengan ahli-ahli di bawahnya. Ibarat kata pepatah, "ikan yang busuk mulanya di kepala". Tak malu atau tak takotkah Haji Hadi dengan semberono menuduh orang UMNO tak sembahyang? Tetapi Haji Hadi cuba mengaitkan sembahyang dengan perjuangan partinya. Secara tak langsung dia telah mempolitikkan ibadah dalam diri masing-masing.

Adakah wajar kata-kata seperti gila, bodoh dan sebagainya digunakan dalam ucapannya lebih-lebih lagi dia sebagai yg digelar ulama dan presiden parti Islam?Beginikah cara Islam? Cuba di antara kita cari mana surah-surah atau hadis yang membolehkan kita guna kata-kata sebegini?Ada?Yang kami tau, seorang sahaja yang ularmak yang membolehkan perkara ini tak lain tak bukan Nik Aziz yang mengatakan Allah juga mencarut. Semoga Allah sentiasa memberi petunjuk dan hidayah kepada Haji Hadi dan rakan-rakan PAS untuk tidak melacurkan agama Islam demi kuasa politik

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages