Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Thursday, August 13, 2009

PAS dan Hassan Ali: Arak di Shah Alam OK!? Take Beer!!

The Beer Conspiracy. Hassan Ali bersalaman dengan Ronnie Liu. PAS perjuang nasib arak di Shah Alam? (photo credit to rbf)

Inikah dia dinamakan pejuang Islam??atau seorang pengecut??Di mana prinsip PAS di atas isu arak ini???Adakah dia takot pada DAP??Perjuangan Islam itu sendiri jadi permainan oleh manusia bernama Hassan Ali ini. Lihatlah betapa mesranya Hassan Ali sambil "merangkul" bahu Ronnie Liu, padahal Ronnie Liu hanya tersenyum sinis, mungkin melihat akan kebaculan dan kedangkalan prinsip "ulama" PAS bernama Hassan Ali ini. Sememangnya PAS bukanlah wadah sebenar yang memperjuangkan agama Islam, mereka hanya mahukan kuasa, selepas mendapat kuasa, agama Islam itu akan diperalatkan untuk meraih undi dan sokongan masyarakat.

KUALA LUMPUR, 13 Ogos (Hrkh) - Pesuruhjaya PAS Selangor Dato' Dr Hassan Ali bersama Exco DAP Ronnie Liu menyatakan kata sepakat isu penjualan Arak dianggap sudah selesai. Kedua-dua mereka dilihat berjabat tangan dan berdamai secara terbuka di satu sidang media bersama di Tropicanna dekat sini petang tadi.

Dalam kenyataan kedua-dua belah pihak, mereka bersetuju bahawa penjualan arak dibenarkan bagi orang bukan Islam.

Namun ianya mesti dikawal dan tidak dibenarkan kepada orang Islam. Dalam masa yang sama, difahamkan, kedua-duanya bersetuju bahawa tidak ada permit baru akan dikeluarkan bagi tujuan penjualan minuman beralkohol itu.

**sumber Harakahdaily

Kita lihat dari sini, adakah nanti ada ruling atau arahan atau peraturan akan digubal untuk pengawalan jualan arak ini??Sama-sama kita nantikan. Adakah dengan ini Hassan Ali tidak merestui arak yang dirampas oleh pegawai-pegawai MBSA tempohari? Dalil mana yang Hassan Ali pakai dalam keputusan penjualan arak ini?

Bagaimana pula dengan kenyataan Ronnie yang ini??

Ronnie berkata, bir tidak boleh dikategorikan sebagai minuman keras kerana kandungan alkoholnya tidak tinggi.

**sumber Sinar Harian

Tiada pun kenyataan minta maaf dari Ronnie??Di manakah hilang pedoman PAS dalam hal ini?Astaghfirullahalazim. Kita semua sepatutnya boleh menilai sebuah "movie" yang dimainkan oleh actor yang bagus seperti Dr. Hassan Ali ini. Beginilah nasib arak di kawasan penduduk Melayu yang dijulang dan diperjuangkan oleh PAS terutamanya Dr. Hassan Ali.

Untuk menghangatkan lagi keadaan, blogger darulehsantoday telah mendedahkan dokumen- dokumen yang menerangkan rentetan, keputusan larangan menjual arak di Shah Alam, surat menerangkan kepada premis (7-eleven dan 99 mart) yang menjual arak dan juga laporan menerangkan tindakan Ronnie Liu memarahi pegawai MBSA yang telah merampas arak-arak tersebut. Dan akhir sekali, sila baca kemarahan faisal di ruangbicarafaisal, wah!! marah betol ye encik faisal!

5 comments:

  1. dasar pengecut punya hassan ali..haritu punya la gertak...poyo je..pejuang Islam kunun..phak tuiihh

    ReplyDelete
  2. apabila seseorang itu telah dipengaruhi dan disogokkan dengan kuasa maka hilanglah pendirian diri juga parti..

    isu terbaru apabila TGNA mengatakan tidak boleh salahkan DAP kalau DAP hina islam kerana DAP xpaham dengan ajaran agama kita..ini bagi saya satu alasan yang xkonkrit dan langsung xmasuk akal..

    apa bezanya tindakan DAP ini dengan sebuah akhbar Denmark yg meyiarkan karikatur Nabi muhammad s.a.w??apa bezanya tindakan DAP ini dengan seorang ahli parlimen Belanda Greet Wilders yg menghasilkan filem 'fitna' satu ketika dulu??

    ketika itu ramai pemimpin tertinggi dari kalangan PAS menghentam tindakan mereka yg xbertanggung jawab itu..

    kini kenapa pula TGNA mengeluarkan kenyataan yg begitu mengguris perasaan org2 melayu yg seagama dengannya???inikah cara pemikiran seorang pemimpin PAS??

    kepada sahabat2 sekalian, sedarlah bahawa bangsa kita kini sedang dijajah..marilah sama2 kita memerdekakan kembali bangsa kita..

    keppelz...

    ReplyDelete
  3. PAS bukan lagi parti yang memperjuangkan Islam, pemimpin-pemimpin mereka seperti Hassan Ali adalah contoh terbaik orang munafik. Hanya memperalatkan Islam untuk mengekalkan kuasa. Kepada orang-orang Melayu sekalian, selama ini mereka hanya mengutuk dan mencaci UMNO dan barisan Nasional apabila dikatakan tidak mengamalkan pemerintahan secara Islam. Nah,sekarang ini, telah dibuktikan bahawa pemimpin PAS lebih teruk, lebih hina apabila hanya pandai menggunakan Islam untuk modal politik tetapi isu seperti arak pon mereka tidak boleh nak perjuangkan.Semoga mereka semua bakal mendapat balasan Allah yang setimpal.

    ReplyDelete
  4. SALAM HORMAT.... ISU INI SEBENARNYA ADALAH ISU LAME, LAME SANGAT & SEPATUTNYA MASA BN & UMNO PEGANG SELANGOR DULU DAH DIURAIKAN JADI KENAPA BARU SEKARANG NAK BISING2. PAKATAN PUN SAME JUGAK, JANJI ITU, JANJI INI APE YG DITUNAIKAN.... SO... PI MAI, PI MAI TANG TU JUGAK YG KITA NI SEBAGAI RAKYAT MASIH LAGI X SEDAR DIRI & SESETENGAH NYE PLAK FANATIK BAGAI NAK MAMPUS... EHHH!! KO TAU KE CITE SEBENARNYE.... DOK SOKONG BAGAI NAK GILE... X KIRE LA PAKATAN @ BN.. SMUA NYE HAMPEHHH CUME SEGELINTIR YG BTUL2 BERBAKTI...

    ReplyDelete
  5. err..sufian..mmg la isu ini isu lama..posting ni pon tahun 2009...sekarang dah 2011..ada apa-apa perubahan ke yg Pakatan Haram buat atas isu ini?Kan mereka yang berkuasa di Selangor..

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages