Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Tuesday, January 25, 2011

Sidang tergempar DUN Selangor: Khalid Ibrahim gagal, Dato Satim sukses!

imej dari Malaysiakini

Dato Satim berjaya pada misi pertamanya mempimpin ADUN-ADUN BN untuk tidak menyokong usul pindaan perlembagaan Kerajaan Negeri Selangor. Ini kerana Khalid Ibrahim tidak memperoleh majoriti 2/3 ADUN untuk menyokong pindaan itu. Yang lebih teruk, sidang dewan tadi hanyalah tempat untuk ADUN-ADUN Pakatan Haram berkokok menyalahkan itu ini termasuk Tun Mahathir.

Terdapat beberapa kemusykilan hasil insiden ini.

1) Bukan kah Tan Sri Khalid sudah sedia maklum yang ADUN Pakatan Haram memang tak cukup 2/3 tetapi kenapa masih teruskan sidang? Bodoh kah?

2)  Tan Sri Khalid dan konco-konco Pakatan banyak menyalahkan UMNO dalam hal ini, tetapi di Dewan Undangan Negeri tetiba nak pulak undi mereka (ADUN BN) untuk pinda perlembagaan negeri sebab ADUN PR tak cukup 2/3? Ni politik cara apa?

3)Bagaimana pemikiran Tan Sri Khalid agaknya dengan cuba untuk mengenepikan Datuk Khusrin yang telah pon dilantik dan mendapat perkenan Sultan tetapi pada masa yang sama dia mengatakan ingin mengembalikan kuasa Sultan? Bukankah memberi perkenan itu juga adalah kuasa SUltan?

Tahniah Dato Satim atas sedia bertempur dengan si ganyut Azmin Ali. Macam-macam dia kutuk Tun M, padahal dulu dia anak angkat Tun M.

Tun  M siap tepung tawar
Azmin pengkhianat bersama Tun M

Tengoklah gambar-gambar ni, bukan main rapat Azmin dengan Tun M, tapi sekarang dia boleh kitai balik orang tua tu, tapi belakang-belakang berani la ko.

Berbalik kepada sidang tadi, ini bermakna sidang tadi hanya buang masa, padahal banyak lagi masalah boleh diselesaikan oleh wakil rakyat. Dato Satim juga membidas Pakatan hanya membazir wang rakyat apabila menggunakan 2 orang pakar undang-undang untuk membuat draf pindaan sedangkan Kerajaan Negeri Selangor boleh menggunakan penasihat undang-undang negeri sahaja. Ia juga satu pembaziran kerana, Khalid awal-awal sudah tahu yang Pakatan Haram memang tak cukup untuk dapat sokongan 2/3 dewan. The Sun melaporkan:

"In fact, it is a waste of the people’s money. How much was spent to employ the two legal experts to draft the bill when the task could have been relegated to the state legal adviser?" he asked."

Pakatan Haram memang tak tau tadbir, lembab dan gila kuasa.

1 comment:

  1. Si ASSMIN ni memang jenis bangsat yg tak sadar diri!!

    PRU13 nanti dia akan kecundang jadi dia ada banyak masa untuk berada dalam jamban dan kasi betina jalang hisap kotek dia.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages