f YANG MANA SYAITAN? ~ Ikrar Pemuda

Thursday, March 22, 2012

YANG MANA SYAITAN?

YANG INI


ATAU YANG INI?


Yang di atas tu memang lah syaitan sebab dia penulis buku yang menghina Islam dan Rasulullah iaitu Satanic Versus.

Tetapi mamat yang bawah tu kononnya pernah kata mahu boikot sidang yang dihadiri si Syaitan yang di atas tu..

Tapi last-last mamat kat bawah tu hadir juga forum tersebut..

Dia bagi alasan kehadirannya yang dia berceramah pada hari yang berlainan dengan Salman Rushdie tu..

Kenapa Anwar tak ikut jejak langkah Imran Khan (ahli politik Pakistan) yang terus tak hadir sebagai tanda boikot Salman Rushdie? Baca tajuk berita kat bawah ni tentang pemboikotan Imran Khan...

Oh..lupa...Anwar mengagumi Salman Rushdie demi kebebasan berkarya..

"Tetapi itukan (Satanic Verses) satu karya..Ini faham kebebasan..sebab itu, kebebasan berwacana dan berpolemik itu perlu (kebebasan berpendapat)”, kata Anwar di hadapan kelompok Islam Liberal Indonesia."





JADI YANG MANA SYAITAN SEKARANG?

3 comments:

  1. Anuar syaitan....

    ReplyDelete
  2. Anon 11:16PM

    Yang itu yang PAS sayang..

    ReplyDelete
  3. dua-dua setan.. orang yang membaca buku yang ditulis oleh setan bermakna sipembaca atau peminat penulis itu juga kelakuan macam setan...nuar ni macam dah rosak je akidah dia. kalau dia jadi pm confom ramai orang jadi setan

    ReplyDelete