f April 2014 ~ Ikrar Pemuda

Wednesday, April 30, 2014

CATUAN AIR DIHENTI, KESAN BAIK YANG DITERIMA ADALAH

Walaupun ramai orang marah dasar catuan air di Selangor...namun ada kesan baik yang diterima rakyat Selangor hasil catuan air ini...

Tuesday, April 29, 2014

SPR PATUT BELAJAR LAGI UNTUK JAGA UNDI



Malu la SPR weii...

Patut belajar dengan parti PKR kendalikan pengundian...

Ini buktinya..





Rakyat sangat gembira kalau undian macam PKR buat ni..SPR ikut dan follow...sbb PKR adalah parti pilihan rakyat Malaysia...rakyat yang pilih mereka

Sunday, April 27, 2014

KHALID IBRAHIM DEDAHKAN RAHSIA YANG DISOROK BN



Setelah berpuluh tahun kerajaan  BN memerintah Selangor, pada tahun 2008, Pakatan akhirnya berjaya menerajang BN dari tampuk pemerintahan negeri, dan pada tahun 2013, Pakatan kekal memerintah..namun dalam berpuluh tahun BN pegang..ada satu rahsia yang mereka tak bagi pada rakyat Selangor...malah ditipunya lagi..


Khalid mendedahkan bahawa air lombong selamat untuk digunakan...

Kerajaan BN di Selangor rupanya selama ini tipu rakyat Selangor..patut tak payah dibina Langat 2 dan tak payah beli air dari Pahang..

Tak payah semua tu...Selangor banyak bekas lombong...air tu boleh pakai dan selamat rupanya! Sampai hati BN tipu rakyat Selangor..

Lagi satu...Bukan ke Kerajaan Pakatan Selangor dah curi dan korek lubang-lubang pasir sejak 2008...so sekarang lobang-lobang pasir tu lah jadi takungan air..itu lah cantik nya perancangan kemudahan air untuk rakyat Selangor..

Cantik kan?

Saturday, April 26, 2014

KHALID BUAT SELANGOR MACAM CITER P. RAMLEE?


Pada tahun 2005, Selangor telah diisytihar negeri maju pertama di Malaysia.. Ini kerana negeri Selangor telah mencapai satu tahap yang begitu baik dari segi ekonomi, infrastruktur dan lain-lain..

Tapi apa kaitan dengan ini dengan filem P. Ramlee sampai boleh terbatal status negeri maju tu?

Tengok kat bawah ni...


Friday, April 25, 2014

MP PAKATAN TERKENA RADIASI?


Sumber foto: The Guardian UK

Ha??

Biar betol?

Habislah kalau kena radiasi..mesti jadi mutan macam dalam filem X-Men..

Ohhh..

Rupanya diorang pi lawat kilang Lynas...apa jadi ek?

KISAHNYA DISINI..

Wednesday, April 23, 2014

TERIMA KASIH RAKYAT SELANGOR KERANA...


Dah lah air kena catu..semalam banjir pulak..nasib-nasib duduk di Selangor ni..apa pun terima kasih lah..


Tuesday, April 22, 2014

PEMIMPIN UTAMA PAKATAN SOKONG GST?



Mamat ni dulu dia orang UMNO...orang besor dalam UMNO..

Dia juga pernah bawa usul GST ke parlimen...ye lah mamat ni lah..

tapi sekarang..bila mamat ni tiada dalam UMNO...geng-geng dia termasuk anak dia buat kacau dalam Parlimen tolak GST..

cer tengok sape mamat tu...


Ya..pada 1992 Anwar sebagai Menteri Kewangan pernah umumkan GST akan diimplemtasi pada 1993...

Kenapa sekarang anak dia tolak plak? Pakatan elok pi tanya kat Anwar apa pasal dulu dia setuju GST?

Monday, April 21, 2014

PENGURUS MANCHESTER UNITED BAKAL DIPECAT?


Benarkah apa yang diceritakan ini? Khabarnya akan dipecat secepat mungkin? BACA KISAHNYA DI SINI

Friday, April 18, 2014

KEHILANGAN BESAR BUAT PAKATAN


Kami di Ikrar Pemuda ingin mengucapkan takziah kepada keluarga Karpal Singh dan pembantunya yang terkorban di dalam satu kemalangan di lebuhraya Utara-Selatan menghala ke utara malam tadi. Pemergian Karpal bermakna Pakatan Rakyat kehilangan seorang tokoh yang berwibawa dalam perjuangan politik mereka. Karpal sering menjuarai isu-isu melibatkan undang-undang dan perlembagaan negara. Pendiriannya yang tegas jelas terbukti apabila beliau amat berani menegur Anwar Ibrahim untuk bertaubat dan mengatakan bahawa Anwar buat kacau-bilau dalam negara ini.

Thursday, April 17, 2014

ISTERI SAYA LAYAK DAPAT PA - MENTERI


Dasyat la Menteri ni..dia kata isteri dia layak dapat PA yang gajinya dibayar syarikat yang dia jadi pengerusi...hebat-hebat..

Tapi takde kaitan dengan Bung Mokhtar..

Baca laporan kat bawah ni..


Best kan? Bini pon ada PA..gaji pon rakyat bayar..kalau Pakatan buat tak ape kan?
UMNO tak buleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhh!!


Wednesday, April 16, 2014

KENAPA DAP TAK PROTES DI DUN SELANGOR?

Di Selangor cukup ke nurseri?

Kalau tak cukup apa pasal tak mau buat demo bawak anak-anak ke DUN Selangor?

Hipokrit ka apa?


Monday, April 14, 2014

IPT KERAJAAN RUGI BERJUTA-JUTA RM??


UMNO ni memang tak reti nak jaga duit rakyat...dah bina macam-macam kemudahan pon kemudian boleh rugi berjuta-juta..duit rakyat membazir macam gitu sahaja..

BACA PENDEDAHAN DI BAWAH INI...


Eh eh..jap jap...UNISEL IPT kerajaan negeri Selangor kan?

Selangor bukan bawah UMNO lagi..kenapa boleh rugi ni??

Dah la tak bagi pendidikan percuma...rugi plak lagi...adoii..asyik2 salahkan UMNO dan BN..last-last..sendiri pon tak reti nak urus..puii!!!

Saturday, April 12, 2014

PAKATAN JIMAT RM500 JUTA DUIT RAKYAT DAN RAKYAT MENDAPAT FAEDAH!


Pakatan Rakyat memang pandai jimatkan duit rakyat!!

Sebagai bukti, kerajaan Selangor berjaya jimat RM500 juta duit rakyat..


Walaupun akhirnya rakyat terpaksa alami catuan air sebab projek Langat 2 tak jalan..

Tapi pada masa yang sama, mansuhkan 7% diskaun rumah rakyat..

Selangorkuncup..

Friday, April 11, 2014

DISKAUN BELI RUMAH DIPOTONG. APA KATA MELAYU URBAN SELANGOR?

gambar hiasan..

Nampak nya Melayu-Melayu urban di Selangor tak kesah pon pasal diskaun 7% untuk beli rumah negeri Selangor kene potong..mana taknya..yang tukang umum orang PAS..orang yang dikatakan lebih Islam dari UMNO..
Takkan nak lawan PAS kot? Tak kesahlah kalau PAS hanya jadi macai PKR dan DAP pon..


UMNO HARUS TIRU PAKATAN RAKYAT RENCANA KEBAJIKAN RAKYAT SELANGOR



UMNO Selangor sejak dari dulu menyusahkan rakyat Selangor...tak habis-habis dakyah macam-macam demi nak kayakan perut sendiri...

Pakatan Rakyat Selangor pula sebaliknya..sentiasa mementingkan kebajikan rakyat Selangor..

Baca kronologi di bawah..bagaimana TERSUSUN nya kaedah Pakatan Rakyat merencana kebajikan rakyat Selangor


Thursday, April 10, 2014

PAKATAN RAKYAT AKHIRNYA TURUNKAN, TAK MACAM BN! SYABAS PR!



Selepas bertahun-tahun perjuangkan nasib rakyat..akhirnya perjuangan Pakatan Rakyat membuahkan hasil!

Rakyat terutamanya umat Islam mendapat FAEDAH hasil dari perjuangan Pakatan Rakyat terutamana rakyat negeri Selangor..


INI KALILAH!!


Wednesday, April 9, 2014

IBU PERGUNA ANAK DEMI KEPENTINGAN SENDIRI?



Tak tahu nak guna perkataan apa kepada wakil-wakil rakyat ini... sanggup mengeksploitasi bayi demi kepentingan politik mereka..Kalau pun nak perjuangkan kebajikan anak-anak...perlukah di bawa ke Parlimen seperti ini??


Itulah yang dilakukan oleh ahli-ahli Parlimen DAP di Sidang Media Parlimen semalam..

Bodoh?
Bengap?

Tapi diskaun rumah untuk bumiputera dihapus..diorang ni diam je..

Nak harapkan PAS..orang PAS lah yang umum penghapusan diskaun untuk umat Islam nak beli rumah..

Terima kasih

Wednesday, April 2, 2014

ALASAN TERBAIK ISTERI NAK LAWAN SUAMI!



Pesanan buat isteri-isteri di sana..

Kalau anda nak pakai sebab terulung untuk lawan suami..


Cakap..ini semua salah UMNO!!

Ikut macam style Kak Jijah..


Dia bertanding lawan suami dia merebut jawatan Presiden PKR itu pon salah UMNO..

Ini bukan nepotisme kah?

Sedangkan PKR sendiri kata nak lawan UMNO sebab UMNO dituduh amalkan kronisme, nepotisme dan sebagainya..yang diorang buat ini apa??
 Baca kat bawah ni..

So..ini satu lagi episod cakap tak serupa bikin..

Rakan-rakan PKR iaitu DAP dan PAS tak cakap apa kah?

PKR amal nepotisme boleh UMNO tak boleh..macam gitu ke?