f August 2013 ~ Ikrar Pemuda

Saturday, August 31, 2013

[VIDEO] WIRA MERDEKA VS SASTERAWAN SENGAL: TELOR ADAM ADLI MASUK DALAM



Sorang ni dah tua dah..pernah dapat Anugerah Sasterawan Negara..tapi bendera Malaysia sendiri pon takt au..


Sorang lagi pula, rakyat Malaysia yang faham apa itu merdeka, dan apa itu Jalur Gemilang..

Jom lihat pertembungan mereka..




Adam Adli tu apasal? Takde telur ke? Apa pasal dia diam je?

 Macam ini nak pertahankan negara..bendera sendiri dirampas di pijak pon buat diam saja...kah kah kah..

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN KE-56


Kami di Ikrar Pemuda ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke-56!!

Friday, August 30, 2013

TANDA PUTERA AKAN DIHENTIKAN TAYANGANNYA DI SELURUH NEGARA? #tandaputera



Ya...betul..Filem Tanda Putera akan dihentikan tayangannya..







Selepas habis tempoh tayangannya di pawagam...heheheh..


Apasal Apek Guan Eng tu kalut semacam??

Kat video di bawah tunjuk Apek ni kata Tanda Putera adalah filem rasis..



Kemudian selepas Tanda Putera diluluskan tayangannya...keluar surat ARAHAN dari Majlis Perbandaran Pulau Pinang menghalang tayangan filem Tanda Putera di negeri tersebut

Dalam surat ini jelas menunjukkan Guan Eng cuba nak jadi Lembaga Penapisan Filem Negara...
Kemudian dia nak cover baik punya surat tersebut ditukar..dia kata bukan halang tapi nasihat..



Wednesday, August 28, 2013

COACH SELANGOR LETAK JAWATAN??



Berita terbaru yang kami terima menyatakan bahawa jurulatih Selangor, Irfan Bakti telah meletakkan jawatannya sebentar tadi..Betul ke? Takkan kalah dengan Sime Darby semalam terus letak jawatan?

KISAH SELANJUTNYA..SILA KLIK SINI

Tuesday, August 27, 2013

PAS BANTAH METALLICA TAPI...


PAS ada bantah konsert Metallica...mereka kata budaya rock atau thrash metal yang membawa lagu-lagu keras dilihat keterlaluan kepada masyarakat..ok..mereka ada point..

TAPI..

MACAMANA DENGAN INI??

gambar di atas telah diedit untuk menjaga maruah beliau..so gambar-gambar hot takde...

Dewan Pemuda PAS Malaysia juga harus memberi penekanan kepada akhlak pemimpin mereka sendiri..ini tidak..video ehem-ehem dah keluar..muka memang dah sebijon muka dia..Dewan Pemuda PAS buat pekak je..ape kes? 


Monday, August 26, 2013

Dr. Fathul Bari : Isu Mesir


Pendirian Dr Fathul Bari dalam isu Mesir :

1. Kezaliman dan pertumpahan darah adalah dilarang di dalam islam

2. Pemerintah muslim yang mendapat kuasa melalui apa jua cara sekalipun adalah sah menurut islam. Lihat ulasan panjang Ibnu Hajar Al Asqalaani (wafat 852h) yang mengulas shahih alimam albukhari: telah berijmak ulama-ulama fiqh bahawa wajib mentaati imam yang merampas kuasa imam sebelumnya.dan ketaatan itu disebabkan oleh usaha untuk mengelakkan pertumpahan darah.

3. Jadi,kita sepakat tak setuju tindakan tentera menumpahkan darah. Mana mungkin individu bernama muslim menerima kejadian kejam seperti itu. Oleh itu,para ulama ahlussunnah yang konsisten antaranya mufti madinah syeikh soleh alsuhaimi; setelah beliau mengkritik tindakan kejam kudeta,beliau menyarankan supaya rakyat mesir pulang ke rumah ikut perintah darurat demi mengurangkan pertumpahan darah.

4. Hadis Nabi S.A.W  "bila berlakunya fitnah...patahkan busur-busur panah kalian,pukullah pedang-pedang kalian di batu,lazimilah rumah-rumah kalian.." (Riwayat ahmad)

5. Maka pesan Nabi S.A.W sangatlah jelas. Baginda bencikan fitnah dan pertumpahan darah kerana itu muslim yang jiwanya bersih pasti membenci hal yang berlaku.

6. Namun, oleh kerana belum ada kekuatan, tindakan yang dilakukan hendaklah rasional. Firman Allah: "hendaklah kamu persiapkan senjata-senjata dan kenderaan perang kamu sedaya mampumu dgn itu kamu akan menakutkan musuh-musuh allah dan musuh-musuh kamu".

7. Maka,apa kekuatan rakyat mesir?batu?demo?astaghfirullah.

8. Nabi Muhammad S.A.W membina kekuatan dengan berhijrah.

9. Sebelum berhijrah,berapa ramai sahabat Nabi S.A.W dibunuh kerana memeluk islam. Sumayyah dan ahli keluarganya. Bilal diseksa. Ibnu al-art diseksa..namun apa tindakan 
Nabi S.A.W ????? Demo? Bakar semangat supaya semua turun dijalanan? Berperang dengan arab jahiliyyah yang kuat ketika itu???? Jawapannya tidak! Nabi S.A.W himpun kekuatan dengan berhijrah.

10. Manakala keadaan rakyat mesir pada hari ini,sudah tentu mereka tidak mampu berhijrah. Namun apa yang boleh mereka lakukan adalah pulang terlebih dahulu ke rumah dan elakkan pertumpahan darah. Jika kudeta ini datang ke rumah dan cuba mengambil hak-hak mereka,maka pertahankanlah hak-hak tersebut walaupun nyawa tergadai. Tapi,sudah tentu pertumpahan darah pasti berkurang.

11. Sabda Nabi S.A.W : "sesungguhnya darah umat islam haram ditumpahkan..."

Thursday, August 22, 2013

PAKATAN KEJAM PADA PEMAIN BOLA?




Itulah yang dipernah diperkatakan oleh bekas jurulatih Perak, Steve Darby apabila rejim Nizar-DAP merampas Perak selepas kerajaan Pakatan Haram Perak merampas penguasaan BN ketika PRU12 pada 2008.

Bayangkanlah kalau tiba-tiba gaji anda dihentikan...apa perasaan anda? Dan mangkak-mangkak ni lah jugak yang dok sebok kata mereka berjuang untuk rakyat....diorang tau ke rakyat tu siapa? Atau mereka hanya guna slogan "rakyat" untuk perut mereka sendiri?

Sekarang kita tahulah kenapa kerajaan Nizar-DAP di Perak itu diturunkan... BACA DI SINI..

Wednesday, August 21, 2013

VIDEO USTAT JIJIK CAKAP PERKATAAN JIJIK



Ulang tayang video di bawah ini dan agaknya apa yang anda rasa??

1) Adakah anda rasa bersemangat untuk ikut ROAD MAP dia tu iaitu untuk hapuskan Sultan pada 2030?
2) Adakah anda rasa happy, ceria, tawaduk bila dengar "Ustat" ni kata Sultan itu Syaitan?
3) Adakah anda rasa penuh kesyukuran dengan mendengar dia kata Sultan itu babi?

Kalau anda rasa bersemangat, happy dan rasa syukur selepas menonton video di atas, sila daftarkan keahlian anda dalam parti PAS, atau pun DAP.

Ustat yang Jijik ini nampaknya sahaja nak cari publisiti murahan, nak jadi hero di kalangan puak-puak yang taksub untuk jatuhkan UMNO...seterusnya nak menghapuskan institusi Kesultanan di negara ini.
Ustat yang jijik ini juga kalau tengok muka dia pon rasa nak cepuk je kalau jumpa tepi jalan tapi tindakan seperti itu tidak mencerminkan akhlak yang baik..biarkan dia bermulut sedemikian..semoga Allah memberi balasan yang setimpal kepada Ustat ini..

Tuesday, August 20, 2013

DAH GILA KE? APA PASAL TAK BAGI BUNGA JE TERUS? WHATSAPP DULU KE


Malaysia ni dah naik gila...

Tembakan amaran?? Kalau dah Polis kenalpasti terlibat dalam 12 kes pembunuhan..takkan nak bagi peluang lagi?? Kalau macam tu eloklah Polis post dulu kat FB, twitter termasuk whatsapp penjenayah-penjenayah tu dulu sebelum tangkap..

Monday, August 19, 2013

PETALING JAYA = PATTAYA JAYA?




Petaling Jaya dah jadi Pattaya Jaya...happy kah rakyat Petaling Jaya? Happy kah Rakyat Selangor?? Tahniah..




Untuk lebih lanjut BACA DI SINI

Satu lagi kejayaan SELANGORKU....



Saturday, August 17, 2013

[VIDEO] MAT SABU PULA PERTAHAN SYIAH?



Kalau tak sokong, cakap la tak sokong, kalau sokong, cakap sokong..Ini pergi kaitkan dengan hubungan negara lah apa lah..

Itu lah yang cuba digambarkan oleh Timbalan Presiden PAS iaitu Mat Sabu apabila ditanya tentang isu syiah di Malaysia..dia kata isu syiah hanya timbul apabila hubungan Iran renggang dengan Amerika Syarikat..Apakah??


Friday, August 16, 2013

AMRI YAHYAH BUAT HAL DI BULAN SYAWAL


Hari tu dia buat hal...kali ni dia buat hal lagi..Amri...Amri... BACA KAT SINI

BILA PAS NAK TOLAK SYIAH?

Bila PAS nak tolak Syiah?

Yang bersetuju Syiah diharamkan pon hanya Pemuda PAS Wilayah..

Bagaimana dengan imej-imej ini?






Video ini pula macamana? Sang Presiden sendiri terima semua mazhab termasuk Syiah join PAS??


Jadi mana satu pendirian PAS??

Thursday, August 15, 2013

SAMI GUNA SURAU SALAH UMNO!!



Ini lah parti DAP pujaan PAS..bila ada kafirun yang ikut suka hati mak dia guna surau untuk dia meditasi, dia kata ini semua salah UMNO....dan lagi pulak dia kata UMNO EKSTRIM!!


EKSTRIM kepala hotak kau!

Lepas tu ada hati pulak nak kongsi surau dan masjid untuk non-muslim...ayo apek.. Kristian zaman Rasulullah sama ke macam Kristian ko apek?? Jangan la nak bodoh-bodohkan rakyat Malaysia macam ko bodoh-bodohkan PAS...

Ohh..mungkin ko boleh cakap macam ni sebab kau pandai ngaji kan? PAS yang ajar ye tak??

Wednesday, August 14, 2013

HINA POLIS, MAZHAB SESAT TAPI KERAJAAN BAGI MASUK TOP UNIVERSITI?

Malas nak tulis panjang..tengok dulu gambo-gambo ni..

mazhab: Syiah

nak maki/ludah polis


sokong pluralisme

maki hamun makanan dia dalam twitter

lagi satu makian untuk ustaz Fathul bahri pula..

Ok sekarang kita dah tau dia mazhab apa..pemikiran dia macamana, akhlak dia pon kita serba sedikit dah tau..

TAU TAK APA KERAJAAN MALAYSIA BAGI KAT DIA??

NI HAAA...

Perrgghh...baiknya Kerajaan Malaysia!!! Baik sangatttt!!! Betul tak?

Lagi ulasan pasal KEBAIKAN kerajaan Malaysia DI SINI


Tuesday, August 13, 2013

TAHNIAH BUAT AMRI YAHYAH AND CO




Diharap agar belum terlambat buat kami untuk mengucapkan tahniah kepada skuad Harimau Malaya terutamanya buat Amri Yahyah kerana menjaringkan gol cantik berkelas dunia ketika menentang gergasi bolasepak Eropah, Barcelona.

Diharap agar Amri Yahyah dan pasukannya dapat memberi persembahan yang sama ketika beraksi dalam perlawanan-perlawanan seterusnya dalam kempen Kelayakan Piala Asia tak lama lagi.

Bagaimana pula dengan percaturan K. Rajagopal dalam game tersebut? BACA DI SINI

Sunday, August 11, 2013

CONFIRM BN KALAH PRU 14!!??




Apa ni Polis buat macam ni pada rakyat?? Mesti BN yang kena tempias..kalah lah BN..habis lah..


Boleh lihat video berkaitan DI SINI


Begitu angkuh pemilik premis yang diserbu di Damansara Utama dengan memaki hamun Polis dan mengaitkannya dengan kekalahan BN akan datang..so kalau macam tu..mereka sokong DAP lah ye? Mereka mesti sokong PAS dan PKR jugak kan? 

PAS...amacam??

Wednesday, August 7, 2013

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN DARI KAMI


Sunday, August 4, 2013

FILEM "THE NEW VILLAGE" TIDAK AKAN DITAYANGKAN - NAZRI


Menurut Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Tan Sri Nazri Aziz, filem The New Village yang menimbulkan kontroversi mempromosikan kegiatan komunis tidak akan ditayangkan. Menurutnya lagi, keputusan sebegitu harus diambil kerana kegiatan komunisme di negara ini kerana mereka pernah mengisytiharkan peperangan terhadap negara ini dan ramai di antara anggota pasukan keselamatan terbunuh dan ada di antara mereka yang mengalami cacat kekal sehingga ke hari ini. [LAPORAN LANJUT DI SINI].

MAT SABU PERNAH ANGGAP KOMUNIS SEBAGAI WIRA..BACA DI SINI

KALAU SPR SALAH KIRA UNDI MACAMANA?


Bayangkanlah kalau tiba-tiba undian semasa PRU 13 yang lepas, SPR silap kira undi..dan apa akan berlaku jika kiraan undi yang silap tersebut terjadi kepada calon Pakatan yang kalah? Maka berkokoklah seantero galaksi juak-juak Pakatan akan mengatakan bahawa SPR lembab lah, SPR balaci UMNO lah dan sebagainya..

Bahkan atas sebab tak puas hati dengan SPR, dah berapa kali BERSHI diorang dah buat?


Tapi, sekarang...bila DAP yang buat kononnya buat kesilapan dalam pengiraan undi pemilihan jawatankuasa pusat (CEC) parti tersebut, maka itu tidak apa..walaupun ada di kalangan ahli DAP yang tak setuju..Lim Guan Eng kata pemilihan semula tidak perlu dibuat walaupun telah ditegur oleh Pendaftar Pertubuhan...
Sebagai contoh, salah satu calon belaan Lim Guan Eng iaitu calon "Melayu" iaitu Zairil Khir Johari boleh dapat pertambahan undi dari 305 kepada 803, yang menyebabkan Zairil terpilih menjadi top 20 dan menjawat jawatan dalam CEC!! Itu pon setelah beberapa hari pemilihan berjalan dan apabila DAP dikritik keras kerana tiada wakil Melayu dalam CEC DAP! [BACA SINI]

Nampak tak?

Diorang cakap macam-macam pada SPR tak reti kendalikan pilihanraya...sekurang-kurangnya SPR kendalikan berjuta undi..

DAP yang kendalikan tak sampai seribu undi pon dah cacamarba....apa hal?? Lagi mau bising ka?

Saturday, August 3, 2013

SYIAH BOLEH, KHAWARIJ BOLEH, UMNO TAK BOLEH


Haji Hadi terima masuk semua mazhab ke dalam PAS...Mazhab Syafie dia terima, Mazhab Hambali dia terima...Mazhab Syiah dan Khawarij pon dia terima..tapi UMNO tak boleh masuk PAS..


Tapi biasa la..juak-juak PAS akan kata..video ini dipotonglah..diedit lah....dan macam-macam...

Friday, August 2, 2013

HADI DISERANG? PASAL ISU PIL KUDA LA TU KOT


Blog Dr Novandri mengupas tuduhan portal yang pro-pembangkang, The Malaysian Insider (TMI) berkenaan penguasaan menantu Haji Hadi di dalam PAS. Beriya-iya seorang lagi pemimpin PAS mempertahankan isu ini dengan menuduh TMI dah takde isu lain. 

Tapi sebelum PRU 13 dahulu, Hj Hadi ada menuduh salah seorang calon PKR terlibat dalam pengedaran pil kuda mengakibatkan Pakatan Rakyat kalah di DUN Kota Damansara. Sepertimana yang kita tahu, TMI tu banyak berkiblatkan Anwar dan PKR...adakah ia masa untuk balas dendam mungkin?