f September 2012 ~ Ikrar Pemuda

Sunday, September 30, 2012

TAK SIAPA PON LAYAN PEMBENTANGAN BAJET?


Betol ke ramai tak ambil pusing kepada pembentangan bajet? Malah hanya tunggu habis pembentangan baru ambil tahu?


Rakyat begitu prihatin dengan pembentangan Bajet oleh PM, yang iri hati ialah pemimpin-pemimpin Pakatan Haram...mereka begitu sakit hati bila rakyat bukan sahaja prihatin, tapi dapat macam-macam faedah dari bajet tersebut...bajet Anwar ada apa?

Saturday, September 29, 2012

BAJET 2013: AWEK NI DAPAT APA?

sekadar gambar hiasan...

Anwar punya bajet terus jadi tak relevan, terus hanya jadi angan-angan mat jenin..Tapi...apa yang kita dapat dari bajet yang dibentangkan semalam? Amekawww..



sumber foto: http://medan-info-kita.blogspot.com/2012/09/janji-ditepati-bajet-2013-ringkasan.html

DAN MACAM-MACAM LAGI....




Friday, September 28, 2012

BAJET 2013 TAK MESRA RAKYAT


Berdasarkan tajuk di atas..itulah sebenarnya apa yang diinginkan oleh pemimpin-pemimpin dalam Pakatan Rakyat, terutamanya Anwar Ibrahim dan DAP.Bagi rakyat pula, tanpa mengira ideologi politik (dah nama pon demokrasi, dapat ambik, lepas tu kutuk..itu kan demokrasi!), semua mengharapkan bajet yang benar-benar memberi kesan positif terutama dalam kos sara hidup masing-masing dan keluarga.

Menurut maklumat dalaman, bajet kali ini akan menumpukan kepada rakyat berpendapatan menengah ke bawah, di samping kurang menumpukan kepada prestasi kewangan keseluruhan yang lain-lain yang telah disentuh dalam bajet-bajet sebelum ini.Pakatan pasti sudah siap sedia dengan alasan "Bajet pilihanraya" jika rakyat mendapat banyak manfaat dari apa yang akan dibentangkan sebentar nanti. Namun, mereka sendiri sudah ada negeri yang ditadbir sendiri dan sepatutnya menunjukkan contoh yang lebih bagus dengan menunaikan semua manifesto-manifesto mereka yang lalu di negeri seperti Selangor, Pulau Pinang dan Kedah. Orang kata "Peringkat negeri pon tak boleh nak tunai janji, macamana nak tunai janji di peringkat negara!"...Fikir-fikirkanlah..

LAGI KEJAYAAN DAKWAH PAS


Dah berapa lama PAS kawan sama DAP? Sampaikan makanan untuk orang Islam yang halal, tak kiralah ianya kopi ke nasi ke atau lauk-pauk.

Yang Ngeh Koo Ham tak faham ni kenapa? Berapa lama sudah duduk Malaysia? Begitulah IGNORANT nya pemimpin DAP dalam memahami agama dan budaya lain di Malaysia. Mereka rasa mereka sahaja yang betol, sampaikan tak tau yang kopi pon Umat Islam kena minum yang halal.



Siap ejek lagi tu dan bertanya "Minum kopi haram?"

Patutla Old Town ni payah betol nak dapat halal, sebab tokey nya pon tak peduli semua tu...PAS pon tak reti nak nasihat orang begini..mereka ampu dan julang lagi adalah..

Apa pon sedikit demi sedikit, sekarang kita tahu kenapa Perak telah dirampas semula oleh BN..antara sebabnya ialah kedangkalan pemimpin-pemimpin DAP dalam memimpin negeri tersebut yang sebenarnya boleh merosakkan bukan sahaja negeri Perak, tetapi dia juga tidak segan silu menghina umat Islam.

Masih mau pilih DAP ka?

Thursday, September 27, 2012

BAJET PAKATAN LAGI BAGUS


Bajet yang anwar bentangkan semalam adalah yang terbaik pernah pakatan ada. Tapi baik untuk siapa? Ke mana agaknya duit-duit Belanjawan yang Anwar bentangkan tu akan pergi kalau dia jadi PM..tengok bawah ni..


sumber: http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/09/slogan-perjuangan-anwar.html

Baru jadi Ketua Pembangkang seleranya dah sebegini..ada jet mewah, bodyguard dan pistolnya, bas siap ada trailer sokongan...Kalau dah jadi PM takkan seleranya turun naik LRT kot?

Wednesday, September 26, 2012

HARAPAN ANWAR JADI PM LEBUR?


Kah kah kah...bukan Utusan, Berita Harian atau RTM mahupun TV3 yang siarkan...tapi akhbar pojaan PAS iaitu Harakah..tak caya tengok carta di bawah ni..


Harakah lebih mengulas kepada penurunan peratusan jangkaan sokongan BN menang PRU 13 di peringkat persekutuan, daripada mengulas peratusan keseluruhan BN iaitu 44% untuk keseluruhan. Memang ada penurunan peratusan, tetapi ia hanya sekadar kajian yang meliputi 1536 orang sahaja.

Ia boleh memberi indikasi kepada situasi sebenar, tetapi ada juga kemungkinan ianya tidak. Namun, kalau peratusan sebegini lah sokongan rakyat kepada BN, memang Anwar kena tunggu lagi untuk jadi PM, atau mungkin takkan jadi langsung..agaknya pasai tu dia lenjan naik pesawat eksekutif..nak rasa macam PM..hehehe..

pening Anwar..ghoplah betoii..katanya


Walaubagaimanapun, di harap agar rakyat sudah bersedia untuk memberi pengajaran kepada Pakatan Rakyat yang tak habis-habis menipu rakyat. Kejayaan Aspirasi Mahasiswa memenangi 17 IPTA memberi petanda jelas bahawa rakyat sudah menerima segala usaha kerajaan dalam memajukan negara, termasuk diterima golongan belia dan remaja.

Tuesday, September 25, 2012

PEMIMPIN UMNO PULAK KANTOI NAIK JET?


Pemimpin UMNO pon sama je macam Anwar naik penerbangan mewah..bukan orang lain, tapi PM!!..ada bukti bergambar..Tengok kat bawah ni...


Heheheh...jangan marah aaa...

Langau-langau Pakatan terpaksa mempertahankan bermati-matian pemimpin agung mereka kerana naik jet mewah...kalau pemimpin BN, tak boleh naik pula ye? Masalahnya kenapa macam2 version kenyataan pemimpin2 PKR beri untuk cover Anwar naik jet tu? Kejap sewa, kejap pinjam...kejap kata tiada flight ke Labuan lah...haaa..Apsal!

PEMIMPIN BELANJA RM35K SEJAM?



Peergghhh...RM35,000 dalam satu jam....kalau juak-juak PAS kata macam ni pon zuhud..tak tau la kami nak kata apa..Bayaran tersebut adalah kadar untuk menyewa jet peribadi...mahal beb...tapi Anwar mampu lakukannya. Dia kata itu adalah tajaan kawannya...tapi siapa?Kalau baik sangat pon, mau ke seseorang nak sewa mahal macam tu sekali...mesti dia nak something kan?Even nak dapat awek pon kena belanja makan tempat best-best..ini pulak nak kan kuasa...Anwar tak habis-habis nak menipu rakyat...Tapi rakyat nampaknya tak kesah..mungkin rakyat akan kesah kalau Anwar menipu ketika dia jadi PM nanti..



Itu belum cerita penipuannya pasal jadual penerbangan ke Labuan. Klik di sini.

Monday, September 24, 2012

MOTOR PON BOLEH MENGUNDI?

Maak ai...teruk betul SPR ni..sampai kenderaan boleh jadi pengundi?? Tonton video di bawah..(4:16)..


Siapa yang teruk Saifuddin Nasution lah..bukan setakat teruk..teruk kategori tenuk dah ni..asyik-asyik nak menipu rakyat sahaja..ini belum ada kuasa..kalau ada kuasa penipuan macamanalah mereka ini akan buat pada rakyat..

Ni kira dah kantoi menipu rakyat...kalau ikut fikiran logik..mahukah kita angkat pemimpin penipu dari parti yang memang kaki penipu untuk pimpin negara?

Fikir-fikirkanlah...

MOHON BANTU SAUDARA MUSLIMAH KITA NI..



Pinta bantuan umat Islam untuk bantu saudara semuslim kita ini...



Paling teruk ialah PAS hanya membiarkan Abby tersesat jauh dalam ilmu agamanya...twitternya semakin lama semakin merapu...bantu lah dia..


Sunday, September 23, 2012

AKSI JILAT TERAKAM!


Ada yang kata..Kenapa kita perlu sokong PAS? Kata mereka, sebab mereka ada ulama...Tetapi kalau Ulama yang kata kenyataan Ngeh Koo Ham itu wajar, ulama jenis apa? Kaki jilat DAP ke?
Baca kat bawah ni..


Nak buat bantahan pon dia kata salah, kalau UMNO tak buat bantahan macamana agaknya kata PAS..Samdol ni kata itu tak cukup?

Wei samdol, boleh tak kau tanya kepada Anwar kenapa membisu isu ini? Atau kau nak glemer haram je? Apa pon kau tetap samdol..kaki jilat DAP...

Saturday, September 22, 2012

BAS MEWAH, JET MEWAH, DAN CHINA DOLL


Anwar pi kempen naik Bas mewah....tak apa..




Kenapa tak apa? Sebab UMNO simbah cat merah..kalau Anwar tak naik bas mewah habis la Anwar kena cat..


Anwar naik jet mewah pi Labuan....tak apa...sebab tak reti berenang..nanti kena makan jerung..





Anwar main China Doll...tak apa...sebab Dewan Ulama PAS kata itu fitnah



Azmin main aiskrim...tak apa...sebab itu fitnah...tapi Dewan Ulama PAS tak kata apa pon...


Pendek kata...diorang bikin semua..tidak apa lah! Tada hal punya...kan?

Friday, September 21, 2012

ANWAR KATA LAYAN DULU FILEM HINA NABI?

Menurut Anwar dalam ucapannya di Indonesia [video di bawah] berkenaan dengan karya Satanic Versus yang ditulis Salman Rushdie, tak Salman dihukum terus, kerana ramai tak baca lagi buku tu. Tak seperti Anwar, dia sudah baca, tapi dia sendiri tak boleh putuskan untuk kecam. Kerana dia suka Salman Rushdie yang pandai bercerita dalam hasil tulisannya, walaupun hasil tulisannya menghina Islam. Tak caya tengok video ni...





Kalau dalam kes filem Innocence of Muslim, bermakna kalau menurut Anwar, PAS dan seluruh umat Islam harus tonton video tersebut, baru buat DEMO.


Bermakna tak perlu lah di halang penyiaran video tersebut dan sebagainya.Terima kasih Anwar. Dah jelas pendirian anda tetap penghinaan Islam oleh puak kafirun. Kenyataan Ngeh Koo Ham mengatakan usaha berdemo anti filem tersebut sebagai buang tenaga pon anda masih senyap. Terima kasih Pakatan.

ISLAM DIHINA PAKATAN SENYAP?


Anna Gurji salah seorang pelakon filem Innocence of Muslim

Kenapa Pakatan Rakyat tidak membantah filem Innocence of Muslim yang menaikkan kemarahan orang Islam seantero dunia?Walaupun PAS kecoh-kecoh nak buat demo...tetapi, sebagai satu pakatan, kenapa langsung tiada kenyataan bersama membantah? Ngeh Koo Ham, ahli Parlimen DAP Perak pula telah membuat satu kenyataan yang lagi mengguris hati umat Islam dengan mengatakan bahawa demonstrasi oleh umat Islam hanya membazirkan tenaga.

Walaupun Ngeh Koo Ham telah meminta maaf, sampai bila umat Islam di Malaysia harus diperbodoh-bodohkan sebegini.Kenapa PAS tak mau ajak rakan-rakan Pakatan buat sidang media bersama mengecam filem tersebut? Takkan DAP sokong filem tersebut kot? dan PAS akan biarkan macam tu sahaja??? PKR macamana pula?

VIDEO: LELAKI DI SELANGOR DALAM BAHAYA



Rakyat Selangor seharusnya berasa lega dengan adanya Pakatan Rakyat mentadbir negeri Selangor. Terutamanya wanita-wanita apabila suami-suami dan anak-anak lelaki mereka akan sentiasa "terjaga" di mana juga mereka berada dalam Selangor. Ini kerana adanya perkhidmatan yang ditawarkan di bandar-bandar berikut:


AMPANG

PETALING JAYA

SERI KEMBANGAN

BUKIT DAMANSARA

BERSIH bukan? Nak lagi banyak? Undi lah Pakatan!

Thursday, September 20, 2012

PAS RETI CEMOLOT TAK RETI DAKWAH



Waahhh..baik punya peluk ..macam cemolot pon ada...macam ada skandal je...tapi kami bukan cakap pasal gambar hiasan kat atas tu..tapi gambar kat bawah ni...



Maaanyak kowtim...itu yang terjadi pada 1999, dimana Hj Hadi jadi MB Terengganu...

Pada masa yang sama...macam-macam cerita dari PAS yang mengatakan mereka sedikit demi sedikit berdakwah pada DAP, bukan macam UMNO dengan MCA...

Kejayaan dakwah PAS sekian lama, telah membuah kan hasil. Terbaru, kenyataan YB Ngeh Koo Ham memperlihatkan kejayaan tersebut.


Kejayaan dakwah PAS kah ini? ini sebenarnya hak Pas...Haaaak Tuuu!!!!

Wednesday, September 19, 2012

PM SOKONG ISRAEL?



[BI] If your coalition were to win power in federal level what would you do about Malaysia's non-relation with the state of Israel. Are you prepared to recognize..you know..what would you do with that regard...
[BM]Jika Pakatan Rakyat menang di peringkat persekutuan, apa anda akan buat tentang hubungan Malaysia dengan negara Israel?

Apa jawapan Anwar dengan soalan ini? Tengok video di bawah ni..

Soalan mudah dan jelas..Tapi Anwar pusing sana pusing sini cerita pasal Hamas lah, pasal Fatah lah...apa kena mengena? Tak habis-habis cakap pasal hormat hak rakyat Palestin..apa pendiriannya tentang negara Israel?Sedangkan dirinya dah terpalit dengan pengakuannya di dalam Wall Street Journal tentang perakuan tentang negara Israel mengenai keselamatan negara tersebut. Tak habis-habis jaja pertemuannya dengan pemimpin Palestin..tapi apa pendiriannya?

Anwar masih lagi dengan putar alam nya mengenai Israel dan Palestin..

Adakah Anwar akan iktiraf Israek kalau dia jadi PM?

Tuesday, September 18, 2012

NAK PANGGIL APA ORANG MACAM GINI?


Adoiii..tak tau la nak kata apa dengan sorang pemimpin ni...dia kata kalau Malaysia tak merdeka dan masih dijajah British, Malaysia akan lebih maju dari sekarang..Jom dengar..



Jadi apa nak dipanggil dia ni? Ulama kah? Atau lain?

Yang pelik, macamana ahli-ahli PAS boleh bagi undi pada orang macam gini untuk jadi TIMBALAN PRESIDEN PAS? 


VIDEO PANAS ANWAR TERBARU


Bersempena Hari Malaysia semalam, kami ingin beri hiburan sambil ada pengajaran kepada anda semua...

Monday, September 17, 2012

LIDAH APA HADI NI?


Terbaru Haji Hadi kata begini..


Bukan ke dulu Hj Hadi pernah kata begini!

“Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi.”

“Saya bukan hina tetapi tempat yang pakai molek, undi PAS“, katanya.

kat bawah ni buktinya..

Takkan kita nak undi orang macam ni!!





FORM GOVERNMENT PAKAI TULIS SURAT


Kita semua patut tau bagaimana rasa apabila diperbodohkan orang lain....Apatah lagi dalam isu 16 September 2008 oleh Anwar...dalam video ini dia kata nak tubuh kerajaan baru hanya pakai surat hanto kat PM waktu tu Pak Lah...habis tu mana demokrasinya? Bukankah waktu tu rakyat dah pilih dah apa yang mereka nak pilih semasa PRU 12? Kenapa Anwar sokong lompat?

Tetapi apabila Perak berubah kerajaan kenapa Pakatan marah? Nampak tak? Nampak tak?

Bayangkanlah kawan-kawan...ketika dia belum ada kuasa pon dia sudah tipu rakyat secara besar-besaran...

BAYANGKANLAH KALAU DIA YANG PEGANG KUASA!!

Sunday, September 16, 2012

SIAPA BUAT NI ANWAR SAYANG DIA

Anda boleh tahan dengan si penipu? Gadis di atas ni pon tak tahan...

Kalau siapa nak diri nya di sayangi Anwar, anggaplah yang isu 16 September 2008 bukan temberang Anwar...kalau bukan temberang nak panggil apa?

Kalau dah terbukti temberang, dan tak mengaku pulak, takkan masih nak angkat dia jadi pemimpin anda?







Ikut cara Islam kah angkat pemimpin PENIPU BESAR macam ni?? PAS yang kata mereka perjuangkan Islam takkan tak tau yang isu 16 September ini satu penipuan? Takkan benak sangat kot? Kalau dah tau penipuan buat apa sokong Anwar lagi? Islam suruh menipu ke?




Saturday, September 15, 2012

ORANG PAS LEMAH TENAGA?



Pelik betul PAS ni..selalu tuduh orang UMNO kuat seks la..suka cerita lucah la atas sebab dedahkan maksiat yang pemimpin pakatan buat....padahal ketua pembangkang pujaan mereka serta timbalan presiden PKR ada bukti skandal china doll dan aiskrim..

Tapi masalahnya, surat khabar pujaan mereka sendiri harakahdaily pon banyak iklan ubat kuat..



Masalahnya...Sampaikan tapak-tapak ceramah mereka pon asyik jual ubat kuat!!...diorang ni lemah batin ke?




MAJLIS PRESIDEN SAMPAH?



Mana tak sampah...selepas kata Majlis Presiden Pakatan setuju Selangor buat pilihanraya berasingan, DAP kata tak mau pulak..majlis Presiden apa macam ni kalau tak sampah?? Lim Kit Siang dalam majlis Presiden tu buat apa? Tunggui ka?

Kah kah kah...Anwar dah kena game dengan DAP...



Boooo...

Friday, September 14, 2012

ANWAR LAGI POWER DARI NIK AZIZ?


PAS nampaknya dah terdesak nak tipu umat Islam. Sampaikan terpaksa jual kisah-kisah merepek kepada umat Islam ketika solat Jumaat. Siap cerita pasal Mursyidul Am Ikhwanul Muslimin di Mesir mimpi berjumpa Rasulullah S.A.W kata Islam akan menang di ASEAN bermula di Malaysia dengan pimpinan Anwar Ibrahim!



Kambing dengar pon dia tak percaya..takkan penyokong PAS percaya kot? Takkan orang macam kat bawah ni nak juarai Islam?



Pelik..kenapa Anwar...bukan Nik Aziz atau Hj Hadi? Hehehe...Anwar lagi power dari Nik Aziz atau Hj Hadi ke?