f July 2011 ~ Ikrar Pemuda

Saturday, July 30, 2011

Apa sumbangan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Selangor?



Selepas 3 tahun Pakatan Haram memerintah Selangor..apakah sumbangan PENASIHAT EKONOMI Negeri Selangor kepada Selangor?


1) Beraksi dalam filem porno
2) Berceramah sana sini, termasuk luar negara (siapa biaya)
3) Kata nak tarik pelabur dari timur tengah, habuk pon takde
4) Pertambah bilangan rumah-rumah urut, hotel bajet
5) Menambah kemasukan pelacur warga asing

Dengan ini, rakyat Selangor boleh
1) Berlakon dalam filem porno kemudian menafikannya dan panggil ulama PAS beri hujah CCTV itu hanya besi
2) Rakyat Selangor semakin berpeluang mendapat layanan pelacur cantik-cantik dari negara China
3) Rakyat Selangor boleh buat maksiat dalam hotel-hotel bajet yang sentiasa bertambah
4) Dengar ceramah Pakatan pagi petang siang malam maka negara akan menjadi makmur, ekonomi negeri pon boleh berkembang

Friday, July 29, 2011

Blogger Rbf berbohong berkenaan Program Penerangan Negeri Selangor?


Di sini kami ingin membidas tulisan blog Ruangan Bicara Faisal atau ruangbicarafaisal.blogspot.com bertajuk"Kakitangan Kerajaan Selangor Boikot Majlis Kerajaan Negeri" di sini.

Rbf menuduh bahawa Kerajaan Pakatan Selangor guna duit rakyat Selangor buat program politik Pakatan bukan program kerajaan negeri sebab Khalid siap jemput Haji Hadi dan Wan Azizah yang tiada jawatan dalam mana-mana negeri.

Menurut rbf, Haji Hadi tu bukan Menteri ke Timbalan Menteri ke atau Menteri Besar mahupon Exco negeri..sama juga dengan Wan Azizah.

Tapi rbf silap...Haji Hadi tu Menteri la..tak caya tengok bawah ni..


Nampak tu!!..Haji Hadi Menteri Hal Ehwal agama kan?..

Wan Azizah pulak boleh la ganti Anwar sebagai PM dan Menteri Kewangan sebab Anwar kan nak duduk hotel Sungai Buloh selama 20 tahun...kira jemputan Khalid ke atas Wan Azizah untuk program penerangan negeri Selangor di kira valid dan tidak membazir wang rakyat...

Haji Hadi pon dijemput bukan atas kapasiti MB atau jawatan-jawatan kerajaan dia peduli hape...dia fikir itu tak haram..tak kira lah duit rakyat selangor ke apa ke..Pakatan bagi makan dia balun je...


Hahahahahah.....

IkrarPemuda: Rakyat Selangor mungkin rasa bersyukur bila ada MB yang pandai guna duit rakyat untuk program parti...tak gitu rakyat Selangor? Lagipon duit Selangor kan banyak lagi...

Ketua Pembangkang Selangor: Tolak Biometrik bermakna Pakatan takut amalkan ketelusan

Punyalah bising puak-puak pakatan nak pilihanraya yang bersih telus dan sebagainya. Tapi bila SPR nak perkenalkan cara biometrik yang lebih sistematik, mereka dah menggelabah tak tentu arah. Ikuti pandangan ketua Pembangkang Dato Dr Hj Mohamad Satim Diman berkenaan penolakan Pakatan Haram terhadap sistem biometrik:


Punca Singapura Menang Lawan Malaysia malam tadi..

Singapura ada jurulatih yang hebat lagi tersohor...memang terbukti kepakaran beliau..Tambahan lagi, Singapura bukan sahaja ada 1 jurulatih....bukan 2...tapi EMPAT jurulatih..

Selain Radojko Avaramovic...

mereka ada DUA lagi....

Dan yang ke EMPAT ni dia...


Mereka ini lah yang mengajar pemain Singapura berlakon sampai banyak kali kena stretcher out dan membuang masa permainan....walaopon kekasaran ada tapi sedikit atau pon tiada langsung.

Thursday, July 28, 2011

Spesies beruk terbesar dijumpai di KL, tuan dia pulak main gesel-gesel

Beruk besar di jumpai di KL Sentral nak serang PM kita

Mak oi...besarnya perot beruk ni? Dia makan apa tu?

Kalau nak tau, beruk buncit tu ada nama, nama dia Fareez...Tapi siapa tuan dia ya?


Yang baju biru muda tu Tuan bagi beruk Fariz yang gesel-gesel dada dengan geng dia Azan (kanan) semasa upacara BERSHit baru-baru ini.


Ikrar Pemuda: Untung la Azan dapat gesel-gesel dengan Mak Lampir Ampang tu..

Nak kata apa kat Nik Aziz kalau macam ni?

Semalam Nik Aziz kata gini:

Hari ni dia kata gini pulak:


"Saya hanya menyatakan akan menyokong apa jua sistem yang membawa kebaikan dan tidak diragui. Sekiranya biometrik meragukan, maka ia juga wajar ditolak. Adapun laporan yang menyatakan bahawa saya menyokong adalah tidak tepat.
"Lebih baik (guna) dakwat kekal yang kita (pembangkang) minta (dulu) itu, supaya tidak ragu, selagi biometrik ini meragukan maka tak usah," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan EXCO kerajaan negeri di sini hari ini.

Persoalan yang boleh ditimbulkan ialah, tidak terfikirkah di kepala Nik Aziz yang dakwat kekal juga boleh dimanipulasi dengan lebih mudah?

Persoalan lagi satu ialah, macamana pulak biometrik itu meragukan?

Lihatlah rakyat sekalian, betapa mudahnya Nik Aziz ini berubah fikiran dan flip-flop cakap macam ada orang pakai remote control je. Semoga Allah memberi petunjuk kepada dia dan kita semua.

Wednesday, July 27, 2011

GAMBAR Khalid Ibrahim dalam kenangan sebagai MB


Faekah: Alahai abang khalid..takkan tak nampak I...ni I ni 
Khalid Ibrahim: Aaaa..aaaa.aa.aa...a..aaa..aa (alamak..bini aku nampak)
Ronnie Liu: (aiyaa..apa pasai dia pegang itu kalid )
Bini Ronnie: (manyak bahaya oo ini Faekah , dia sudah pegang itu kalid...kena manyak ati-ati takot dia pegang wa munya laki)

*Dialog di atas hanyalah lawak jenaka sahaja...

Tuesday, July 26, 2011

Pakatan Haram nak Malaysia lebih mundur dari Ghana, Zambia, Gambia dan Sierra Leone?

Adoi..hari tu sibuk-sibuk berhimpun nak suroh SPR jadi lebih telus dengan bermacam-macam permintaan....bila SPR mahu buat yang lebih baik...tiba-tiba Pakatan Haram ni tak mau pulak...
Ok kenapa tajuk posting kali ni macam tu..cuba tengok berita-berita di bawah ni di beberapa negara tersebut:




Dan di Malaysia macamana pulak?


Antara alasan diorang pasal sistem tu mahal kosnya..wah...kaya sangat la zambia, sierra leone dan peru tu? Apa bukti Pakatan yang sistem biometrik tu lemah? Main taruk je...
Entah-entah Pakatan takot sebab diorang dah pasang ramai pengundi hantu kot???heheheh....

Diolah dari nukilan blog gelombang wangsa maju

Saturday, July 23, 2011

Calon Favorite Pelakon Baru Lelaki terbaik Festival Filem Malaysia ke-24 2011

Selalunya pelakon-pelakon berbakat sering dicungkil dari teater mahupun rancangan realiti TV dan jarang dicungkil terus dari jalanan. Namun, berlainan dengan aktor ini dimana, lakonannya membuatkan penonton terkesima, menangis akan perjuangannya menentang kezaliman dan ketidakadilan. Lakonannya juga menggentarkan banyak pihak, merealisasikan satu revolusi lakonan tanahair.

Dia adalah:

SUHARDI MD ISA!!!



MELALUI FILEM BERSHIT 2.0, nantikan di pawagam yang berdekatan

Tonton babak-babak lakonan Suhardi dalam filem BERSHIT 2

Sebab Pakatan menyerang SPR



Apabila timbul desas-desus pilihanraya makin dekat, Pakatan haram sudah mula mencongak strategi. Mereka bukan sahaja mencongak strategi untuk menang, tetapi juga kalau mereka kalah nanti. Jadi, untuk strategi yang bisa memenuhi kedua-dua hasrat tersebut, maka mereka akan cuba memburuk-burukkan SPR.

1) Untuk menang
Mereka akan saja memburuk-burukkan kerajaan seolah-olah kerajaan dan SPR tidak adil. Maka rakyat akan menyokong mereka untuk menumbangkan kerajaan dengan tujuan untuk mereka dapat ubah SPR. Menang bermaksud, mereka menang semua termasuk membentuk kerajaan pusat. Selagi tidak menang sebegitu, SPR tetap tidak bersih bagi mereka.

2) Untuk cover kalah
Imej Pakatan Haram lebih-lebih lagi di kalangan orang Melayu dan India amat tercalar ketika ini. Antara isu-isu yang menyebabkan terjadinya masalah tersebut ialah:
1) PAS menukar hala tuju dari negara Islam ke negara kebajikan
2) Skandal video seks Anwar yang sampai sekarang Anwar tidak buktikan ia fitnah
3) Kaum India banyak tertipu dengna kerajaan pimpinan Pakatan Haram; sebagai contoh isu Kampung BUah Pala di Pulau Pinang
4) Prestasi negeri-negeri pimpinan Pakatan Haram yang teruk; Selangor mengalami defisit kewangan, di Kelantan, tanah rakyat diambil kerajaan

Jadi untuk jadi alasan mereka kalah nanti ialah, mereka akan dengan mudah menuduh SPR sebagai penipu, pengundi hantu, berpakat dengan BN dan sebagainya.

Di mata penyokong Pakatan, selagi Pakatan Haram tidak menang keseluruhannya, tiada yang betol dibuat SPR, dan Pakatan tiadalah buat salah.

Friday, July 22, 2011

Isu Konsert: Kenapa PAS tak bawa ke DUN Selangor?



PAS ni memang bodoh..memang bodoh piang..macam mana kami kata tak bodoh..

ok sebelum kami nak tanya..siapa yang pegang kerajaan negeri Selangor? Pakatan kan?

Siapa dalam Pakatan? PAS ada kan?

Tapi apa pasal PAS masih berotak macam pembangkang kalau nak perjuangkan Islam?

"Thursday July 21, 2011
PAS Youth disappointed MB did not address memorandums
By SIRA HABIBU
sira@thestar.com.my

PETALING JAYA: PAS Youth is disappointed that Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim did not meet Selangor PAS Youth members who had sent two memorandums objecting to the MTV World Stage concert scheduled for Sunday.

The memorandums were sent in June and last week.

“The state government should promote intellectually and spiritually stimulating activities during the holy month,” said PAS Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi yesterday.

Stressing that the movement was not against all forms of entertainment, Nasrudin said such concerts promoted a negative culture as men and women mixed freely.

He said Selangor and Federal Territory PAS Youth members would be distributing pamphlets and preaching to youngsters to refrain from engaging in sinful activities within the next few days.

Nasrudin called on Muslims to boycott the concert, adding that the Malaysia Muslim Sisterhood Association also objected to the concert following complaints from people in the neighbourhood.

He said i-City was designed as a knowledge centre and not an entertainment centre, adding that the concert should be held in an enclosed area and Muslims should not be encouraged to join."

Apa ke jadahnya PAS sampai nak hantar memorandum pada Khalid gagap? Sedangkan jika PAS benar-benar jujur untuk memperjuangkan isu berkenaan PAS boleh bawa usul untuk diperbincang di dalam Dewan Undangan Negeri berkenaan dengan kelulusan konsert? Kenapa PAS masih guna saluran macam pembangkang?

Nampak sangat PAS sebenarnya pengecut untuk menegakkan apa yang mereka perjuangkan sebaliknya hanya menunjukkan retorik agar penyokong-penyokong mereka dibuai akan kehebatan pemimpin-pemimpin PAS memperjuangkan Islam walaopon dengan cara yang agak dangkal.

Sekarang MB Selangor paling gagap dah tolak memorandum tu...PAS nak buat apa? Berani tak kecam Khalid Gagap? Berani tak buat demo berarak ke Shah Alam?

Lelaki dalam video Rempuhan Polis bukan Mat Sabu?

Apa lah gunanya duduk sebagai pemimpin Nombor Dua Parti yang dikatakan memperjuangkan Islam tapi KANTOI MENIPU?

Berikut adalah berita-berita pengakuan Mat Sabu dilanggar polis ketika upacara BERSHIt 9 Julai yang lalu.

11 JULAI 2011
MAT SABU DIREMPUH LAND ROVER POLIS
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini mendakwa polis menggunakan trak merempuh motosikal yang diboncengnya ketika dalam perjalanan menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 kelmarin.

Melawat Dewan Undangan Negeri Selangor di Shah Alam dengan berkerusi roda, pemimpin yang selalu ceria itu kelihatan serius menceritakan kembali pengalamannya itu.

Mohamad (kiri) berkata, ketika dalam perjalanan dari Masjid Negara, tiba-tiba sebuah Land Rover merempuhnya.

Ketika itu, tambahnya, beliau tidak tahu bahawa kenderaan itu dipandu pihak polis.

Dalam sidang media itu, Mohamad berkata, setelah terjatuh di jalan, beliau dan penunggang motosikal itu dibawa dengan Land Rover itu ke klinik di Jinjang sebelum kes itu dirujuk ke hospital.

Sumber:Malaysiakini

Ini pula video pengakuan Mat Sabu dilanggar Polis semasa BERSHIT:


DAN INI VIDEO REMPUHAN TRAK POLIS


Ada trak ke?

Mat Sabu kena langgar ke?

Tapi kami percaya lepas ni mesti Mat Sabu kata itu bukan dia..sebab tak nampak pon muka dia..sedangkan muka Anwar terang-terang dalam video seks pon penyokong-penyokong PAS tak percaya..ini kan pulak video macam ni...

Thursday, July 21, 2011

Tarian bogel dibolehkan di Selangor?


Khalid Ibrahim ajar..kalau sesiapa ada buat kawasan komersial di Selangor, konsert di bolehkan. Khalid Ibrahim juga ajar, kalau berniaga di Selangor sebelum Pakatan memerintah, Selangor tiada kuasa nak halang apa-apa kalau dia buat konsert.

Beginikah cara seorang Menteri Besar mentadbir negeri Selangor? Asyik-asyik menyalahak kerajaan yang lepas. Isu nya sekarang ialah bila Khalid Gereja Samad membangkitkan isu konsert MTV World Stage di i-City. Khalid Gereja Samad kononnya nak memperjuangkan hak orang-orang Melayu di Shah Alam. Oi Khalid, apa cerita kuil di seksyen 19 tu? Dah sibuk-sibuk jual nama Allah pada kafir tiba-tiba je nak cerita pasal konsert.

OK, berbalik pada isu konsert tersebut....Sinar Harian menyebut (yang dikatakan juga di blog Dr Khir Toyo) bahawa kerajaan negeri tiada hak menghalang sebarang penganjuran program berbentuk konsert hiburan di i-City memandangkan adalah kawasan komersial yang telah diluluskan oleh kerajaan negeri terdahulu. 

Tak ke benak namanya Menteri Besar Selangor? Bermakna kalau i-City tu nak buat tarian bogel pon boleh lah sebab ianya tanah komersial yang diluluskan oleh kerajaan terdahulu? Mana kuasa PBT? Ahh..memang sah menipu..

Cuma yang menariknya di sini ialah, Dr Khir Toyo ada menyebut: 

"Apakah ini menunjukkan terdapat kebenaran dalam laporan beberapa blog tahun lalu bahawa wujud hubungan istimewa antara Khalid dengan usahawan i-City, Datuk Lim Kin Hong?"

Apa hubungan istimewa tu? Jeng jeng jeng...

Polis nak bunuh peserta BERSHIT?


Sekarang dah jelas dan nyata tujuan sebenar BERSHIT diadakan tempohari...iaitu untuk mencari salah polis dan kerajaan. Terbaru PKR menuduh Polis mahu membunuh peserta BERSHIT.

"KUALA LUMPUR: Naib Presiden KEADILAN, N Surendran berkata, tindakan polis mensasarkan bedilan gas pemedih mata ke arah orang ramai Sabtu lalu bertujuan untuk membunuh, mencacat dan mencederakan peserta perhimpunan."

Baca di sini.

Adoiii bodoh betollah N Surendran ni, kalau Polis mahu bunuh, buat apa dia pakai gas pemedih mata...baik polis pakai machine gun ke, meriam ke...

Dan terbaru, ADUN penderhaka, iaitu ADUN Sri Muda, Shuhaimi Shafie menuduh Polis Di Raja Malaysia kejam macam rejim zionis sebab pakai gas pemedih mata sama macam Israel...yang kemudiannya dinafikan oleh Timbalan Ketua Polis Negara


"Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar hari ini menafikan dakwaan pembangkang bahawa pihaknya menggunakan gas pemedih mata yang sama digunakan tentera Israel ketika perhimpunan haram 9 Julai lepas.


”Jangan mengada-adakan cerita kita (polis) pakai gas CS (Combined Systems) atau apa saja. Kita tak sampai tahap itu. Jangan nak mengada-adakan cerita,” katanya kepada pemberita di sini."


Dan beliau juga akan mengambil tindakan sewajarnya:

"Mengulas lanjut perkara itu, Khalid berkata, beliau akan meneliti laporan portal tersebut sebelum memutuskan tindakan selanjutnya.


"Mana mereka belajar semua ini? Saya minta semua pihak jangan cakap ikut sedap mulut. Kalau tak tau jangan cakap... kalau tak pasti jangan cakap. Jangan buat tuduhan-tuduhan,” katanya. – Bernama"

Tuduhan-tuduhan ini adalah satu tuduhan berat yang mencemarkan imej Polis Diraja Malaysia...Kami di Ikrar Pemuda mengharap agar pihak Polis dan pihak Kementerian Dalam Negeri segera mengambil agar tiada pihak yang sewenang-wenang memperlekehkan Polis Diraja Malaysia

Wednesday, July 20, 2011

Pesuruhjaya PAS Selangor kata BERSHIT sama macam haji, solat jumaat?

Ingatkan bila rakyat Selangor dapat Pesuruhjaya PAS yang baru, boleh lah Islam ditegakkan, tak macam Hassan Ali, punyalah pengecut dalam isu arak di Shah Alam dulu. Tapi Pesuruhjaya PAS Selangor yang baru ni lagi bangang rupanya. Nama je ada Dr. tapi lagi teruk dari perangai kafir.

Dengan tiada bukti sahih dari hadis mahupun Al-Quran, Pesuruhjaya PAS Selangor menyamakan perhimpunan BERSIH tersebut sama seperti umat Islam berhimpun untuk menunaikan ibadat Haji dan solat Jumaat.

SHAH ALAM, July 14 — PAS said today that Bersih’s reasons for rallying were Islamic in nature, and that Islam encouraged mass gatherings for noble pursuits.
Newly-appointed Selangor PAS commissioner Dr Rani Osman said Islam had always practiced and observed gatherings, and that Bersih’s rally last Saturday was “in accordance” to Islamic practices.

“If something is haram, it remains haram for all time, it cannot change...but the Bersih rally is not haram, it is halal by syarak (Islamic laws).

“For the Islamic pilgrimage (Hajj), millions of Muslims gather at one place in worship of Allah (God). The same as Friday prayers... We gather together, all Muslims in one area in pursuit of religion,” he told reporters today.

Tidakkah Dr Rani Mukherjee ini tak ambil dengan pengajaran dari kisah ini?
"Merujuk kepada sejarah Islam, beliau menceritakan bagaimana seorang Yahudi bernama Abdullah Saba menganjurkan perhimpunan pada zaman Khalifah Uthman Affan sehingga menimbulkan perpecahan dan akhirnya mengorbankan nyawa khalifah itu sendiri.

"Kalau kita perhatikan, tidak wujud demonstrasi yang diredai Rasulullah, tapi demonstrasi yang tak diredai ada...iaitu demonstrasi yang mengakibatkan kematian Uthman Affan oleh seorang Yahudi bernama Abdullah Saba," katanya."

Berikut pula adalah hadis Nabi S.A.W:

Sabda Nabi S.A.W. lagi yang maksud nya : “Sesungguh nya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara yang keji dan memekik mekik di jalanan.” (Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)

Beginilah nasib rakyat negeri Selangor, ada Pesuruhjaya PAS pon tak boleh harap nak perjuangkan agama. Asyik asyik nak gunakan Islam untuk berpolitik saje..sampai halal haram pon dia main belasah..apa pon..tahniah ahli PAS di Selangor!

PAS: Pelacur Anwar Semalaysia

Pelacur PAS?

PAS memang dah takde modal dah sekarang...maklumlah..nak kejar negara kebajikan..sampai kebajikan pelacur pon dia nak jaga..bukan nak kurangkan..bukan apa..sekarang PAS ni dah tak kira apa..asal dapat undi tak kesah..masalah rakyat tolak ketepi..

Mana taknya, sedangkan Anwar main pelacur China pon diorang sokong..jadi mereka guna sebaik-baiknya pelacur yang ada..cuma pelacur tempatan mereka bagi layanan lebih mesra sebab pelacur tempatan boleh mengundi..

"Peguam PAS Mohamed Hanipa Maidin mendakwa, beliau difahamkamkan perhimpunan BERSIH 2.0 genap seminggu lalu mendapat sokongan pelbagai lapisan masyarakat, sehingga terdapat pelacur yang mengambil cuti untuk menyertainya.

"Pada 9 Julai, sebelum perhimpunan, (saya) ada (bersembang dengan) seorang (aktivis) Cina buat tinjauan. Beliau terlibat dengan sebuah NGO, menemuramah pelacur di Lorong Haji Taib.

"Beliau kata, ada pelacur minta cuti untuk bersama-sama dengan perhimpunan BERSIH. Saya diberitahu begitu. Saya percaya dia (aktivis) bercakap benar kerana beliau bersama dengan NGO.

"Kalau pelacur minta cuti untuk bersama dengan BERSIH, ini (menunjukkan) BN dah teruk. Pelacur pun tak sokong BN," katanya disambut dengan gelak ketawa dan tepukan kira-kira 200 hadirin yang hadir dalam ceramah di Gombak malam tadi."

Ikrar Pemuda: Secara teknikalnya pon PAS memang pelacur...melacurkan agama demi mendapat undi..

Tuesday, July 19, 2011

BERSHIT 2: Aduyaii..PAS kena tipu lagi dengan DAP...


Jawatankuasa pemandu BERSHIT, Wong Chin Huat berkata:

"Orang Melayu dan India memberi (mereka) garam dan air. Bagi orang Cina yang kali pertama, tidak pernah (merasai pengalaman itu) sebelum ini.

"Orang Melayu tahu, mereka (kaum Cina) tidak pernah datang, tetapi rakan Melayu beritahu, awak pergi dulu, kami di belakang. Mereka (kaum Cina) rasa dekat sekali," katanya yang mendapat tepukan hadirin. (Malaysiakini)

Tapi yang peliknya yang kena tangkap dengan polis majoritinya Melayu, mana yang dikatakan kaum Cina yang dibackup oleh orang Melayu tu pergi ye? Lari ke? Kah kah kah..lagi sekali PAS kene bodoh dengan DAP..kah kah kah..

Monday, July 18, 2011

Transformasi PAS lebih hebat dari GTP kerajaan


Kerajaan BN jangan lah bangga lebih-lebih sangat...ingat Kerajaan BN sorang je ada program transformasi? PAS pon ada..lebih mantap..lebih dasyat dari apa yang kerajaan BN buat..

Ketua Penerangan PAS Perak, Norazli Musa dulu Pejuang Murtad..cuba tengok video di bawah ni ada muka Norazli Musa berdemo depan Bar Council..


Tapi kini Norazli Musa berjuang pula untuk Pejuang Murtad itu sendiri, sampaikan Mufti Perak pon dia tibai...tak kasik chance..

Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Perak Cabar Mufti Keluarkan Hujah Dan Dalil Perhimpunan BERSIH itu Haram
Posted on Thursday, July 07 @ 03:15:39 PDT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu

Oleh MemanahKezaliman

IPOH, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Perak, Ustaz Norazli Musa mencabar Mufti Perak menyemak Perlembagaan Negara sebelum mengeluarkan kenyataan yang dangkal serta mengklasifikasikan Himpunan Bersih itu haram.

"Himpunan Bersih itu bukan haram.. kerana tujuannya adalah jelas untuk menuntut keadilan, tetapi media dan kerajaan yang mengklasifikasi sebaliknya, dan ia sama sekali tidak menyanggahi Perlembagaan Negara," jelas Ustaz Norazli Musa


Beliau berkata Tan Sri Harussani Zakaria sepatutnya bukan sekadar mendengar pandangan dan khabaran dari media sebelum menjatuhkan hukum halal haram.


"Seseorang itu mesti berada di lokasi bekenaan, melihat dan mendengar apa yang diperjuangkan dan barulah boleh mengeluarkan dalil mengenai hukum halal atau haram terutama dalam Himpunan Bersih itu," tegas ustaz Norazli

Harussani menyifatkan Himpunan berkenaan (yang belum diadakan) sebagai haram dan usaha menjatuhkan imej negara pada mata dunia. Beliau juga berkata himpunan itu tidak mendatangkan faedah.


Ustaz Norazli berkata yang peliknya, Harussani tidak sedikitpun memberi ulasan daripada sudut agama bersesuaian dengan kedudukannya tetapi lebih berminat mengulas daripada sudut pengaruh politik.


Oleh itu seeloknya, kata beliau, sudah sampai waktunya Umno memberi peluang kepada Harussani yang berminat berpolitik untuk bertanding pada pilihan raya Umum nanti untuk melihat kemampuan dan keadilan yang boleh dilaksanakannya dalam UMNO.


Umno juga wajar melantik Harussani sebagai ketua Majlis Ulama Umno agar dapat memberi nasihat dan fatwa langsung kepada Umno yang sehingga ini belum berbuat demikian, tegas beliau.


Harussani dilihat tidak konsisten dan tetap dalam memberi pandangan kerana sebelum ini dalam isu perarakan kepala Lembu di Shah Alam dan rampasan kuasa di Perak, beliau sekadar mendiamkan diri.


Ustaz Norazli berkata, benarlah Ulama akhir zaman ini terbahagi kepada dua golongan iaitu yang bersuara atau bercakap berasaskan agama, manakala sebahagian lagi bercakap untuk kepentingan dirinya.


"Ada Ulama yang memperjuangkan kebenaran ilmunya, manakala sebahagian lagi ulama menjual ilmunya," kata Ustaz Norazli.

Ini lah bukti kejayaan program TRANSFORMASI PAS...PAS transform dari menentang pejuang murtad, menjadi geng dengan pejuang murtad..


Ikrar Pemuda: Bagaimana PAS boleh duduk semeja dengan orang yang mempertahankan kemurtadan saudara seislamnya..cuba kalau saudara dia yang dimurtadkan ambiga..macamana ye?

Dato Satim - Pakatan Seronok mempermain-mainkan Islam?



Baru-baru ini, Ketua Pembangkang Selangor, Dato Dr Hj Mohamad Satim Diman telah diperintah keluar dewan kerana menegur ADUN Sekinchan menggunakan satu hadis dalam memberi hujah. Ikuti pandangan Ketua Pembangkang Selangor ini:

"10. Berkait dengan isu yang dibangkitkan dan menjadi pertikaian antara saya dan wakil DAP–Sekinchan, Ng Suee Lim berkaitan dengan hadis, pendirian saya jelas. Kenapa perlu YB Sekinchan menggunakan Hadis Nabi mahu pun Al-Quran sedangkan beliau tidak beriman dengan islam. Ini adalah satu tindakan yang cuba mempermainkan dan mempersenda agama Islam. Kita bimbang jika ianya dibenarkan, maka ia akan menjadi satu trend dikalangan YB bukan Islam untuk menggunakan ayat-ayat suci sesuka hati tanpa merujuk kepada tafsiran yang betul sehingga menjadi fitnah kepada Islam. Sebagai YB yang beragama Islam, maka saya bertanggungjawab mempertahankannya.

11.    Sekali lagi atas kapasiti saya sebagai seorang rakyat yang beragama islam, saya menyeru kepada semua ahli politik  bukan Islam agar tidak menggunakan ayat Al-Quran dan Hadis Nabi untuk tujuan politik murahan sehingga membawa kepada mempersendakan agama Islam. Tidak salah untuk membaca dan cuba memahaminya tetapi ianya bukan untuk diperdagangkan untuk tujuan politik murahan sesuai dengan martabatnya sebagai kitab suci umat Islam.

12.    Sudah pasti pendirian keras saya ini tidak disenangi oleh YB dari DAP sehingga saya diarahkan oleh speaker untuk keluar dari dewan persidangan. Beliau sememangnya mempunyai hak untuk bertindak sedemikian dalam bidang kuasanya. Apatah lagi terhadap kami dari parti pembangkang dalam DUN. Namun begitu kerajaan negeri juga harus sedar segala tindakan mereka diperhatikan oleh rakyat."

Untuk membaca nukilan Dato Satim sepenuh nya ada di sini

Sunday, July 17, 2011

Anwar duduk sebaris dengan mantan Pemimpin-pemimpin Negara?

Bapa Kemerdekaan Negara


Bapa Pembangunan Negara


Bapa Perpaduan Negara


Bapa Pemodenan Negara



Bapa Pembangunan Modal Insan dan Bapa Pendemokrasian Negara


Bapa Pembohongan Negara

Saturday, July 16, 2011

Telus, Bias atau Busuk Hati?

Malas nak cakap, tepuk dada tanya iman..

Anda terima ini?

Bukti Pakatan kata Anwar terlibat pembunuhan Altantuya

tapi tak terima ini?

Bukti bervideo Anwar langgan pelacur (dah disahkan pakar dari amerika)

Anda terima ini?
Ramai tuntut Dato Seri Najib letak jawatan..

tapi tak terima ini?

Mana lagi ramai?

Anda terima ini
photoshop fitnah dato najib..

tapi tak terima ini?
Nik Aziz bagi "SEDEKAH POLITIK" semasa p/raya kecil galas...FITNAH?

*kredit untuk imej-imej yang digunakan untuk novandri.blogspot.com dan minaq jinggo...

Friday, July 15, 2011

Profesor X versi PAS dan Magneto versi Juburi

Profesor X dan Magneto

Kah kah kah..tengok lah gambar di atas. Dulu punya lah bermusuh dua ekor ni. Musuh tu biasalah dalam politik, tapi yang dahsyat nya si Mat Sabu tu dulu pernah gelar dia Anwar AL JUBURI!! Bermakna dia tuduh Anwar tu meliwat, dan takkan dia tak percaya apa yang dia tuduh kan? Tapi sekarang bagaimana dengan tuduhan meliwat tu? Adakah kerana dah satu kapal dia sanggup terima si peliwat?

Dalam Pakatan Haram semua yang haram boleh, perhimpunan haram, meliwat, berzina, berkhalwat, mazhab syiah, tidor berbogel, permainkan nama Allah, fitnah, mencarut dan sebagainya...

Lagi Ulama yang nak kena maki dengan PAS

Ustaz ini kata demonstrasi BERSIH itu haram..ini berdasarkan hujah-hujahnya...


Namun apa yang menarik ialah bila ustaz ini mengulas tentang pembabitan pejuang murtad Ambiga yang bertindak sebagai ketua yang diredhai oleh PAS..Layan...zasss

Ikrar Pemuda: ada chance ustaz ni nak kena maki hamun dengan orang-orang PAS nih......

Thursday, July 14, 2011

Lagi bukti BERSHIt 2 gagal


Kenapa gagal, sebab Mat Sabu melalak nak buat BERSIH 3 pulak. Silakan Mat Sabu, agaknya kalau lepas BERSHIt 2 kau pakai kain pergi DUN Selangor, mungkin lepas BERSHIt 3 kau pakai spender je..

Tapi pelik, Pakatan ni takde keje lain ke untuk rakyat? Masing-masing dah pegang kuasa di negeri-negeri, tapi kenapa masih pemikiran macam pembangkang? Dalam negeri Selangor ni punyalah teruk sampai MB pon menipu pasal unjuran duit pasir. Dulu kata boleh kutip RM150 juta, tapi bila kutipan tak seberapa, tiba-tiba kata tak pernah sasar..Hadis kena main dok kafir pon PAS buat tuli je..

Tak pon mungkin Mat Syabu nak buat BERSHIt 3 ni sebab kegagalan penipuan Pakatan dalam isu kematian Baharuddin Ahmad yang dikatakan mati ketika tangan diikat polis. Isu ini telah dan sedang dimainkan oleh Pakatan menerusi video ini.

Pendedahan penipuan kematian Baharuddin (yang sebenarnya mati sebab sakit jantung di Avenue K, dan bukan di Puduraya) boleh dibaca di sini

Punyalah terdesak Pakatan ni sekarang sampai mati pon nak dibuat main..so Mat Syabu..ayuh..silakan buat lagi...semakin banyak buat perhimpunan, semakin jelas pembohongan akan terungkai!

Wednesday, July 13, 2011

PAS pejuang anti murtad sejati sejak dari dulu? Ni buktinya...

Puak-puak PAS kalau pandang Ambiga jadi macam ni, suci sesucinya..sebab dia geng PAS..dia pernah perjuang murtad boleh tolak tepi

PAS sendiri pernah menggesa untuk perangi murtad dengan melangkaui sempadan politik. Siapa tulis?Harakah jugak tulis:

Gesaan perangi murtad langkaui sempadan politik

Thu | Mar 23, 06 | 05:13:49 PM
Oleh Wan Nordin Wan Yaacob
KUALA LUMPUR, 23 Mac (Hrkh) - Kerajaan dan parti politik umat Islam digesa sepakat mempertahankan akidah Islam kerana mutakhir ini umat Islam diserang dengan isu gejala murtad dan rosak akidah, kata Salahuddin Ayob (PAS Kubang Kerian) di Dewan Rakyat sebentar tadi.
Beliau yang bercakap semasa mencelah perbahasan menjunjung titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, anggota Parlimen Barisan Nasional (BN), Dato'Mohd Alwi Che Mat (BN Ketereh) berkata, sudah sampai masanya hari ini PAS dan Umno bersatu dalam memerangi gejala murtad.

"Setuju tak jika saya katakan, murtad hari ini boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tak kira PAS mahupun Umno. Gejala ini datang untuk meruntuhkan akidah umat Islam. Lebih-lebih lagi, dalam keadaan adanya gerakan yang bernaung di atas nama kebebasan dan hak asasi manusia cuba menginjak Islam dengan pelbagai kaedah termasuk membela yang murtad, katanya.

Justeru beliau menyeru umat Islam tanpa mengira fahaman politik atau perbezaan pendapat segera bersatu memerangi kumpulan atau gerakan yang menyeru ke arah murtad.

Mohd Alwi yang mengulas cadangan Salahuddin itu menegaskan, yang kemudiannya mengulas cadangan Salahuddin itu berkata, beliau bersetuju kerana isunya adalah maruah dan hak umat Islam.

TAPI ITU DULU TAHUN 2006, ketika PAS belum menang banyak dalam PRU 2008. Tapi sekarang, PAS bukan sahaja sanggup gugurkan perjuangan negara Islam, tetapi sanggup pulak bersekongkol dengan pejuang Murtad!!Apa sudah jadi gesaan perangi murtad oleh PAS di dalam Dewan Rakyat dulu tu?

Adakah kerana mabuk kuasa kini PAS sanggup tutup sebelah mata dan mengajak rakyat sama join berjuang bersama Ambiga si pejuang murtad?

PAS memang bukan pejuang Islam sebenar, kerana mereka ini ibarat chameleon..sama macam Anwar Ibrahim..bertukar mengikut keadaan janji menang...haakk tuiihh!!

Ng Sue Lim Bangsat! PAS makin bangang!

Cuba tengok muka dia ni macam muka apa? 

Kurang hajar punya Ng Sue Lim main-main kan hadis...Kekurang ajaran puak-puak kafir sekarang dah makin menjadi-jadi. Lebih menjadi-jadi apabila Puak-puak PAS yang biol menjadi lebih bangang sejak mengangkat Ambiga sebagai wali mereka. Semalam dalam Tv3 Ng Sue Lim menggunakan hadis dari mana dia kutip untuk hujah dia....Persoalannya dia siapa nak guna hadis.

Yang paling bangang ialah ADUN Meru iaitu Dr Rani tersengih sinis tengok hadis dipermain-mainkan Ng Sue Lim...sampaikan Ketua Pembangkang Dato Satim dihalau dari Dewan Undangan Negeri...

Lihatlah semua...PAS konon perjuangkan agama sanggup kafir mempermain-mainkan hadis...semoga PAS Selangor dilaknat Allah seluruhnya!!

Tuesday, July 12, 2011

10 Pelakon Malaysia terhebat 2011!!

Kadang-kadang asyik cerita politik je boring jugak..sesekali cuba kita menjengah dunia hiburan Malaysia kita ni. Kita seharusnya berbangga ada pelakon-pelakon berbakat yang lakonan mereka sentiasa mendapat menghiburkan kita dengan pelbagai jenis watak yang dimainkan. Di sini kami ingin senaraikan 10 pelakon lelaki terbaik malaysia 2011!!

10.Zul Ariffin@Zul Abby Abadi(Gerak Khas, Nora Elena)


9. Zahiril Adzim (Juvana)


8. Kamal Adli (Lu'lu', BioNik)


7. Shah Jaszle(Asmara)


6. Zamarul Hisham (Mata Ayer)



5. Remy Ishak (Nur Kasih, Tahajjud Cinta)


4. Rosyam Nor (KL Menjerit, Kala Bulan Mengambang)


3. Shaheizy Sam (Adnan Sempit, Ngangkung, Kongsi, Sekali Lagi)

Memang agak pelik ranking terbaru pelakon terhebat Malaysia kali ini sampaikan Shaheizy Sam yang paling popular pon turun ke tempat ke-3..Namun sangkaan anda meleset..antara semua pelakon-pelakon ini ada dua lagi pelakon terhebat di Malaysia masa kini..mereka ialah:


2.Anwar@Mat King Leather@ANU ghairah Setan (Liwat 1, Liwat 2, Seks bersama China Doll 1, BERSHIT 1, BERSHIT 2)


1. Mat Sabu@Syabu@Sabun(BERSHIT 1, BERSHIT 2, Bilik 121, Normah, Bini Mu awek ku jua, Syiah the movie)


Itu anwar pon mat sabu sudah potong wooo..dia lagi hebat maa..