f May 2011 ~ Ikrar Pemuda

Tuesday, May 31, 2011

Nik Aziz: Siapa nak masyuk syurga kena minta maaf pada Anwar Ibrahim


Pok Nik..sudah sudah lah pertahankan Anwar tu..Pok Nik sendiri pon takde bukti kata itu bukan Anwar. Malu la Pok Nik oii..cakap lagu ni..ni zaman Internet, bukan zaman tok kaduk main percaya gitu aje...Elizabeth Wong bersekedudukan dengan pakwe dia sampai kena ambik gambar bogel, kau pertahankan, Anwar main dengan China Doll, kau pertahankan.

Antara bukti video seks yang memang nampak muka Anwar, dengan hanya kata-kata Nik Aziz akui itu hanya fitnah, mana lagi credible? Takkan Pok Nik tak tau benda-benda macam ni ada dalam agama Islam? Janganlah dok ceramah sana sini kata itu fitnah...tapi apa yang membuktikan ia fitnah itu takde plak Pok Nik tunjuk.

Pok Nik tak kesian ke rakyat Selangor, ada penasihat ekonomi terbabit dengan kes zina? Pok Nik tak takut dosa ke melindungi penzina? Pok Nik balik la rumah pi buat sembahyang istikharah banyak-banyak. Kalau Allah tunjukkan kebenaran, terima lah dengan redha, jangan dok pusing lagi.

Rakyat Selangor dah teramat malu menengok muka penasihat ekonomi mereka dalam video seks tersebut. Dan lebih memalukan, si pelaku sampai la ni tak mengaku, walaupon muka dia besar-besar terpampang kat video tu.

"Nik Aziz yang dalam ceramahnya di Kampung Setia,Kuang,menasihatkan pihak yang menabur fitnah terhadap Anwar dengan mengaitkannya dengan rakaman video seks tampil memohon maaf.Nik Aziz Juga berkata,orang yang membuat fitnah tidak akan merasa nikmat kubur apatah lagi hendak masuk syurga melainkan kena minta maaf kepada Anwar."

Dahla muka dia kuar kat video seks tu, nak minta maaf pulak kat dia? Apa hal pulak? Ingatlah balasan dari Allah S.W.T.  Allah mungkin akan panjangkan umur kau, untuk bagi peluang kau bertaubat wahai Nik Aziz. Maka beringat-ingatlah Nik Aziz.

Monday, May 30, 2011

Dalam PAS, maki hamun dapat pahala?

 Menamakan Mufti Perak sebagai Haramsani mungkin pencapaian teragung mamat ni...bertaubat la selagi sempat oii..


Apa kelas Mufti, siapa sahaja yang join dan berceramah atas pentas PAS, ada lesen besar dari ulama-ulama PAS untuk memaki hamun. Tak kira siapa, walau Mufti sekali pon, kalau Mufti setinggi mana pengajian pon, tapi tak sokong PAS, maki hamun lah penangannya. Boleh disimpulkan bahawa, selain dari undi PAS dapat pahala, ..dalam Islam ajaran PAS, maki hamun orang lain dapat pon boleh dapat pahala.


Kami di Ikrar Pemuda mencabar pemimpin-pemimpin PAS untuk menegur Nor Azli dan mengarahkan dia untuk meminta maaf di atas kata-kata menghina seperti itu. Kalau seorang pemimpin PAS sendiri boleh melabel nama orang lain sesuka hati, dan PAS kononnya membawa Islam sebagai landasan perjuangan, ada kah itu cara nya?

Nik Aziz: Dulu kata sedia disiasat, sekarang kata jangan kaitkan dirinya...apa cer?

Nik Aziz dan menghantu..eh silap..menantu kesayangannya

Nik Aziz nampaknya nak cuci tangan pulak. Dulu Nik Aziz beritahu dengan bangganya tidak mengapa melantik menantunya jadi CEO PMBK, sebab dia kata Arif Fahmi tu layak.

"Nik Aziz: ‘Saya lantik menantu sebab dia layak’
.
09-08-2008 02:46:20 PM KOTA BAHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menafikan wujudnya unsur kronisme dalam pelantikan menantunya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), sebaliknya dibuat berdasarkan kelayakannya.

Beliau berkata, Ariff Fahmi Abdul Rahman yang berpendidikan tinggi dan mempunyai pengalaman luas dalam bidang kejuruteraan dipercayai mampu menjalankan tanggungjawab itu setelah CEO sebelum ini meletak jawatan.

“Jadi saya lantik bukan atas dasar menantu tetapi atas dasar kelayakan dia (Ariff Fahmi),” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Perniagaan Muslim Antarabangsa Ketiga di sini, hari ni.

Nik Aziz berkata, beliau telah menjelaskan kepada Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang lepas sebab-sebab pelantikan menantunya itu.

Semalam media melaporkan mengenai beberapa pegawai Badan Pencegah Rasuah
(BPR) memasuki premis PMBK di sini untuk meneliti beberapa dokumen berhubung beberapa isu yang berbangkit termasuk salah guna kuasa.

Nik Aziz sebelum ini berkata beliau sedia disiasat oleh BPR sekiranya wujud unsur-unsur salah guna kuasa dalam pelantikan menantunya itu. BERNAMA"

Tengoklah statement Nik Aziz kat bawah tu, dulu dia kata dia sedia di siasat BPR, tapi sekarang kata lain pulak:

Lepas tu dan dan je kata jangan kaitkan dia dalam siasatan menantu...adoi..pok nik...apa cer ni?

Sunday, May 29, 2011

Macamana la nak manage negara macam ni

Lelong..lelong..satu ribu darham...satu ribu malam!!!...malam??

Memang betol la Pakatan Haram ni hanya pandai berceramah sahaja. Tapi nak mengurus kan sesuatu termasuk parti sendiri pon cacamerba. Terbaru, ibu pejabat PKR di Merchant Square, Tropicana, PJ hendak dilelong. Adoii...apa pasal sampai nak kena lelong? Diorang ni tau duduk je ke? Katanya pasal sewa tak bayar..kalau dah tau tak mampu nak bayar apa pasal nak sewa kat situ...situ kan tempat orang-orang kaya..sewa pasti mahal?

Atau sang sponsor dah tak sanggup nak sponsor PKR? Atau takkan ini pon konspirasi UMNO jugak? Rakyat boleh menilai bagaimana kredibiliti Pakatan Haram. Dengan keadaan begini, bagaimana mereka nak uruskan negara? Habis la semua kena lelong..tengok macam aset-aset PKNS...habis dijual Khalid Ibrahim.

Saturday, May 28, 2011

Pilihanraya Umum 13: Pakatan takut nak pilihanraya?


Pelik la jugak kadang-kadang Pakatan Haram ni punya perangai. Bila kerajaan tak naikkan hargi minyak tempohari, mereka kata kerajaan BN takut nak naikkan sebab takut hilang sokongan sebab tak lama lagi nak pilihanraya. Dah la tak cakap terima kasih ke ape..lagi mau berlagak..

Jadi bila ada ura-ura pilihanraya tak lama lagi, Ketua Menteri Pulau Pinang merangkan Setiausaha DAP, Lim Guan Eng kata, DUN negeri-negeri Pakatan takkan dibubarkan serentak dengan pilihanraya umum akan datang. Kenapa takot nak pilihanraya pulak ni? 

"Sebelum ini Lim dilaporkan berkata, Jawatankuasa Eksekutif Pusat parti itu bersetuju supaya empat negeri yang dikuasai pakatan DAP-Parti Keadilan Rakyat (PKR)-PAS iaitu Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan tidak membubarkan DUN masing-masing jika pilihan raya umum diadakan tahun ini. "

Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin, berkata kerajaan negeri mahu memastikan pentadbiran negeri dilaksanakan bagi tempoh sekurang-kurangnya empat tahun sebelum berhasrat membubarkan DUN. 

“Walaupun Parlimen bubar, kita tidak akan bubarkan DUN dan keputusan ini kekal, malah ia dibenarkan oleh Enakmen Negeri dan tidak melanggar sebarang peruntukan undang-undang,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. 

Kalau kata benar sokongan rakyat terhadap mereka kuat, patutnya tak kisah lah nak ada kan pilihanraya bila-bila pon..heheheheh..jadi siapa yang takot kehilangan sokongan rakyat ni?

Friday, May 27, 2011

Sah Anwar dalam video tersebut? Pembuktian sambil berhibur


Orang-orang PAS..tengok-tengok la video ni...Pembuktian sambil berhibur..saksikan video ini!!

Wednesday, May 25, 2011

Khalid Ibrahim ada superpower?

Tergelak jugak baca pasal Khalid tweet berbelit-belit di blog theunspinner. Kata Khalid Ibrahim, dia travel dari San Francisco-Aspen-Denver. Tapi dia tweet yang flight di San Francisco delay. Ok setakat itu. Tapi dia juga tweet yang dia terpaksa menginap di Denver. Bukan ke dia tadi cakap dia di San Francisco?

Jarak San Francisco ke Denver adalah :

Jadi sah lah Khalid Ibrahim ada superpower!!

PAS dan Arak: Kokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi


Tergelak baca harakah hari tu. Niat mereka nak burukkan kerajaan BN sebab kata mereka, Pertubuhan Kesihatan Sedunai menyatakan bahawa Malaysia menghabiskan lebih dari RM1.5 billion setahun untuk membeli arak.

Yang kelakarnya, mereka letak gambar gadis minum arak Carlsberg sambil letak bendera PAS? Apa makna nya tu? Hehehe..Nak tegur ke nak promote??

Dan yang paling menunjukkan kebodohan PAS ialah mereka sendiri takut nak tutup kilang Carlsberg di Shah Alam. Khalid Samad siap buat lawatan dan katanya nakkan mereka besarkan kilang lagi.

Dulu dalam isu kes penangkapan penjualan arak di Shah Alam, siapa yang berkokok-kokok nak letakkan jawatan kalau arak dipulangkan? Last-last Duktur Hassan Ali tersenyum simpul bersalam dengan Ronnie Liu dan arak berjaya di jual di Shah Alam.

Ni lah namanya Kokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi!

Tuesday, May 24, 2011

Nik Aziz yang mulakan perbankan Islam di Malaysia?


Mari kita dengar apa kata nik Aziz berkenaan dengan kewangan Islam, pahala ngundi PAS dan lain-lain...


Nik Aziz sekarang dok pusing cerita pulak dah..dia kata dia tak pernah kata undi PAS masyuk syurga..tapi dia kata boleh dapat pahala. Pahala tu bukan untuk ke syurga ke pok nik?

Lepas tu dok membebel pasal kewangan Islam di Kelantan, kononnya dia kata kerajaan kelantan yang Islamkan kewangan negeri kelantan. Wang-wang kerajaan negeri semua dia pindahkan ke Bank Islam, dan salahkan UMNO tak tau beza wang haram dan halal.

Err..pok nik..bank Islam di Malaysia datang dari mana Pok nik?

"BIMB was established after the enacting of the Islamic Banking Act (IBA) in 1983, the IBA permitted the establishment of the first Islamic Bank in Malaysia. BIMB with a paid up capital of RM 100 million and an authorised capital of RM 500 million is carrying out its activities on an interest free basis. Tengku Razaleigh , the then Finance Minister described the Islamic bank as the:
First step in the government's efforts to instill Islamic values into the country's economic and financial systems as a replacement for the current Western-base economic system (NST 6 July 1982) "


Cuba baca ayat kat bawah sekali, "..government's effort to instill Islamic values into the country's economic and financial system as a replacement for the current western-based economic system".

Tuan-tuan dan puan-puan, Kerajaan BN dah lama dah serapkan kewangan Islam dalam negara ini sebelum Nik Aziz jadi Menteri Besar Kelantan lagi. Ada pujian dari Nik Aziz? Tiada. Yang dia tau, pindah duit dari bank konvensional ke bank Islam, itu adalah cukup bagi Nik Aziz dengan bangganya mengatakan dia sudah jalankan kewangan Islam dan dengan ini dia ada cukup lesen untuk maki UMNO.

Nik Aziz pon ada kutuk Tun M. Dia kata Tun M dulu pernah kata jangan libat hukum kalau dalam politik. Masalahnya ialah, contoh yang paling terbaik ialah bila PAS dan Nik Aziz kata undi PAS dapat pahala, undi BN dapat dosa. Jadi adakah ini benar? Bermakna PAS itu sendiri telah melabel bahawa PAS itu baik baik belaka tiada cacat cela hanya kerana PAS itu Parti Islam. Sedangkan dalam PAS itu sendiri adalah manusia yang sentiasa terdorong untuk mengikut nafsu. Contohnya tengok lah sekarang ini PAS dah melalut dalam banyak perkara, sama lah macam NIk Aziz tu. Bila sudah berkuasa, semua boleh, konsert tunjuk bontot boleh, Anwar zina boleh, Elizabeth Wong bogel boleh, arak pon boleh. Jangan lupa la kisah rumah pelacur yg dekat je dengan rumah Nik Aziz tu. Tu belum lagi cerita cara PAS berkempen dengan cara maki hamun, cerca mencerca, fitnah sana fitnah sini.

Jadi adakah boleh kita simpulkan sekarang mereka boleh jatuh hukum undi PAS dapat pahala atau masyuk syurga?

Akhbar seperti Utusan dikatakan penabur fitnah..Harakah?Suara Keadilan?

Penyokong-penyokong tegar Pakatan amat marah apabila menyebarkan berita seperti ketua mereka anwar terlibat skandal video seks dan isu kristianisasi di negara ini. Mereka mengatakan akhbar seperti Utusan adalah penabor fitnah dan ada yang posing tunjuk gambar pijak utusan.


Tapi akhbar diorang pulak tabur fitnah boleh belake....itu takpe kata mereka barangkali..tak caya tengok video ini.


Fikir-fikirkan lah....

Sunday, May 22, 2011

Macam gini nak memerintah Malaysia?

Tengok je lah twitter Khalid Ibrahim...

Felda Semungkis? Hulu Selangor?? Kepada semua rakyat Selangor...Lu Pikir la sendiri....

Saturday, May 21, 2011

Anwar Ibrahim: Hudud diketepikan, Gay dan Lesbian didahulukan


Anwar tidak mahu hudud, tapi mahu Gay dan Lesbian diperjuangkan...Bukan siapa-siapa yang tulis..Anwar sendiri yang cakap OK!!

Ini soalan mengenai Gay dan lesbian di malaysia dalam interview dianjurkan oleh Yahoo!

Thursday May 19, 2011 11:53 Anwar Ibrahim
11:53 Yahoo! Malaysia Editor: Could Lesbians, Gays, Bi-Sexuals and Transgenders (LGBTs) look forward to a non-discriminatory environment - specific to them and not other minorities - if Pakatan were to take Putrajaya? Would this move be possible with PAS a part of the federal government? (Yahoo! Newsroom (Malaysia)

Thursday May 19, 2011 11:53 Yahoo! Malaysia Editor
11:55 Anwar Ibrahim: We recognize importance of family and the institution of marriage. But we should not unduly harass or discriminate others. The answer is through education and PAS accept this view.

PAS akan dididik untuk menerima Gay dan Lesbian? Apa barang?


Berikut pula adalah soalan mengenai hudud.

Thursday May 19, 2011 12:10 Anwar Ibrahim
12:10 [Comment From suffian ramli suffian ramli : ]
are you ready to implement HUDUD if u were chosen as PM?

Thursday May 19, 2011 12:10 suffian ramli
12:11 Anwar Ibrahim: We must understand what is the higher objectives of the Syariah (maqasid syariah). Our priority is security, freedom and justice for all Malaysians.

Dari jawapan Anwar, kita boleh simpulkan ianya NO! Jika tidak kenapa dia tidak dengan mudah kata YES? Dan kenapa bila hukum hudud, Anwar mahu orang rujuk maqasid syariah, tapi kalau bab Gay dan Lesbian dia tak rujuk pulak pada ajaran Islam dan kitab-kitab Islam?

Jadi apa kata PAS? Adakah PAS masih mahu mempertahankan orang yang tidak kata tidak pada Lesbian dan Gay dan tetapi kata tidak pada hukum hudud?

Friday, May 20, 2011

GEMPAR!! Nik Aziz berjaya selesai masalah perumahan rakyat di Kelantan!!

awek kelate tengok bola?

Permasalahan perumahan rakyat di negeri Kelantan telah pon di highlight oleh Dato Mohd Alwi dalam DUN Negeri Kelantan pada bulan Mac lalu.

PAS Kelantan hanya sedia 313 rumah murah setahun
Oleh Khairul Anuar Abdul Samad
krull@bharian.com.my
2011/03/03
14,000 unit diperlukan bantu golongan kurang mampu

KOTA BHARU: Rakyat miskin di negeri ini akan terus terpinggir daripada mendapat kemudahan perumahan kos rendah sekiranya Kerajaan PAS Kelantan hanya mampu menyediakan 313 unit rumah setahun.
Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, Datuk Mohd Alwi Che Ahmad, berkata sekurang-kurangnya 14,000 unit rumah kos rendah diperlukan di Kelantan atau 1,000 unit untuk setiap kawasan Parlimen.
....

“Kalau kerajaan PAS Kelantan hanya mampu menyediakan 313 unit rumah bagi tempoh 2011 hingga 2012, ini bermakna hanya 313 keluarga yang akan mendapat kemudahan itu dan ramai lagi rakyat Kelantan miskin akan merempat di negeri sendiri.

“Sekurang-kurangnya 1,000 unit rumah kos rendah diperlukan bagi setiap Parlimen bagi membolehkan rakyat khususnya golongan miskin mempunyai kediaman sendiri.


Dan semalam, Nik Aziz dengan penuh rasa kehenseman telah pon mengatasi masalah tersebut...ikuti pengumuman ini..

Kelantan akan bina stadium muat 40,000

KOTA BHARU, 18 Mei: Kerajaan negeri Kelantan akan membina sebuah stadium yang memuatkan 40,000 orang di samping ruang masjid di merata-rata bahagiannya di Bukit Merbau, Pasir Puteh.

Perkara ini diumumkan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Mat dalam satu kenyataan media yang dibacakan selepas Mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini.

"Saya ingin membuat pengumuman pada hari ini satu berita gembira buat rakyat Kelantan khususnya peminat-peminat sukan tanahair di mana Kerajaan Kelantan telah bersetuju untuk membina sebuah kompleks sukan bersekali dengan Bandar baru untuk kegunaan aktiviti sukan di negeri ini.

"Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, Pasir Puteh," kata beliau.


Ya, kepada rakyat-rakyat Kelantan yang tiada rumah..boleh duduk kat Stadium tu..

Thursday, May 19, 2011

Lagu PAS untuk kempen PRU 13?


Untuk meniup semangat pejuang-pejuang PAS, sebuah video klip dikatakan telah direka untuk tujuan tersebut...sila lihat video di bawah ini..AMARAN: lagu ini bukan untuk yang bersemangat kecil!!


Mana wang kohilal?
Mana ladang rakyat?
Mana wang tabung memali?

Nampaknya lagu ini amat sesuai dengan perjuangan parti PAS..

Anwar: Ohhhh....

Apa yang si Anwar merepek ni? heheheh....enjoice..


Wednesday, May 18, 2011

Khalid Ibrahim isytihar Selangor bebas AUKU?Bodoh ke pandai?


Tak tau nak cakap apa lagi Menteri Besar Selangor PKR ni. Dahlah nak manage Selangor pon terkontang-kanting, di bawah Khalid, duit negeri susut, duit PKNS susut, duit Yayasan Selangor susut, negeri tak teratur...tapi punyalah berlagak tapi bodoh, pandai-pandai isytihar IPT di Selangor ini bebas AUKU (dari blog khairulryezal). PKNS dapat duit banyak tahun ni pon sebab mereka dah jual macam-macam aset termasuk kompleks PKNS dan macam-macam lagi. Cuba tengok twitter Khalid di bawah ini:


Halo brader, itu AUKU siapa luluskan dan di peringkat mana? Kau ada kuasa ke nak isytihar bebas dari benda yang diputuskan peringkat pusat? Punya lah bodoh sombong, habis di langkaunya segala macam struktur dan prosedur hanya untuk menipu mahasiswa UNISEL. Nampak sangatla si Khalid ni terdesak nak kekalkan kuasa di Selangor.

Blogger khairulryezal ada menyimpulkan kebodohan Khalid Ibrahim:

"Apakah kuasa seorang Menteri Besar begitu berkuasa untuk membebaskan mahasiswa-mahasiswa universiti di Selangor daripada Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU 1971), yang merupakan akta yang digubal oleh Kerajaan Malaysia dan diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja pada 27 April 1971? Apakah YAB MB tidak sedar beliau hanya sekadar berbohong dan berretorik dengan pelajar-pelajar mahasiswa yang hadir?"

Sepatutnya, dia sebagai Menteri Besar berilah nasihat yang baik buat mahasiswa untuk mencapai prestasi akademik yang baik, sebab itu tanggungjawab utama mereka, bukan berpolitik. Khalid boleh pulak suruh mahasiswa turun padang dekati rakyat. Halo Khalid, itu tugas wakil rakyat bukan student la BODOOOOHHHH!!!

Mitos dan Fakta: PKR, DAP dan PAS (Bahagian 2)


Mitos: DAP memperjuangkan rakyat Malaysia kesemuanya.

Ini satu lagi mitos yang patut ditangani sebaik-baiknya. DAP selalu menuduh UMNO bersikap rasis kerana memperjuangkan Melayu. Mereka marah apabila UMNO sentiasa membela orang Melayu,dan mereka mendabik dada dengan slogan "Malaysian Malaysia" nya.

UMNO bukanlah parti perkauman seperti yang dituduh. Jika UMNO parti perkauman, maka jangan harap kaum lain dapat berjaya di muka bumi Malaysia ini. Kaum lain akan disisih dari arus pembangunan, ekonomi dan sebagainya. Bermakna, tiadalah jutawan-jutawan bukan Melayu yang memenuhi senarai top 10 orang terkaya di Malaysia. Jika UMNO itu rasis, mereka akan berjuang sorang-sorang, dan tak memperdulikan parti MCA, MIC dan lain-lain.

Apa pon, UMNO dengan jelas tanpa berselindung mengakui mereka memperjuangkan nasib bangsa Melayu. Tetapi bagaimana dengan DAP? Ya, DAP dalam slogannya menulis:

Our Objectives
The vision of the party is to establish a peaceful and prosperous social democracy that can unite its disparate races and diverse religions and cultures based on:

  • a Malaysian Malaysia concept by forging Malaysian race with universal moral values,
  • offering equal access and opportunity;
  • democractic governance and rule of law;
  • creating wealth and distributing wealth equitably; and
  • fighting against corruption
Apa yang menarik (jelek barangkali), tidak seperti apa yang tertulis dalam objektif mreka, DAP sentiasa mendepani nasib kaum Cina sahaja dalam perjuangan mereka. Sebagai contoh, pada pilihanraya Sarawak baru-baru ini, ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching dengan tanpa segan silu mengajak kaum Cina balik ramai-ramai untuk mengundi mereka.


DAP juga sentiasa mendepani isu yang melibatkan agama Kristian. Cuba tengok dalam isu kalimah Allah, Teresa Kok dengan tegasnya mempertahankan penggunaan Kalimah Allah:
Kenapa dia beriya-iya nak guna perkataan Allah? Tapi itu bukan persoalan sebenar kerana kalau dah kafir tu kafir lah. Masalahnya ialah, ada pula umat muslimin muslimat dari PAS datang menyokong mereka nak guna perkataan Allah. Maka mereka ini lebih teruk lagi dari DAP! Cuba baca kesan-kesan kalau kafir juga boleh guna perkataan Allah di sini dan di sini.

Secara kesimpulannya, maka jelaslah DAP lebih fokus kepada perjuangan kaum Cina sahaja dan juga mereka yang berugama Kristian sahaja. Namun, DAP nampaknya seperti berselindung dengan slogan, dan objektif yang katanya memperjuangkan seluruh rakyat Malaysia. Jadi antara UMNO dan DAP, siapa lagi hipokrit? 

Tuesday, May 17, 2011

Antara Azmin, PKR dan B.A.B.I


Tak tahulah kenapa Azmin sebagai seorang pemimpin tertinggi PKR suka sangat perkataan tersebut. Apa yang hendak digambarkan kami pon tak tahu...tak tahu jaga mulutkah wahai Azmin Ali? Kalau dalam ceramah pon dah macam gini, apatah lagi rakyat di bawah ni? Mungkin kerana PKR geng kepada PAS, maka perkataan-perkataan kotor seperti itu menjadi halalan toyyiba hasil ajaran PAS. Enjoy the video!

Monday, May 16, 2011

Anwar Ibrahim kudakan ABIM pulak...tapi poster patut boleh jadi lebih menarik

Ini poster asal forum tersebut. Siap ambil gambar anwar zaman dulu hehehe..kenapa tak ambil gambar zaman sekarang? tapi ikrar pemuda cadang lain kali kalau ABIM nak panggil anwar ceramah sila buat poster macam di bawah ni..heheheh..


agak-agak..nak tak orang pergi dengar? heheeh...

Dato Satim: Lagi pembaziran wang rakyat Selangor untuk pilihanraya kampung


Sekali lagi rakyat Selangor terpaksa membayar dengan harga yang mahal setelah memilih Pakatan Haram memimpin Selangor. Segala macam cara digunakan oleh mereka untuk menjahanamkan wang rakyat di negeri ini. Terbaru, kerajaan negeri bakal membelanjakan kira-kira RM 87 juta untuk menjalankan pilihanraya kampung di seluruh negeri Selangor. Menurut Ketua Pembangkang Selangor, Dato Dr Hj Mohamad Satim Diman, ini adalah satu lagi bentuk pembaziran selepas isu RM 600 ribu dibelanjakan untuk kempen anti ISA di Selangor yang hanya untuk kepentingan politik sahaja.

** Jom minum yogurt!!

RM87.6 juta bagi memilih ketua kampung di Selangor?
Posted on May 10, 2011 by Mohamad Satim Diman

 1. Dalam posting saya yang lepas saya telah menyentuh tentang apa yang disifatkan oleh rakyat Selangor sebagai penyalahgunaan wang rakyat sebanyak RM600,000.00 oleh kerajaan negeri untuk kempen hapuskan ISA bagi memenuhi kepentingan parti tertentu.

2. Sekali lagi saya ingin tegaskan bahawa penyalahgunaan kuasa ini dilakukan oleh sebuah kerajaan yang diterajui oleh sebuah parti politik yang kononnya memperjuangkan integriti, ketelusan dan keadilan untuk rakyatnya. Akhirnya rakyat selangor terpaksa mengakui bahawa parti ini jelas tidak menepati segala janji yang telah ditaburkan kepada rakyat yang mengundi mereka.

3. Sekali lagi tindakan kerajaan negeri mengumumkan pilihanraya khusus untuk memilih ketua kampung mengundang kontroversi. Pengumuman oleh Exco Pembangunan Kampung Baru dari DAP, Ean Yong Hian Wah jelas menunjukkan bahawa pilihanraya untuk memilih ketua kampung akan diadakan di akhir bulan mei ini bermula dengan kampung-kampung baru di Selangor.

Baca selanjutnya di sini.

Sunday, May 15, 2011

Mitos dan Fakta: PKR, DAP dan PAS (Bahagian 1)


Mitos 1: Mitos Pakatan Haram akan merobah Malaysia menjadi lebih baik

Ramai pengundi-pengundi muda suka pada perubahan. Pengundi-pengundi muda Melayu, tidak melalui saat-saat genting negara pada tahun 1969 sepertimana generasi sebelum mereka melaluinya. Kalau tanya pendapat generasi terdahulu, keadaan sekarang jauh lebih selesa dan aman dari dulu. Tetapi pengundi muda lahir-lahir sahaja, negara sudah aman, ekonomi sudah berkembang dan orang Melayu tak duduk kampung, jadi petani, pesawah sahaja. Orang Melayu dulu ramai tak dapat masuk universiti, sekarang dah berlambak.

Kalau kita cerita benda-benda di atas kepada pengundi muda, mereka akan jawab sama ada:
1) Ahh..itu dulu..sekarang lain, biasa lah itu memang tanggungjawab kerajaan..
2) Dulu takde rasuah, sekarang ada rasuah banyak


Kepada pengundi-pengundi muda, memang BN telah memerintah Malaysia sejak dari 1957, jadi persoalannya ialah, adakah keadaan Malaysia sejak dari tahun 1957 hingga sekarang masih sama macam dulu, atau sudah maju? Sudah tentu jawapannya maju kan?

Jadi kenapa mahu ubah sekarang? Mungkin mereka akan jawab, BN sudah terlalu lama memerintah, banyak kronisme, rasuah dan pelbagai masalah. Persoalannya, ada tak dalam dunia ini kerajaan yang tiada benda-benda macam itu? Jika terlalu teruk sangat pon, kenapa Malaysia makin maju? BN is never a perfect government, but at least they have prove that they could manage Malaysia into a right direction despites its weaknesses. Tetapi, jika pon pengundi-pengundi muda mahu juga ubah kepada Pakatan Haram, apa jaminan yang mereka akan lebih baik dari sekarang? Takkan nasib pengurusan negara hendak diperjudikan?

Kalau dikatakanlah kerajaan BN zalim, kenapa ramai rakyat Malaysia, terutamanya orang Melayu sekarang tak macam dulu? maksudnya, sekarang sudah masuk universiti, kolej, jadi guru, pensyarah, penyelidik dan sebagainya...dan ada tak yang mejawat jawatan-jawatan itu hanya orang BN? Orang PAS tak jadi guru? Orang PAS tak jadi pensyarah?

Ok, orang kata, kalau nak tengok Pakatan Haram boleh memerintah atau tidak kita tengok pada negeri-negeri yang diperintah sekarang. Selangor apa sudah jadi? Dari duit kerajaan negeri, duti Yayasan Selangor, duit PKNS habis digunakan sewenang-wenang oleh mereka, dan pelaburan masuk langsung tiada? Mungkin ada yang mempertahankan dengan kata, "alaahh...Pakatan baru 3 tahun memerintah". Persoalannya ialah, Pakatan ambil alih Selangor dalam keadaan yang serba lengkap, kilang-kilang dah banyak, pelaburan dah siap sedia ada, jaringan jalanraya dan lebuhraya sudah ada, pelabuhan besar sudah ada...bukan macam BN dulu, bermula dengan hampir apa pon takde.

Pakatan di Pulau Pinang pula macamana? Pembohong je lebih si Lim Guan Eng tu, mana pergi pelaburan Korea Selatan tu? Lain-lain macamana?
Kedah pon sama, sampai pejabat MBAS pon kena sita, apa hal? Tapi MB punya lah berlagak sampai kata kalau kerajaan Pusat tak mampu nak jaga UUM, kerajaan Kedah akan ambil, mak ai angkuh nya! Nah sekarang Allah bayar cash pada Azizan, pejabat MBAS pon tak mampu nak bayar!

Tepuk dada , tanya lah iman

Wednesday, May 11, 2011

PKR = Pandi Kutti Rosak!! Anwar memang seorang yang berbudi Bahasa

China Doll: saya halap dia tala datang dali belakang munya maa..manyak sakit pon

iPad2 atau Blackberry Bold 3atau iPod?
Nak tau betapa tingginya budi pekerti pemimpin Anu gerah Tuhan milik Jijah? Blog novandri ada ceritanya di sini. Video ada di sini:



Itu je la yang kau tau Anwar, menyumpah seranah orang, bersumpah laknat takot nak buat. Cara gini penyokong-penyokong tegar dia mesti suka, sebab orang yang dimaki dan dihina ialah pemimpin UMNO. Mereka akan kata takpe, itu dibolehkan dalam ngata orang anak babi. Mereka akan tolak ketepi dari segi moral ke, akhlak ke, apa tah lagi dari segi dosa, sebab Nik Aziz pon dah kata, Allah pon mencarut. Beri jenis apa kamu ni?

Monday, May 9, 2011

Isu Kristian Agama Rasmi: Tuan Ibrahim Tuan Man kuda tunggangan DAP?


Bila kopiah sahaja putih, tapi hati busuk, dan kotor, Islam yang jelas wajib dipertahankan oleh setiap Muslim apatah lagi apabila dia sendiri guna nama Islam untuk dapatkan kuasa politik, dengan mudah memperlekeh usaha pihak kafirun untuk menentang Islam. Sebab apa, sebab kafirun itu geng dia.

Bila UMNO tak ikut cara PAS, dia tuduh macam-macam. Tapi bila DAP buat angkat sumpah nak tukar agama Kristian jadi agama Rasmi, manusia lahanat ini kata tak lojik pulak sebab DAP tak cukup kerusi di perlimen sekarang. 

"Dengan segala kekuatan DAP sahaja, ia adalah mustahil untuk melakukan dakwaan tersebut kerana jumlah ahli Parlimen mereka tidak mencukupi, bahkan atas nama Pakatan Rakyat sekalipun, tak mungkin PAS dan PKR yang majoritinya Islam akan bersetuju, lagi-lagi DAP pun tidak akan mencadangkan usul yang cukup tidak logik tersebut."

Ada Tuan Ibrahim buat siasatan? Kalau tak buat macamana dia boleh buat kesimpulan? Apa ke bodoh sangat Tuan Ibrahim buat kesimpulan macam itu sahaja. Dia sekurang-kurangnya pon tanyalah pada DAP, atau Jeff Ooi untuk dapatkan kepastian. Lepas tu dia boleh kata, saya sudah hubungi DAP, dan perkara itu tidak berlaku, barulah ada kredibiliti. Ini tidak, dia bagi statement ikot bilangan ahli Parlimen DAP sekarang ini pulak. Adakah agenda tersebut dibuat untuk sekarang? Macamana pula masa hadapan? Memang tongong Tuan Ibrahim ini.

Orang Islam macam ini lah yang melemahkan seluruh umat Islam. Sanggup mengampu DAP semata-mata nakkan kuasa politik. Apa sahaja diangguk-angguk tunduk kepada tuan dia. Tuan Ibrahim langsung tak beri amaran atau nasihat kepada DAP, tapi siap sound Menteri Dalam Negeri pulak. Tak sedar diri betol la PAS ni. Dah la setakat pencacai dalam Pakatan, tapi berlagaknya macam ketua..kami harap Tuan Ibrahim ini akan dapat balasan setimpal dari Allah kerana cuba mempertahankan agenda DAP ini.

Sunday, May 8, 2011

Din Puduraya: Akal pendek ada hati nak selar mufti..


imej dari the unspinners
FB dengan Digi!!

Salahuddin Ayob @ Din Kuyob @ Din Puduraya menyelar Mufti Perlis sebab melabelkan penentang penyatuan PAS dan UMNO sebagai pengkhianat. Dia sentap sangat kenapa? Kalau tak mau cakap je la tak mau...tapi dia boleh bagi alasan bodoh:

Alasan Din Puduraya:
“Saya rasa kita perlu faham sebenarnya kita tidak boleh putuskan hubungan silaturahim. Apa yang terjadi sekarang ialah cuma perbezaan pandangan politik dan itu merupakan perkara biasa. Jangan terlalu cepat mengeluarkan kata-kata pengkhianat itu. Sebuah negara demokrasi diberi kebebasan untuk berpolitik dan menubuhkan parti politik,”
Siapa kata isu ini hanya melibatkan perbezaan pandangan politik? Siapa yang ajar sembahyang dua imam? Siapa yang kata hanya undi PAS dapat pahala, masuk syurga? Siapa ajar "amanat haji hadi?", siapa yang ajar sembelihan orang UMNO itu haram? Siapa yang kata kalau sembahyang kena orang PAS jadi imam?

Ternyata Umat Islam sudah terpecah akibat dari cara PAS membawa Islam dan menuduh orang selain PAS tidak Islam.

Bermakna, ia bukan sahaja terkesan kepada perbezaan pandangan politik, tetapi hasil ajaran PAS, ia melibatkan amalan agama Islam harian umat Islam di Malaysia, jadi salahkan Mufti Perlis ajak umat Islam bersatu?

Tak ke bodoh namanya Din Puduraya?

Kerana perbezaan politik jugalah umat Islam di Palestin jadi lemah (Hamas dan Fatah) dan kini akhirnya mereka baru dapat berdamai. Din Puduraya mahu jadi macam tu ke?

Saturday, May 7, 2011

Jeff Ooi isytihar perangi Islam?


Khalid James Samad pasti setuju..


Waahh..ini dah main kasar ni? Menurut blogger Bigdogdotcom, Jeff Ooi telah membuat perakuan bersama paderi-paderi dari Sarawak untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan Malaysia dan Perdana Menteri beragama Kristian.


"Amongst the interesting moments during the evening do was the 35 pastors stood in a circle and took a vow to make Christian the official religion of the Federation of Malaysia and the Prime Minister is also a Christian."

DAP baru menang sket dah pandai tunjuk belang. Kenapa, sebab mereka rasa mereka sudah kuat, pengundi Cina banyak undi mereka dan ada juga orang-orang Islam dari PKR dan PAS pon sekarang dah jadi balaci diorang. 

Persoalannya sekarang, PAS selalu melabel UMNO tolak Islam, dan macam-macam lagi. Nah sekarang DAP terang-terangan ingin tolak Islam di bumi Malaysia ini, PAS masih mahu geng sama DAP ka? Nik Aziz nak kata apa plak?

Bagi PAS maki hamun memang akhlak mulia


Ibarat kera dapat Blackberry...ini lah jadinya! Mahfuz gagal menggunakan imannya (jika ada) ketika menulis twitter. Bukan sahaja iman, otaknya hanya berfungsi untuk menaip, dan bukan untuk menapis tulisan tersebut ke arah menjadi contoh lebih baik untuk masyarakat. Anak dia kalau baca tulisan bapak dia ni agak-agak malu tak kat orang? Tak tau la pulak anak dia boleh bangga dengan ayah macam ni..hehehe..mungkin tidak..

Ikrar Pemuda: Orang lain pon ada twitter gak..takde la over macam ni..

Wednesday, May 4, 2011

Tanpa bukti dan video PAS percaya Najib-Altantuya, tapi bila video Anwar-China Doll ada, PAS kata fitnah!


PAS memang bukan perjuangkan prinsip Islam. Macamana PAS boleh percaya bulat-bulat isu Najib dan Altantuya? Ye, mereka percaya sebab setiap ceramah mereka, ditiupkan cerita ini di segenap tanahair, dan penyokong-penyokong PAS pun percaya sebab yang berceramah itu adalah dikatakan sebagai ulama, tuan guru, haji, lebai, dan pak sheikh (anwar la tu)..Bukti mana? Takde..Video mana? Takde..

Tapi, bila video Anwar main sama China Doll keluar, yang jelas keluar muka Anwar, PAS bukan sahaja kata video itu fitnah tanpa bukti, tapi siasat pon dia tak mahu, sumpah pon tak mau terima, ujian poligraf pon mereka kata tak perlu.

Datuk Eskay dok sumpah laknat tak terima. PAS tak mau terima kenapa? Bukan sumpah tu laknat pada Nik Aziz, bahkan bukan pada Anwar, tapi laknat pada Dato Eskay sendiri, JIKA dia berbohong dalam pengakuannya! So it's just between Dato Eskay and Allah S.W.T. Jadi, apa yang Sam Ketot, Azmin Ali dan PAS dok kalut sangat?

Orang kata, siapa makan cili dia terasa pedas...tapi yang nyata nya PAS memang menyimpang dari ajaran Islam..

Tuesday, May 3, 2011

Kalau Orang Pakatan dituduh buat zina dengan bukti, buat tak tau je..tak payah siasat


Haji Hadi, dulu kau hina orang Sarawak masih pakai cawat sebab tak undi Pakatan Haram. Tapi kau tak peduli pula orang Pakatan Rakyat yang nak jadi Perdana Menteri main dengan China Doll!! Dan yang paling jelas menunjukkan bahawa PAS hanya bercita-cita untuk berkuasa dan bukan untuk memperjuangkan Islam ialah bila Haji Hadi kata "Kami nak memerintah Malaysia, ini tiada kaitan dengan seseorang individu...!". 

Kau kata tiada kaitan dengan seseorang individu? Kau cerita apa Hadi oii! Kenapa individu tersebut ada kaitan dengan cubaan Pakatan nak memerintah Malaysia, SEBAB dia Ketua Pembangkang! Dia yang bercita-cita nak jadi PM la mangkok! Dan muka dia ada kat dalam video seks tu, dan dia kena buktikan bahawa itu bukan dia! Sepatutnya Hadi menasihati Anwar untuk menjalani ujian poligraf tersebut, bukan berdolak-dalik! Apa yang meyakinkan Haji Hadi bahawa yang dalam video itu bukan Anwar? Takkan main teka-teka gitu aje?Apa buktinya?

Kata nak perjuangkan Islam, tapi apa pasal takut nak cari kebenaran? Bukan tentu lagi ujian tu sahkan Anwar bersalah kan? Kalau tak bersalah, kenapa nak takot? Lagipon yang suroh buat ujian tu bukan orang lain, orang PAS jugak, si Husam Masam! 

Nampak sangat la PAS ni dah laklok, dah mabok todi, dah hilang arah. Islam dah jadi tunggangan mereka sahaja bila perlu, tapi bila ada ketumbukan, Islam diletakkan ketepi, dan Anwar dijadikan kiblat. Hina sungguh perjuangan PAS.

Monday, May 2, 2011

Alhamdulillah: Ada juga orang PAS mahu cari kebenaran


Mungkin ini hasil berkat doa dan solat hajat orang-orang PAS untuk menegakkan kebenaran dalam kes video seks Anwar Ibrahim...akhirnya ada juga orang PAS berusaha untuk itu. Husam Musa telah mencabar Dato Eskay untuk menjalani ujian poligraf. Walaopon agak pelik bila PAS menolak cara bersumpah dengan nama Allah sebab Anwar kata tak ikut Islam...nah sekarang kita ikot cara Amerika pulak, mungkin sebab Anwar ikut imam dan mufti Amerika, so PAS pon mahu ikut cara itu..

"BANDAR PUTRA – Anggota Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa mencabar trio ‘Datuk T’ menjalani ujian poligraf bagi mengesan sama ada mereka berbohong atau tidak dalam isu video seks yang mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan berkata, ujian itu perlu dilakukan bagi membolehkan dakwaan mereka itu benar-benar boleh dipercayai dan bukan sekadar tindakan terdesak untuk kepentingan politik murahan.

“Kalau Datuk T betul, saya cadangkan adakan ujian poligraf untuk memastikan mereka tidak berbohong (mengenai isu video aksi seks). Ujian perlu dilakukan secara terbuka dengan dihadiri panel-panel pakar,” katanya ketika merasmikan Muktamar Dewan Pemuda Pas Johor, di sini." (Sinar Harian)

Menurut blogger gerakanantipkr, Dato Eskay bersetuju jika diadakan ujian poligraf terhadap dirinya, dengan syarat, Anwar Ibrahim juga harus ambil ujian tersebut. Jadi sekarang, mari kita tengok siapa yang berani kerana benar!

Ikrar Pemuda: Husam terlepas cakap ke?

Sunday, May 1, 2011

Tuan Ibrahim Tuan Man Pesuruhjaya PAS Pahang kenal China Doll?



Tere betol la Tuan Ibrahim Tuan Man, Pesuruhjaya PAS Pahang ni. Dia macam kenal je China Doll dalam video seks tu. Sebab apa, mana dia tau yang China Doll tu bukan bawah umur?

"Di dalam undang-undang sivil, tiada kes untuk disabitkan kerana pelakon dan wanita bukan gadis bawah umur serta tiada unsur paksaan dan tidak dilakukan untuk edaran mahupun jualan,” katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.


Oleh sebab itu, kata Tuan Ibrahim, PAS lebih setuju untuk membawa kes ini ke mahkamah syariah kerana ada enakmen yang boleh disabitkan kesalahan sama ada atas kes qazaf atau perlakuan zina sekiranya dapat dibuktikan." (Harakah yang tulis OK!)

Lepas tu Tuan Ibrahim Tuan Man mahukan kes video seks Anwar di adili di mahkamah syariah dan bukan mahkamah sivil. Pergi la buat report! Apa pasal setakat setuju saje? Takkan sebagai pejuang agama nak biarkan maksiat itu berlaku sewenang-wenangnya? Ke tak mau buat report sebab PAS sayang sama Anwar?