Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, June 6, 2011

PAS: Slogan "Ke Arah Kepimpinan Ulamak", "Membangun Bersama Islam" jadi Kenangan

Masih ingatkah slogan ini? Sekarang PAS pon tolak ulama yg mereka bangga-bangga kan selama ini

Kafir pon bersetuju, maka PAS ikut langkah si kafirun?

Dunia sudah terbalik atau apa? PAS yang dulu bangga dengan kepimpinan ulama, sekarang dah terbalik. Mana-mana ulama yang dirasakan bakal menghalang cita-cita politik PAS akan dihalang dan dikata dengan macam-macam. Dulu PAS kutuk UMNO tak ikut cara Islam lah, tak ikut ulama' lah, sekarang kena pulak kat batang hidung sendiri.

Kita boleh lihat bagaimana PAS mula untuk mengurangkan kuasa dan pengaruh ulama di dalam dan di luar PAS.

1) Menentang mufti-mufti yang dikira menentang mereka.

Mufti-mufti negeri seperti mufti Perlis dan Perak menjadi mangsa nafsu serakah politik PAS.

Salahuddin Ayub baru-baru ini kata mufti Perlis tu tak betul dalam isu perpaduan antara UMNO dan PAS. Dia boleh kata kenyataan mufti perlis Dr Juanda Jaya tidak praktikal. Din Kuyub kata dalam ia hanya melibatkan perbezaan politik. Salahuddin Ayub mungkin buta bila ada antara umat Islam di Malaysia yang sembahyang 2 imam, tak makan sembelihan orang UMNO disebabkan pengkafiran PAS terhadap UMNO


Mufti Perak pula diejek dengan gelaran Haramsani oleh Norazli Musa. Ikuti video tersebut:

2) Dalaman PAS pula kita boleh lihat ulama-ulama PAS sendiri diketepikan dalam pimpinan tertinggi PAS berikutan kemenangan Husam Musa, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub dan Mat Sabu yang bukan dari kalangan ulama. Ulama hanya diletakkan di dalam Dewan Ulama untuk PAS gunakan memancing undi orang Melayu.

Apa yang mungkin dilakukan oleh puak-puak Erdogen ini ialah mengekalkan pemimpin yang bertaraf ulama yang di dalam PAS yang menyokong mereka seperti Nik Aziz, Haji Hadi dan lain-lain di dalam saf kepimpinan. Ulama-ulama yang lain akan dijatuhkan manakala Ulama-ulama di dalam Dewan Ulama hanyalah akan menjadi boneka kerana selama ini pon mereka kenyataan-kenyataan ketua dewan ulama sendiri pon dengan mudah disanggah oleh pemimpin PAS yang non-ulama dan juga Anwar yang lagi la jauh dari ulama. Contohnya dalam isu video seks Anwar ibrahim, di mana ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib ingin mengkaji hubungan PAS-PKR jika benar Anwar terlibat, dengan mudah disanggah oleh Nizar yang mengatakan bahawa ia adalah fitnah semata-mata. Dalam PAS ulama' pon tak boleh nak bersuara ke?


Jadi mana sebenarnya letak ulama di dalam PAS?

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages