Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, November 8, 2010

Menurut PKR, Bekas Mufti Perlis Dr Asri tak setanding Anwar Ibrahim...

Anwar Ibrahim mana boleh kena tegur. Dialah champion, dia lah yg paling tere, dia lah paling hebat. Dr Asri Zainal Abidin (Prof madya) menegur Anwar Ibrahim dalam blognya.

"Di samping menghormati sumbangan, saya rasa Ketua Pembangkang DSAI, sudah sampai masanya untuk bersara ‘politik’. Sudah banyak rentak tari politiknya yang makin tidak ‘seimbang’. Zamannya mungkin makin menyusur pergi. Saya tidak fikir generasi baru terus bertahan untuk melihat ‘story-design’ politik yang sama. Berilah peluang untuk beliau berundur dengan aman. Demi untuk mewujudkan pembangkang yang lebih berkualiti dan berkesan. Saya rasa beliau perlu menerima hakikat ini. Demikian setiap kita ada hari datang dan hari pergi. Biarlah kita datang disambut mesra, dan kita pergi diucapkan terima kasih dan hormat, bukan dipaksa keluar."

Tiada kata cela, caci maki apatah lagi dia bekas mufti dan ahli agama, dan juga ulama (bukan macam ulama PAS). Tapi tengoklah statement balas dari PKR oleh Dr Muhammad Nur Manuty Pengerusi Biro Pemahaman Dan Pemantapan Agama (BiPPA), PKR.
"Seruan Dr Mohd Asri Zainul Abidin pada hakikatnya adalah manifestasi suara ketakutan pimpinan negara terhadap fenomena kebangkitan rakyat.
Akhirnya, sebagai seorang ilmuan Muslim sewajarnya beliau patut lebih berhati-hati dalam memberi pandangan supaya tidak menjejaskan kredibiliti dan kewibawaannya sehingga menyebabkan audien hilang hormat."

Macamana dengan kes 16 September? Anwar menipu satu Malaysia, yg tu tak menjejaskan kredibilit dan kewibawaan sampai rakyat Malaysia hilang hormat kah?? Apa la sengal punya Dr Muhamad Manuty! Nak mengampu Anwar pon agak-agakla tulis. Apa punya tuurr la PKR ni...ulama pon boleh kalah dengan Anwar. Dan lagi satu, yang ni PAS tak kata apa plak? Ni salah satu komen dalam blog anwar..(ni pengampu anwar..besar punya ni)
Aku La Reply:

November 6th, 2010 at 12:59 pm

SALAM DSAI,

EWAH2, BUKAN MAIN LANTANG LAGI DR ASRI MENGKRITIK DSAI. SEOLAH2 DIA YANG LAYAK MENENTUKAN SIAPA YANG PATUT DAN TAK PATUT BERPOLIITIK.

HEI DR. ASRI! SEDARLAH SIKIT SIAPA KAMU TU! SIAPALAH KAMU YANG TAK BERPANGKALAN KALAU DIBANDINGKAN DGN DSAI YANG JAUH LEBIH BERKREDIBILITI, BERPENGALAMAN DLM POLITIK NEGARA. KALAU DALAM POLITIK, KAMU TU SETAKAT BUDAK HIGUSAN YANG BARU BELAJAR MEMBACA!

RENUNG2KANLAH DIRI SENDIRI. SILAP HARI BULAN AWAK TU BAIK PAKATAN ATAU BN – DUA2 ENGGAN NAK TERIMA."
 

Memang sah la otak dia ni mereng..sampai ulama' pon kene marah hanya kerana sayangkan Anwar.
Begitulah PKR, PAS dan penyokongnya, langsung tak boleh kena tegur kena nasihat. Yang nasihat bukan calang-calang orang, tetapi bekas mufti..dah kena marah balik. PAS terus senyap, langsung tak kesah plak ulama mcm dr MAZA ni dikitai-kitai oleh juak-juak PKR dan PAS hanya diam membisu dan tutup sebelah mata sahaja. "Nak maki pon makilah, sebab PKR geng kita", agaknya itulah kata PAS.








No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages